BibTex RIS Cite

ADALET AĞAOĞLU’nun KOZALAR Oyununda DRAMATİK METNİN ÇAĞDAŞ UYARLAMASINDAN PERFORMANS METNİNE : GÖSTERGEBİLİMSEL BİR YAKLAŞIM

Year 2010, , 151 - 163, 01.12.2009
https://doi.org/10.1501/TAD_0000000257

Abstract

References

  • Ağaoğlu, Adalet. Toplu Oyunları I. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, 2002.
  • Atabey, Dilek. “Kozalar ve Son Söz”. Gösteri Sanatları. Okuyanus Kita- bevi Sitesi, 2004. http://www.okuyanus.com.tr/icerik
  • Esslin, Martin. Absürd Tiyatro. Ankara: Dost Yayınevi, 1999.
  • İpşiroğlu, Zehra. Uyumsuz Tiyatroda Gerçekçilik. İstanbul: Mitos Boyut Yayınları, 1996.
  • Kan, Burcu. Adalet Ağaoğlu’nun ‘Kozalar’ oyununda, Kadın Karakterler Bağlamında ‘Yabancılaşma’ Kavramının İncelenmesi, Ankara: Yüksek Li- sans Sanat Eseri Çalışması Raporu, 2004
  • Kızıldağ, Şaban. Medya Çocukları, Pop Müzikten Pop Kültüre. İstan- bul: Şehir Yayınları, 2001.
  • Kongar, Emre. 21.Yüzyılda Türkiye, 2000’li Yıllarda Türkiye’nin Top- lumsal Yapısı. İstanbul: Remzi Kitabevi, 2002.
  • Pavis, Patrice. Sahneleme-Kültürler Kavşağında Tiyatro. Çev.: Sibel Kamber. Ankara: Dost Kitabevi Yayınları, 1999.
  • Swingewood, Alan. Kitle Kültürü Efsanesi. Çev.: Aykut Kansu. Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları, 1996.
  • Şener, Sevda. Oyundan Düşünceye. Ankara: Gündoğan Yayınları, 1993. •

ADALET AĞAOĞLU’nun KOZALAR Oyununda DRAMATİK METNİN ÇAĞDAŞ UYARLAMASINDAN PERFORMANS METNİNE : GÖSTERGEBİLİMSEL BİR YAKLAŞIM

Year 2010, , 151 - 163, 01.12.2009
https://doi.org/10.1501/TAD_0000000257

Abstract

Adalet Ağaoğlu’nun Kozalar adlı (1971) oyunu, dünyada
yaşanan soğuk savaşın olumsuz sonuçlarının yansıdı-
ğı, siyasal/toplumsal hareketlerin ivme kazandığı, sınıflar
arasındaki mesafenin çoğaldığı bir Türkiye eğretilemesidir.
Oyun, dışarıda kopan “kıyamet”in uzağında kalmaya çalışan üç
burjuva kadının gündelik yaşamlarına odaklanmıştır. Uzakta kalma
tercihi, aynı zamanda bir tür kayıtsız kalma durumudur; oyun
bu yönüyle, hayattan kaçarken aslında kendilerini tutsaklaştıran
kadınlara, eleştirel bir gözle bakmayı dener. Uzam, bir evin salonudur.
Bu iç mekânda, kendi korunaklı yaşamlarına kapanmış
üç kadının durumu ile evin dışındaki hayatın karmaşası, tam bir
karşıtlık oluşturur.

References

  • Ağaoğlu, Adalet. Toplu Oyunları I. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, 2002.
  • Atabey, Dilek. “Kozalar ve Son Söz”. Gösteri Sanatları. Okuyanus Kita- bevi Sitesi, 2004. http://www.okuyanus.com.tr/icerik
  • Esslin, Martin. Absürd Tiyatro. Ankara: Dost Yayınevi, 1999.
  • İpşiroğlu, Zehra. Uyumsuz Tiyatroda Gerçekçilik. İstanbul: Mitos Boyut Yayınları, 1996.
  • Kan, Burcu. Adalet Ağaoğlu’nun ‘Kozalar’ oyununda, Kadın Karakterler Bağlamında ‘Yabancılaşma’ Kavramının İncelenmesi, Ankara: Yüksek Li- sans Sanat Eseri Çalışması Raporu, 2004
  • Kızıldağ, Şaban. Medya Çocukları, Pop Müzikten Pop Kültüre. İstan- bul: Şehir Yayınları, 2001.
  • Kongar, Emre. 21.Yüzyılda Türkiye, 2000’li Yıllarda Türkiye’nin Top- lumsal Yapısı. İstanbul: Remzi Kitabevi, 2002.
  • Pavis, Patrice. Sahneleme-Kültürler Kavşağında Tiyatro. Çev.: Sibel Kamber. Ankara: Dost Kitabevi Yayınları, 1999.
  • Swingewood, Alan. Kitle Kültürü Efsanesi. Çev.: Aykut Kansu. Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları, 1996.
  • Şener, Sevda. Oyundan Düşünceye. Ankara: Gündoğan Yayınları, 1993. •
There are 10 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Burcu Kan Erman This is me

