Kitap İncelemesi
BibTex RIS Kaynak Göster

History Teaching and Textbooks in Primary and Secondary Education in Azerbaijan (From Soviet Azerbaijan to Azerbaijan Republic)

Yıl 2021, Cilt: 2 Sayı: 1, 91 - 96, 30.06.2021

Öz

Kaynakça

  • Akarslan, Z. (2020). Bağımsızlık Dönemi Kırgız Tarih Yazımına Kısa Bir Bakış. Avrasya İncelemeleri Dergisi, 9(1), 95-108.
  • Çeribaş, M. (2012). Sovyetler Birliği Döneminde Kırgızistan'da Folklor Çaluışmalarında İdeolojik Yaklaşımlar: Er Soltonoy Destanı Örneği. International Periodical For the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic (7), 753-780.
  • Gürbüz, Y. E. (2019). Özbekistan'da Tarih Yazıcılığı ve Milli Kimlik: Özbeklerin Göçü ve Timur Örneğinde. Türk Dünyası İncelemeleri Dergisi, 19(2), 277-301.
  • Hakim, M. (2009). Kazakistan'daki Tarih Anlayışı ve Uluslararası Boyutları. BİLİG Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi(50), 51-64.
  • Kınacı, C. (2010). Sovyetlerden Günümüze Kazakistan'da Kazak Dilinde Eğitim Politikaları. Turkish Studies International Periodical For the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 5(4), 1304-1319.
  • Turan , R. (2015). Azerbaycan'da İlk ve Orta Öğretimde Tarih Öğretimi ve Ders Kitapları (Sovyet Azerbaycanı'ndan Azerbaycan Cumhuriyeti'ne). Ankara: Atatürk Araştırma Merkezi.
  • Turan, R. (2013). Azerbaycan’da Okutulan Tarih Ders Kitaplarnda Stalin ve Uygulamalarına Yaklaşım. Bilig, 67, 273-294.
  • Turan, R. (2016). Türkmenistan’da Okutulan Tarih Ders Kitaplarında Osmanlı Devleti’ne Yaklaşım. M. Koçak (Ed.), 2016 Hoca Ahmet Yesevi Yılı Anısına Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Kongresi Bildirileri. içinde 2, s. 37-48. Ankara: Türk Eğitim-Sen Genel Merkezi Yayınları.
  • Turan, R. (2019). Sovyet Resmi Tarihçiliğinde Müsavatçılara ve Azerbaycan Demokratik Cumhuriyeti'ne Yaklaşım. Turkish History Education Journal, 8 (1), 263-289.

Azerbaycan'da İlk ve Ortaöğretimde Tarih Öğretimi ve Ders Kitapları (Sovyet Azerbaycan'ından Azerbaycan Cumhuriyeti'ne)

Yıl 2021, Cilt: 2 Sayı: 1, 91 - 96, 30.06.2021

Öz

SSCB dönemi Azerbaycan'da tarih öğretimi politikasının ana konusu Azerbaycan'ın geçmişi ile bağlarını koparmaktı. Sovyet Rusya tarihi, Azerbaycan halkına kendi tarihleri gibi öğretilmeye çalışıldı. Azerbaycan'ın bağımsızlığını kazanması sonucu kökten değişen tarih öğretimi politikası ile Sovyet Rusya dönemi tarih öğretimi politikasını ders kitapları üzerinden ele alan "Azerbaycan'da İlk ve Ortaöğretimde Tarih Öğretimi ve Ders Kitapları(Sovyet Azerbaycan'ından Azerbaycan Cumhuriyeti'ne)" isimli eser amacı sonucu ve bölüm içerikleri açısından incelenmiştir. Yazarın amacı ile elde ettiği sonuçların örtüşüp örtüşmediği örneklerle ele alınmıştır.

Kaynakça

  • Akarslan, Z. (2020). Bağımsızlık Dönemi Kırgız Tarih Yazımına Kısa Bir Bakış. Avrasya İncelemeleri Dergisi, 9(1), 95-108.
  • Çeribaş, M. (2012). Sovyetler Birliği Döneminde Kırgızistan'da Folklor Çaluışmalarında İdeolojik Yaklaşımlar: Er Soltonoy Destanı Örneği. International Periodical For the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic (7), 753-780.
  • Gürbüz, Y. E. (2019). Özbekistan'da Tarih Yazıcılığı ve Milli Kimlik: Özbeklerin Göçü ve Timur Örneğinde. Türk Dünyası İncelemeleri Dergisi, 19(2), 277-301.
  • Hakim, M. (2009). Kazakistan'daki Tarih Anlayışı ve Uluslararası Boyutları. BİLİG Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi(50), 51-64.
  • Kınacı, C. (2010). Sovyetlerden Günümüze Kazakistan'da Kazak Dilinde Eğitim Politikaları. Turkish Studies International Periodical For the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 5(4), 1304-1319.
  • Turan , R. (2015). Azerbaycan'da İlk ve Orta Öğretimde Tarih Öğretimi ve Ders Kitapları (Sovyet Azerbaycanı'ndan Azerbaycan Cumhuriyeti'ne). Ankara: Atatürk Araştırma Merkezi.
  • Turan, R. (2013). Azerbaycan’da Okutulan Tarih Ders Kitaplarnda Stalin ve Uygulamalarına Yaklaşım. Bilig, 67, 273-294.
  • Turan, R. (2016). Türkmenistan’da Okutulan Tarih Ders Kitaplarında Osmanlı Devleti’ne Yaklaşım. M. Koçak (Ed.), 2016 Hoca Ahmet Yesevi Yılı Anısına Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Kongresi Bildirileri. içinde 2, s. 37-48. Ankara: Türk Eğitim-Sen Genel Merkezi Yayınları.
  • Turan, R. (2019). Sovyet Resmi Tarihçiliğinde Müsavatçılara ve Azerbaycan Demokratik Cumhuriyeti'ne Yaklaşım. Turkish History Education Journal, 8 (1), 263-289.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Özel Eğitim ve Engelli Eğitimi
Bölüm Kitap İncelemesi
Yazarlar

Tuğba Mayalı

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2021
Gönderilme Tarihi 27 Mayıs 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Mayalı, T. (2021). Azerbaycan’da İlk ve Ortaöğretimde Tarih Öğretimi ve Ders Kitapları (Sovyet Azerbaycan’ından Azerbaycan Cumhuriyeti’ne). Sinerji Uluslararası Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi, 2(1), 91-96.

Derginin tarandığı indeksler: ASOS İndeks, CiteFactor, ERIH PLUS,  Eurasian Scientific Journal Index (ESJI)


                                                                     Synergy International Journal of Field Education Research is licensed under Attribution-NonCommercial (CC BY-NC) 4.0 International License