Araştırmada öğrencilerin serbest zaman değerlendirme anlayış ve alışkanlıkları ile beklentilerinin araştırılarak ortaya konması amaçlanmıştır. Amaca uygun bir anket geliştirilmiştir. Anketin anlaşılabilirliği, kapsam geçerliliği ve güvenirliliği, test edildikten sonra tabakalandırma yapılarak tesadüfü örneklem yöntemi ile 230 öğrenciye uygulanmıştır. Hatasız olarak doldurulmuş olan 112 erkek ve 105 kız olmak üzere toplam 217 öğrencinin anketi değerlendirilmeye alınmıştır. Elde edilen verilere istatistik işlem olarak her soru için çapraz tablo işlemi yapılarak frekans ve yüzde dağılımı elde edilmiştir. İşlem sonucunda cevap gözeneklerinin yüzde (%) dağılımları incelenerek değişkenler arasında ilişki olup olmadığına bakılmıştır. Sonuç olarak, öğrenciler serbest zamanı yapmak zorunda olduğu işten sonra arta kalan, kişinin istediği an özgürce kullanabileceği zaman olarak gördüklerini, serbest zaman etkinliklerini arkadaşlarla birlikte oynama ve tanışma, sıkıntıdan kurtulma, mutluluk aracı olarak gördüklerini; eğitici, bilgi-kültürü arttırıcı, sağlıkları açısından yararlı bulduklarını, sahip oldukları günlük serbest zamanlarının da 3-6 saat arasında olduğunu, bölüm ve fakültenin sosyal etkinliklerini genel olarak hiç yeterli görmediklerini, spor tesislerini yeterince kullanamadıklarını, sosyal ve kültürel faaliyetler olarak beklentilerinin olduğunu söyleyebiliriz.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2008 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 3 Issue: 1 |