SSCB dönemi Azerbaycan'da tarih öğretimi politikasının ana konusu Azerbaycan'ın geçmişi ile bağlarını koparmaktı. Sovyet Rusya tarihi, Azerbaycan halkına kendi tarihleri gibi öğretilmeye çalışıldı. Azerbaycan'ın bağımsızlığını kazanması sonucu kökten değişen tarih öğretimi politikası ile Sovyet Rusya dönemi tarih öğretimi politikasını ders kitapları üzerinden ele alan "Azerbaycan'da İlk ve Ortaöğretimde Tarih Öğretimi ve Ders Kitapları(Sovyet Azerbaycan'ından Azerbaycan Cumhuriyeti'ne)" isimli eser amacı sonucu ve bölüm içerikleri açısından incelenmiştir. Yazarın amacı ile elde ettiği sonuçların örtüşüp örtüşmediği örneklerle ele alınmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Special Education and Disabled Education |
Journal Section | Kitap İncelemesi |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2021 |
Submission Date | May 27, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 2 Issue: 1 |
Derginin tarandığı indeksler: ASOS İndeks, CiteFactor, ERIH PLUS, Eurasian Scientific Journal Index (ESJI)
Synergy International Journal of Field Education Research is licensed under Attribution-NonCommercial (CC BY-NC) 4.0 International License