Publication Date December 1, 2009
Published in Issue Year 2010

Cite

APA Kan Erman, B. (2009). ADALET AĞAOĞLU’nun KOZALAR Oyununda DRAMATİK METNİN ÇAĞDAŞ UYARLAMASINDAN PERFORMANS METNİNE : GÖSTERGEBİLİMSEL BİR YAKLAŞIM. Tiyatro Araştırmaları Dergisi, 30(30), 151-163. https://doi.org/10.1501/TAD_0000000257
AMA Kan Erman B. ADALET AĞAOĞLU’nun KOZALAR Oyununda DRAMATİK METNİN ÇAĞDAŞ UYARLAMASINDAN PERFORMANS METNİNE : GÖSTERGEBİLİMSEL BİR YAKLAŞIM. Tiyatro Araştırmaları Dergisi. December 2009;30(30):151-163. doi:10.1501/TAD_0000000257
Chicago Kan Erman, Burcu. “ADALET AĞAOĞLU’nun KOZALAR Oyununda DRAMATİK METNİN ÇAĞDAŞ UYARLAMASINDAN PERFORMANS METNİNE : GÖSTERGEBİLİMSEL BİR YAKLAŞIM”. Tiyatro Araştırmaları Dergisi 30, no. 30 (December 2009): 151-63. https://doi.org/10.1501/TAD_0000000257.
EndNote Kan Erman B (December 1, 2009) ADALET AĞAOĞLU’nun KOZALAR Oyununda DRAMATİK METNİN ÇAĞDAŞ UYARLAMASINDAN PERFORMANS METNİNE : GÖSTERGEBİLİMSEL BİR YAKLAŞIM. Tiyatro Araştırmaları Dergisi 30 30 151–163.
IEEE B. Kan Erman, “ADALET AĞAOĞLU’nun KOZALAR Oyununda DRAMATİK METNİN ÇAĞDAŞ UYARLAMASINDAN PERFORMANS METNİNE : GÖSTERGEBİLİMSEL BİR YAKLAŞIM”, Tiyatro Araştırmaları Dergisi, vol. 30, no. 30, pp. 151–163, 2009, doi: 10.1501/TAD_0000000257.
ISNAD Kan Erman, Burcu. “ADALET AĞAOĞLU’nun KOZALAR Oyununda DRAMATİK METNİN ÇAĞDAŞ UYARLAMASINDAN PERFORMANS METNİNE : GÖSTERGEBİLİMSEL BİR YAKLAŞIM”. Tiyatro Araştırmaları Dergisi 30/30 (December 2009), 151-163. https://doi.org/10.1501/TAD_0000000257.
JAMA Kan Erman B. ADALET AĞAOĞLU’nun KOZALAR Oyununda DRAMATİK METNİN ÇAĞDAŞ UYARLAMASINDAN PERFORMANS METNİNE : GÖSTERGEBİLİMSEL BİR YAKLAŞIM. Tiyatro Araştırmaları Dergisi. 2009;30:151–163.
MLA Kan Erman, Burcu. “ADALET AĞAOĞLU’nun KOZALAR Oyununda DRAMATİK METNİN ÇAĞDAŞ UYARLAMASINDAN PERFORMANS METNİNE : GÖSTERGEBİLİMSEL BİR YAKLAŞIM”. Tiyatro Araştırmaları Dergisi, vol. 30, no. 30, 2009, pp. 151-63, doi:10.1501/TAD_0000000257.
Vancouver Kan Erman B. ADALET AĞAOĞLU’nun KOZALAR Oyununda DRAMATİK METNİN ÇAĞDAŞ UYARLAMASINDAN PERFORMANS METNİNE : GÖSTERGEBİLİMSEL BİR YAKLAŞIM. Tiyatro Araştırmaları Dergisi. 2009;30(30):151-63.