Tekinsiz teatrallik/ Sahne-dişi'nin Temsili: Eurydike Olarak Beckett Oyunları* Uncanny Theatricality/ The Representation of the Off-stage: Beckett's Plays as eurydice
Blanchot, Maurice ve Foucault, Michel. Hayalimdeki Michel Foucault, Maurice Blanchot: Dışarının Düşüncesi, çev. Ayşe Meral , İstanbul: Kabalcı Yayınevi, Kasım 2005.
Erhat, Azra . Mitoloji Sözlüğü, İstanbul: Remzi Kitabevi, 1978. Féral, Josette. “Performance and Theatricality”, Modern Drama, Vol:25, no.1, 1982.
Freud, Sigmund. “The ‘Uncanny” [1919] The Complete Psychological Works of Sigmund Freud. Trans: James Strachey , London: The Hogarth Press, 1964, ss.219-253.
Heidegger, Martin. The Question Concerning Technology and Other Essays, trans. William Lowitt , New York: Harper, 1977.
Jentsch, Ernst .“On the Physchology of the Uncanny”. Trans. Roy Sellars Angelaki (2:1) U.K: 1995. ss. 6-14
Pavis, Patrice. Dictionary of the Theatre: Terms, Concepts, and Analysis trans by Christine Shantz , Toronto: University of Toronto Press, 1998. Royle, Nicholas. The Uncanny , Manchester: Manchester University Pres, 2002.
Szondi, Peter.Theory of the Modern Drama ed.and trans.:Michael Hays ,Minneapolis: University of Minnesota Press, 1987.
Terdiman, Richard. Present Past: Modernity and Memory Crisis , Ithaca, London: Cornell University Press, 1993.
Todorov, Tzvetan. “Structural Analysis of Literature: The Tales of Henry James”, Critical Tradition: Classical Texts and Contemporary Trends. Ed. By David H.Richter ,New York: St.Martin Pres, 1989. ss.900-917
TEKİNSİZ TEATRALLİK / SAHNE-DIŞI’NIN TEMSİLİ: EURYDİKE OLARAK BECKETT OYUNLARI
Batı tiyatrosunun tarihi boyunca sahnedışı kimi zaman içselleştirilerek ve
sahnenin eklentisi olarak kimi zaman da sorunsallaştırılarak ve sahneyi
yapısöküme uğratacak uygulamalarla kullanımda olmuştur. Bu yazı sahnedışını
bir yok-alan olarak kabul ederek kuramsal bir çerçeve kurmaya
çalışmakta, özellikle Beckett’in oyunlarından yola çıkarak sahnedışının
temsilini bilinçdışının ve geçmişin temsili olarak okumaktadır. Bunu
yaparken de Bergson’un Hiçliğin Temsili düşüncesinden ve Maurice
Blanchot’nun Orpheus ve Eurydike mitosunu yeniden okuyuşundan yararlanmaktadır
Blanchot, Maurice ve Foucault, Michel. Hayalimdeki Michel Foucault, Maurice Blanchot: Dışarının Düşüncesi, çev. Ayşe Meral , İstanbul: Kabalcı Yayınevi, Kasım 2005.
Erhat, Azra . Mitoloji Sözlüğü, İstanbul: Remzi Kitabevi, 1978. Féral, Josette. “Performance and Theatricality”, Modern Drama, Vol:25, no.1, 1982.
Freud, Sigmund. “The ‘Uncanny” [1919] The Complete Psychological Works of Sigmund Freud. Trans: James Strachey , London: The Hogarth Press, 1964, ss.219-253.
Heidegger, Martin. The Question Concerning Technology and Other Essays, trans. William Lowitt , New York: Harper, 1977.
Jentsch, Ernst .“On the Physchology of the Uncanny”. Trans. Roy Sellars Angelaki (2:1) U.K: 1995. ss. 6-14
Pavis, Patrice. Dictionary of the Theatre: Terms, Concepts, and Analysis trans by Christine Shantz , Toronto: University of Toronto Press, 1998. Royle, Nicholas. The Uncanny , Manchester: Manchester University Pres, 2002.
Szondi, Peter.Theory of the Modern Drama ed.and trans.:Michael Hays ,Minneapolis: University of Minnesota Press, 1987.
Terdiman, Richard. Present Past: Modernity and Memory Crisis , Ithaca, London: Cornell University Press, 1993.
Todorov, Tzvetan. “Structural Analysis of Literature: The Tales of Henry James”, Critical Tradition: Classical Texts and Contemporary Trends. Ed. By David H.Richter ,New York: St.Martin Pres, 1989. ss.900-917
Güçbilmez, B. (2004). TEKİNSİZ TEATRALLİK / SAHNE-DIŞI’NIN TEMSİLİ: EURYDİKE OLARAK BECKETT OYUNLARI. Tiyatro Araştırmaları Dergisi, 20(20), 21-40. https://doi.org/10.1501/TAD_0000000050
AMA
Güçbilmez B. TEKİNSİZ TEATRALLİK / SAHNE-DIŞI’NIN TEMSİLİ: EURYDİKE OLARAK BECKETT OYUNLARI. Tiyatro Araştırmaları Dergisi. December 2004;20(20):21-40. doi:10.1501/TAD_0000000050
Chicago
Güçbilmez, Beliz. “TEKİNSİZ TEATRALLİK / SAHNE-DIŞI’NIN TEMSİLİ: EURYDİKE OLARAK BECKETT OYUNLARI”. Tiyatro Araştırmaları Dergisi 20, no. 20 (December 2004): 21-40. https://doi.org/10.1501/TAD_0000000050.
EndNote
Güçbilmez B (December 1, 2004) TEKİNSİZ TEATRALLİK / SAHNE-DIŞI’NIN TEMSİLİ: EURYDİKE OLARAK BECKETT OYUNLARI. Tiyatro Araştırmaları Dergisi 20 20 21–40.
IEEE
B. Güçbilmez, “TEKİNSİZ TEATRALLİK / SAHNE-DIŞI’NIN TEMSİLİ: EURYDİKE OLARAK BECKETT OYUNLARI”, Tiyatro Araştırmaları Dergisi, vol. 20, no. 20, pp. 21–40, 2004, doi: 10.1501/TAD_0000000050.
ISNAD
Güçbilmez, Beliz. “TEKİNSİZ TEATRALLİK / SAHNE-DIŞI’NIN TEMSİLİ: EURYDİKE OLARAK BECKETT OYUNLARI”. Tiyatro Araştırmaları Dergisi 20/20 (December 2004), 21-40. https://doi.org/10.1501/TAD_0000000050.
JAMA
Güçbilmez B. TEKİNSİZ TEATRALLİK / SAHNE-DIŞI’NIN TEMSİLİ: EURYDİKE OLARAK BECKETT OYUNLARI. Tiyatro Araştırmaları Dergisi. 2004;20:21–40.
MLA
Güçbilmez, Beliz. “TEKİNSİZ TEATRALLİK / SAHNE-DIŞI’NIN TEMSİLİ: EURYDİKE OLARAK BECKETT OYUNLARI”. Tiyatro Araştırmaları Dergisi, vol. 20, no. 20, 2004, pp. 21-40, doi:10.1501/TAD_0000000050.
Vancouver
Güçbilmez B. TEKİNSİZ TEATRALLİK / SAHNE-DIŞI’NIN TEMSİLİ: EURYDİKE OLARAK BECKETT OYUNLARI. Tiyatro Araştırmaları Dergisi. 2004;20(20):21-40.