Translation
BibTex RIS Cite

İnsanın Sonları JAQUES DERRIDA

Year 2019, Issue: 31-32, 96 - 114, 02.06.2019

Abstract

Her felsefi kongre zorunlu olarak politik bir öneme sahiptir. Bu, yalnızca felsefenin özünü her zaman politik olanın özüne bağlayan bir şey yüzünden değildir. Temel ve genel olarak, bu politik ima ona [felsefe ve politika arasındaki a priori ilişkiye] ağırlık katıyor, onu daha ciddi kılıyor ve özellikle felsefi kongre aynı zamanda uluslararası bir kongre olduğunda onun ayırıcı özelliğini de belirliyor.
Uluslararası bir felsefe konferansı olasılığı sınırsız bir biçimde, farklı çizgilerle birlikte ve genelliğin birçok düzeyinde araştırılabilir. En genel anlamında böyle bir olasılık, felsefenin özüne aykırı olarak, ulusal felsefelerin oluşturulduğu anlamına gelir. Belirli bir anda, belirli tarihsel, politik ve ekonomik bağlamda, bu ulusal gruplar, uluslararası toplantılar düzenlemeyi, ulusal kimlikleriyle temsil edilmeyi ve burada kendi farklılıklarını belirlemeyi ya da ilişkilendirmeyi zorunlu görmüştür. Bu tür bir farklılıklar toplantısı, bir dereceye kadar sadece öğretisel bağlam veya belli bir felsefi “üslup” tarafından tanımlanan ulusal felsefi kimliklerin öngörülmüş olduğu durumlarda gerçekleşebilir. Ancak, farklılıkların ilişkilendirilmesi de ortak bir unsuru öngörür: bir toplantı ancak tüm katılımcıların paylaştığı, bu durumda felsefi söylemin evrenselliği denilen ortak bir imge ile gerçekleşebilir. Bu kelimelerle, özüyle (aslında özüyle ve Varlık ve hakikat fikriyle) belirli bir dil grubu ve “kültürler” ile özdeşleştirilen bir projeden daha az bir olgu belirledim. Zira açıktır ki, bu unsurun şeffaflığının başına bir şey gelmiştir.

References

  • Jacques Derrida, “The Ends of Man”, Philosophy and Phenomenological Research, Vol. 30, No. 1, (Sep., 1969), ss. 31-57. https://www.jstor.org/stable/2105919 (Çevirenin Notu)
Year 2019, Issue: 31-32, 96 - 114, 02.06.2019

Abstract

References

  • Jacques Derrida, “The Ends of Man”, Philosophy and Phenomenological Research, Vol. 30, No. 1, (Sep., 1969), ss. 31-57. https://www.jstor.org/stable/2105919 (Çevirenin Notu)
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Muhammed Toprak This is me

Mustafa Mercan This is me

Eyüp Can Yüksel This is me

Translators

Mevlüt Albayrak This is me

Publication Date June 2, 2019
Published in Issue Year 2019 Issue: 31-32

Cite

APA Toprak, M., Mercan, M., & Yüksel, E. C. (2019). İnsanın Sonları JAQUES DERRIDA (M. Albayrak, Trans.). Tabula Rasa: Felsefe Ve Teoloji(31-32), 96-114.
AMA Toprak M, Mercan M, Yüksel EC. İnsanın Sonları JAQUES DERRIDA. Tabula Rasa: Felsefe ve Teoloji. June 2019;(31-32):96-114.
Chicago Toprak, Muhammed, Mustafa Mercan, and Eyüp Can Yüksel. “İnsanın Sonları JAQUES DERRIDA”. Translated by Mevlüt Albayrak. Tabula Rasa: Felsefe Ve Teoloji, no. 31-32 (June 2019): 96-114.
EndNote Toprak M, Mercan M, Yüksel EC (June 1, 2019) İnsanın Sonları JAQUES DERRIDA. Tabula Rasa: Felsefe ve Teoloji 31-32 96–114.
IEEE M. Toprak, M. Mercan, and E. C. Yüksel, “İnsanın Sonları JAQUES DERRIDA”, Tabula Rasa: Felsefe ve Teoloji, no. 31-32, pp. 96–114, June 2019.
ISNAD Toprak, Muhammed et al. “İnsanın Sonları JAQUES DERRIDA”. Tabula Rasa: Felsefe ve Teoloji. Mevlüt AlbayrakTrans 31-32 (June 2019), 96-114.
JAMA Toprak M, Mercan M, Yüksel EC. İnsanın Sonları JAQUES DERRIDA. Tabula Rasa: Felsefe ve Teoloji. 2019;:96–114.
MLA Toprak, Muhammed et al. “İnsanın Sonları JAQUES DERRIDA”. Tabula Rasa: Felsefe Ve Teoloji, translated by Mevlüt Albayrak, no. 31-32, 2019, pp. 96-114.
Vancouver Toprak M, Mercan M, Yüksel EC. İnsanın Sonları JAQUES DERRIDA. Tabula Rasa: Felsefe ve Teoloji. 2019(31-32):96-114.