BibTex RIS Cite

Biçim ve Usûl Açısından Abdülkâdir Merâgî'nin Kârları

Year 2009, Issue: 26, 379 - 408, 01.12.2009

Abstract

Türk müziğinin en büyük din dışı beste formlarından biri olan “kâr”ın, en güzel örnekleri ilkbüyük Türk bestekârı ve nazariyatçısı Abdülkâdir Merâgî’ye aittir. Kendinden sonra gelen“kâr” formu bestecilerini de etkilemiş olan bu büyük bestekârın toplam 10 adet “kâr”ıbulunmaktadır.“Kâr” formunun Merâgî’ye ait ilk örneklerinin biçim, usûl açısından nasıl bir dağılım gösterdiğimevcut notalardan incelenip, sunulmuştur

Abdülkâdir Merâgî’s “Kâr”s In Terms Of Style And Pattern

Year 2009, Issue: 26, 379 - 408, 01.12.2009

Abstract

The most beautiful examples of “kâr” one of the biggest non-religious melody forms in Turkish Music belong to Turkish composer and theorist Abdülkâdir Merâgî. This great composer who had a great influence on the succeeding “kâr” composers has totally 10 “kâr”s. The first examples of the “kâr” form belonging to Merâgî have been examined and presented how they are situated in terms of style and pattern.

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA29SN96BN
Journal Section Articles
Authors

Sibel Karaman This is me

Yusuf Akbulut This is me

Publication Date December 1, 2009
Published in Issue Year 2009 Issue: 26

Cite

APA Karaman, S., & Akbulut, Y. (2009). Biçim ve Usûl Açısından Abdülkâdir Merâgî’nin Kârları. Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Dergisi(26), 379-408.

Selçuk University Journal of Studies in Turcology is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).