Bu çalışma, ergenlik dönemindeki öğrencilerin beden eğitimi ve spor derslerine katılımlarının sosyal becerileri üzerindeki etkilerini incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Tekkurşun ve Cicioğlu (2023) tarafından geliştirilen beden eğitimi dersine katılım motivasyonu ölçeği ile Kocayörük-Yaya (2000) tarafından yüksek lisans tezi kapsamında geliştirilen sosyal beceri ölçeği kullanılmıştır. Araştırma grubu 127 erkek ve 95 kadın olmak üzere toplam 222 öğrenciden oluşmaktadır. İlişkisel tarama yöntemi kullanılarak elde edilen verilerin analizinde Skewness- Kurtosis değeri incelenmiş ve Shapiro Wilks Testi yapılarak verilerin normal dağılım gösterdiği belirlenmiştir. Verilerin yordamasına ilişkin çoklu regresyon analizi yapılmıştır. Verilerin istatistiksel analizleri için SPSS 26.0 paket programı kullanılmıştır. Anlamlılık düzeyi için p<0,05 değeri kullanılmıştır. Analizler sonucunda, erkek öğrencilerin beden eğitimi dersine katılma puan ortalamalarının, kadın öğrencilerin puan ortalamalarına göre daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Sosyal beceri açısından ise kadın öğrencilerin ortalama puanı erkeklerin puan ortalamalarından daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Beden eğitimi dersine katılım değişkeni değerleri ile sosyal beceri değerleri arasında orta düzeyde, pozitif ve istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olduğu bulgulanmıştır. Sonuç olarak, ergenlik dönemindeki öğrencilerin beden eğitimi derslerine katılımlarının sosyal beceriler üzerinde olumlu bir etki yarattığı gözlemlenmiştir. Ayrıca, erkek öğrencilerin beden eğitimi dersine katılım oranlarının kadın öğrencilere kıyasla anlamlı düzeyde daha yüksek olduğu, kadın öğrencilerin ise sosyal beceri düzeylerinin erkeklere göre anlamlı düzeyde daha yüksek olduğu sonucuna varılmıştır.
Bu çalışmanın etik kurallara uygunluğu Selçuk Üniversitesi, Spor Bilimleri Fakültesi Etik Kurulu tarafından 16.07.2024 tarih ve 88 sayılı karar ile onaylanmıştır.
This study aims to examine the effects of adolescents' participation in physical education and sports lessons on their social skills. The motivation scale for participation in physical education lessons developed by Tekkurşun and Cicioğlu (2023) and the social skills scale developed by Kocayörük-Yaya (2000) within the scope of his master's thesis were used as data collection tools in the study. The research group consisted of a total of 222 students, 127 male and 95 female. In the analysis of the data obtained by using relational screening method, Skewness- Kurtosis value was examined and it was determined that the data showed normal distribution by performing Shapiro Wilks Test. Multiple regression analysis was performed for the prediction of the data. SPSS 26.0 package programme was used for statistical analyses of the data. For significance level, p<0.05 value was used. As a result of the analyses, it was determined that the mean scores of male students' participation in physical education class were higher than the mean scores of female students. In terms of social skills, the mean score of female students was higher than the mean score of male students. It was found that there was a moderate, positive and statistically significant relationship between the values of participation in physical education class and social skill values. As a result, it was observed that the participation of adolescents in physical education classes had a positive effect on social skills. In addition, it was concluded that the participation rates of male students in physical education classes were significantly higher than female students, and the social skill levels of female students were significantly higher than male students.
The compliance of this study with ethical rules was approved by the Selçuk University, Faculty of Sports Sciences Ethics Committee with the decision numbered 88 and dated 16.07.2024.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Development of Physical Education and Education Programs, Physical Training and Sports Pedagogy |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2024 |
Submission Date | November 11, 2024 |
Acceptance Date | December 29, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 5 Issue: 2 |
Derginin tarandığı indeksler: ASOS İndeks, CiteFactor, ERIH PLUS, Eurasian Scientific Journal Index (ESJI)
Synergy International Journal of Field Education Research is licensed under Attribution-NonCommercial (CC BY-NC) 4.0 International License