İletişim, ulaşım ve ekonomi alanındaki hızlı değişim, farklı toplumlar ve kültürlerin üyeleriarasındaki temasın sıklaşmasını sağlamıştır. İnsanlar kendi ülkelerinden başka ülkelere,genellikle ekonomik nedenler veya eğitim amacıyla göç etmektedirler. Bu hareketlilik özellikleon sekizinci yüzyılın sonunda artmıştır. Ayrıca AB’nin son yıllarda “öğrenci değişimprogramları” çerçevesinde gerçekleştirdiği uygulamalar, ülkeler arası öğrenci mübadelesineciddi bir ivme kazandırmıştır. Araştırmacılar bu çalışmada Selçuk Üniversitesi’nde öğrenimgören uyruklu öğrencilerin kültürleşme tutumları ile Türk Televizyonlarını izleme motivasyonlarıilişkisini incelemişlerdir. Veriler, amaçlı örneklem yoluyla seçilen ve 288 yabancıöğrenciyi kapsayan alan araştırması sonucunda elde edilmiştir. Çalışmanın sonuçları,kültürleşme ile Türk Televizyonlarını izleme ilişkisini kanıtlamıştır. Alan araştırması sonuçlarınagöre, yabancı öğrencilerin Türk televizyonlarını izlemelerindeki en önemli nedenkültürleşmedir. Önem sırasına göre diğer motivasyonlar şunlardır: (1. Kültürleşme/DeğerlerinYasıması), (2) Boş zaman değerlendirme ve kaçış, (3) eğlence ve rahatlama, (4) bilgi arama verehberlik, (5) sosyal etkileşim. Ayrıca çalışma bütünleşme (entegrasyon) tutumu ilekültürleşme motivasyonu arasındaki ilişkiyi de ortaya koymuştur.
Rapidly progression area of communication, transportation and economy provides more frequently contact between members of different societies and cultures. People migrate from heritage culture to another society reason for economy and education. These mobilities increased especially at the end of eighteenth century. Also EU has attached very important student exchange programs. Researchers examined relation between acculturation attitudes and Turkish Television viewing motives among foreign students who attend Selcuk University in this study. Data were collected via a survey on a purposive selected sample which contained 288 foreign Selcuk University students. Results of the study demonstrate that relation of acculturation and Turkish Television viewing. According to result of field research foreign students most important Turkish Television viewing motive is acculturation. The other motives are in order of importance (1. Acculturation/Reflection on Values), (2) spare time and escape, (3) entertainment and relaxation, (4) information seeking and guidance, (5) social interactivity. Also study showed that integration attitude is positively related to acculturation and reflection on values television viewing motive
Foreign students acculturation integration television viewing motives
Diğer ID | JA29NR63PS |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Sayı: 28 |
Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.