BibTex RIS Kaynak Göster

Beckett ve Estetik Şok Beckett and the Shock Aesthetıcs

Yıl 2007, , 143 - 152, 01.03.2007
https://doi.org/10.1501/TAD_0000000067

Öz

Kaynakça

  • Beckett, Samuel, Oyun Sonu, çev. Abet Limm, Düzlem Yay., 1993. -------------------, Godot’yu Beklerken, Çev. Tuncay Birkan, Kabalcı Yay.,
  • Bohrer. Karl Heinz, Absolute Praesens: Die Semantik aesthetischer Zeit, Suhrkamp, 1994 ---------------------, Plötzlichkeit, edition suhrkamp, 1998.
  • Mersch; Dieter, Ereignis und Aura, edition suhrkamp, 2002.
  • Scharper, Eva, “ Beğeni, Yücelik ve Deha” , Cogito, sayı:41-42 Kış, 2005
  • Sontag, Susan, Kunst und Antikunst, Deutsch von Mark W. Rien, Fischer Taschenbuch Verlag, 1999.
  • Wellmer, Albrecht, “Adorno die Moderne und das Erhabene”, Hrsg. Wolf- gang Welsch, Christine Pries, Aesthetik im Widerstreit, VCH Acta huma- niora, 1991. •

BECKETT VE ESTETİK ŞOK

Yıl 2007, , 143 - 152, 01.03.2007
https://doi.org/10.1501/TAD_0000000067

Öz

Aristoteles’den Hegel’e uzanan tarihsel çizgi içinde “dehşet” gözden
kaçırılmıştır. Nietzsche’nin ele almasıyla, dehşet yeniden varlık kazanır.
18. yüzyılda, dehşet, “yüce” dolayımında ele alınır. Ancak, yüce sanatın
konusu değil, doğaya –yıkıcı doğaya-- ait bir olgu olarak ele alınır. Karl
Heinz Bohrer “dehşet”i, modern sanattaki “şok” ile ilişkilendirir.
20. yüzyılın sanatını anlamlandırmak için, Antik dehşet, eğer estetik şok
ile bağlantılandırılırsa, Beckett dramaturgisinde bu ilişki nasıl formüle
edilebilir? Radikal azaltma/yoksunlaştırma dramaturgisinde belirgin olan
artık, sanatın hiçbir şeye gönderme yapmaması ve her türlü özdeşleşmeyi
iptal etmesidir

Kaynakça

  • Beckett, Samuel, Oyun Sonu, çev. Abet Limm, Düzlem Yay., 1993. -------------------, Godot’yu Beklerken, Çev. Tuncay Birkan, Kabalcı Yay.,
  • Bohrer. Karl Heinz, Absolute Praesens: Die Semantik aesthetischer Zeit, Suhrkamp, 1994 ---------------------, Plötzlichkeit, edition suhrkamp, 1998.
  • Mersch; Dieter, Ereignis und Aura, edition suhrkamp, 2002.
  • Scharper, Eva, “ Beğeni, Yücelik ve Deha” , Cogito, sayı:41-42 Kış, 2005
  • Sontag, Susan, Kunst und Antikunst, Deutsch von Mark W. Rien, Fischer Taschenbuch Verlag, 1999.
  • Wellmer, Albrecht, “Adorno die Moderne und das Erhabene”, Hrsg. Wolf- gang Welsch, Christine Pries, Aesthetik im Widerstreit, VCH Acta huma- niora, 1991. •
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Süreyya Karacabey Çelik Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007

Kaynak Göster

APA Çelik, S. K. (2007). BECKETT VE ESTETİK ŞOK. Tiyatro Araştırmaları Dergisi, 23(23), 143-152. https://doi.org/10.1501/TAD_0000000067
AMA Çelik SK. BECKETT VE ESTETİK ŞOK. Tiyatro Araştırmaları Dergisi. Mart 2007;23(23):143-152. doi:10.1501/TAD_0000000067
Chicago Çelik, Süreyya Karacabey. “BECKETT VE ESTETİK ŞOK”. Tiyatro Araştırmaları Dergisi 23, sy. 23 (Mart 2007): 143-52. https://doi.org/10.1501/TAD_0000000067.
EndNote Çelik SK (01 Mart 2007) BECKETT VE ESTETİK ŞOK. Tiyatro Araştırmaları Dergisi 23 23 143–152.
IEEE S. K. Çelik, “BECKETT VE ESTETİK ŞOK”, Tiyatro Araştırmaları Dergisi, c. 23, sy. 23, ss. 143–152, 2007, doi: 10.1501/TAD_0000000067.
ISNAD Çelik, Süreyya Karacabey. “BECKETT VE ESTETİK ŞOK”. Tiyatro Araştırmaları Dergisi 23/23 (Mart 2007), 143-152. https://doi.org/10.1501/TAD_0000000067.
JAMA Çelik SK. BECKETT VE ESTETİK ŞOK. Tiyatro Araştırmaları Dergisi. 2007;23:143–152.
MLA Çelik, Süreyya Karacabey. “BECKETT VE ESTETİK ŞOK”. Tiyatro Araştırmaları Dergisi, c. 23, sy. 23, 2007, ss. 143-52, doi:10.1501/TAD_0000000067.
Vancouver Çelik SK. BECKETT VE ESTETİK ŞOK. Tiyatro Araştırmaları Dergisi. 2007;23(23):143-52.