BibTex RIS Cite

Beckett ve Estetik Şok Beckett and the Shock Aesthetıcs

Year 2007, , 143 - 152, 01.03.2007
https://doi.org/10.1501/TAD_0000000067

Abstract

References

  • Beckett, Samuel, Oyun Sonu, çev. Abet Limm, Düzlem Yay., 1993. -------------------, Godot’yu Beklerken, Çev. Tuncay Birkan, Kabalcı Yay.,
  • Bohrer. Karl Heinz, Absolute Praesens: Die Semantik aesthetischer Zeit, Suhrkamp, 1994 ---------------------, Plötzlichkeit, edition suhrkamp, 1998.
  • Mersch; Dieter, Ereignis und Aura, edition suhrkamp, 2002.
  • Scharper, Eva, “ Beğeni, Yücelik ve Deha” , Cogito, sayı:41-42 Kış, 2005
  • Sontag, Susan, Kunst und Antikunst, Deutsch von Mark W. Rien, Fischer Taschenbuch Verlag, 1999.
  • Wellmer, Albrecht, “Adorno die Moderne und das Erhabene”, Hrsg. Wolf- gang Welsch, Christine Pries, Aesthetik im Widerstreit, VCH Acta huma- niora, 1991. •

BECKETT VE ESTETİK ŞOK

Year 2007, , 143 - 152, 01.03.2007
https://doi.org/10.1501/TAD_0000000067

Abstract

Aristoteles’den Hegel’e uzanan tarihsel çizgi içinde “dehşet” gözden
kaçırılmıştır. Nietzsche’nin ele almasıyla, dehşet yeniden varlık kazanır.
18. yüzyılda, dehşet, “yüce” dolayımında ele alınır. Ancak, yüce sanatın
konusu değil, doğaya –yıkıcı doğaya-- ait bir olgu olarak ele alınır. Karl
Heinz Bohrer “dehşet”i, modern sanattaki “şok” ile ilişkilendirir.
20. yüzyılın sanatını anlamlandırmak için, Antik dehşet, eğer estetik şok
ile bağlantılandırılırsa, Beckett dramaturgisinde bu ilişki nasıl formüle
edilebilir? Radikal azaltma/yoksunlaştırma dramaturgisinde belirgin olan
artık, sanatın hiçbir şeye gönderme yapmaması ve her türlü özdeşleşmeyi
iptal etmesidir

References

  • Beckett, Samuel, Oyun Sonu, çev. Abet Limm, Düzlem Yay., 1993. -------------------, Godot’yu Beklerken, Çev. Tuncay Birkan, Kabalcı Yay.,
  • Bohrer. Karl Heinz, Absolute Praesens: Die Semantik aesthetischer Zeit, Suhrkamp, 1994 ---------------------, Plötzlichkeit, edition suhrkamp, 1998.
  • Mersch; Dieter, Ereignis und Aura, edition suhrkamp, 2002.
  • Scharper, Eva, “ Beğeni, Yücelik ve Deha” , Cogito, sayı:41-42 Kış, 2005
  • Sontag, Susan, Kunst und Antikunst, Deutsch von Mark W. Rien, Fischer Taschenbuch Verlag, 1999.
  • Wellmer, Albrecht, “Adorno die Moderne und das Erhabene”, Hrsg. Wolf- gang Welsch, Christine Pries, Aesthetik im Widerstreit, VCH Acta huma- niora, 1991. •
There are 6 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Süreyya Karacabey Çelik This is me

Publication Date March 1, 2007
Published in Issue Year 2007

Cite

APA Çelik, S. K. (2007). BECKETT VE ESTETİK ŞOK. Tiyatro Araştırmaları Dergisi, 23(23), 143-152. https://doi.org/10.1501/TAD_0000000067
AMA Çelik SK. BECKETT VE ESTETİK ŞOK. Tiyatro Araştırmaları Dergisi. March 2007;23(23):143-152. doi:10.1501/TAD_0000000067
Chicago Çelik, Süreyya Karacabey. “BECKETT VE ESTETİK ŞOK”. Tiyatro Araştırmaları Dergisi 23, no. 23 (March 2007): 143-52. https://doi.org/10.1501/TAD_0000000067.
EndNote Çelik SK (March 1, 2007) BECKETT VE ESTETİK ŞOK. Tiyatro Araştırmaları Dergisi 23 23 143–152.
IEEE S. K. Çelik, “BECKETT VE ESTETİK ŞOK”, Tiyatro Araştırmaları Dergisi, vol. 23, no. 23, pp. 143–152, 2007, doi: 10.1501/TAD_0000000067.
ISNAD Çelik, Süreyya Karacabey. “BECKETT VE ESTETİK ŞOK”. Tiyatro Araştırmaları Dergisi 23/23 (March 2007), 143-152. https://doi.org/10.1501/TAD_0000000067.
JAMA Çelik SK. BECKETT VE ESTETİK ŞOK. Tiyatro Araştırmaları Dergisi. 2007;23:143–152.
MLA Çelik, Süreyya Karacabey. “BECKETT VE ESTETİK ŞOK”. Tiyatro Araştırmaları Dergisi, vol. 23, no. 23, 2007, pp. 143-52, doi:10.1501/TAD_0000000067.
Vancouver Çelik SK. BECKETT VE ESTETİK ŞOK. Tiyatro Araştırmaları Dergisi. 2007;23(23):143-52.