BibTex RIS Kaynak Göster

Tekinsiz teatrallik/ Sahne-dişi'nin Temsili: Eurydike Olarak Beckett Oyunları* Uncanny Theatricality/ The Representation of the Off-stage: Beckett's Plays as eurydice

Yıl 2005, , 21 - 40, 01.12.2004
https://doi.org/10.1501/TAD_0000000050

Öz

Kaynakça

  • Aristoteles, Augustinus, Heidegger. Zaman Kavramı,çev.Saffet Babür , Ankara: İmge Kitabevi, 1996.
  • Barthes, Roland. Bir Aşk Söyleminden Parçalar, çev.Tahsin Yücel, İstanbul:Metis Yayınları,2000.
  • Beckett, Samuel. Tüm Kısa Oyunları çev. Akşit Göktürk, Güven Turan ve diğerleri, Istanbul: Mitos Boyut, 1993.
  • Bergson, Henri. Yaratıcı Tekamül, çev. Şekip Tunç, İstanbul: M.E.B., 1947.
  • Blanchot, Maurice ve Foucault, Michel. Hayalimdeki Michel Foucault, Maurice Blanchot: Dışarının Düşüncesi, çev. Ayşe Meral , İstanbul: Kabalcı Yayınevi, Kasım 2005.
  • Blanchot, Maurice. Yazınsal Uzam çev. Sündüz Öztürk Kasar, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları,1993.
  • Campbell, Joseph. Kahramanın Sonsuz Yolculuğu, çev. Sabri Gürses , İstanbul: Kabalcı Yayınevi, 2000.
  • Erhat, Azra . Mitoloji Sözlüğü, İstanbul: Remzi Kitabevi, 1978. Féral, Josette. “Performance and Theatricality”, Modern Drama, Vol:25, no.1, 1982.
  • Freud, Sigmund. “The ‘Uncanny” [1919] The Complete Psychological Works of Sigmund Freud. Trans: James Strachey , London: The Hogarth Press, 1964, ss.219-253.
  • Heidegger, Martin. The Question Concerning Technology and Other Essays, trans. William Lowitt , New York: Harper, 1977.
  • Jentsch, Ernst .“On the Physchology of the Uncanny”. Trans. Roy Sellars Angelaki (2:1) U.K: 1995. ss. 6-14
  • Pavis, Patrice. Dictionary of the Theatre: Terms, Concepts, and Analysis trans by Christine Shantz , Toronto: University of Toronto Press, 1998. Royle, Nicholas. The Uncanny , Manchester: Manchester University Pres, 2002.
  • Shakespeare, William. Macbeth çev. Bülent Bozkurt, İstanbul: Remzi Kitabevi, 2003.
  • Szondi, Peter.Theory of the Modern Drama ed.and trans.:Michael Hays ,Minneapolis: University of Minnesota Press, 1987.
  • Terdiman, Richard. Present Past: Modernity and Memory Crisis , Ithaca, London: Cornell University Press, 1993.
  • Todorov, Tzvetan. “Structural Analysis of Literature: The Tales of Henry James”, Critical Tradition: Classical Texts and Contemporary Trends. Ed. By David H.Richter ,New York: St.Martin Pres, 1989. ss.900-917

TEKİNSİZ TEATRALLİK / SAHNE-DIŞI’NIN TEMSİLİ: EURYDİKE OLARAK BECKETT OYUNLARI

Yıl 2005, , 21 - 40, 01.12.2004
https://doi.org/10.1501/TAD_0000000050

Öz

Batı tiyatrosunun tarihi boyunca sahnedışı kimi zaman içselleştirilerek ve
sahnenin eklentisi olarak kimi zaman da sorunsallaştırılarak ve sahneyi
yapısöküme uğratacak uygulamalarla kullanımda olmuştur. Bu yazı sahnedışını
bir yok-alan olarak kabul ederek kuramsal bir çerçeve kurmaya
çalışmakta, özellikle Beckett’in oyunlarından yola çıkarak sahnedışının
temsilini bilinçdışının ve geçmişin temsili olarak okumaktadır. Bunu
yaparken de Bergson’un Hiçliğin Temsili düşüncesinden ve Maurice
Blanchot’nun Orpheus ve Eurydike mitosunu yeniden okuyuşundan yararlanmaktadır

Kaynakça

  • Aristoteles, Augustinus, Heidegger. Zaman Kavramı,çev.Saffet Babür , Ankara: İmge Kitabevi, 1996.
  • Barthes, Roland. Bir Aşk Söyleminden Parçalar, çev.Tahsin Yücel, İstanbul:Metis Yayınları,2000.
  • Beckett, Samuel. Tüm Kısa Oyunları çev. Akşit Göktürk, Güven Turan ve diğerleri, Istanbul: Mitos Boyut, 1993.
  • Bergson, Henri. Yaratıcı Tekamül, çev. Şekip Tunç, İstanbul: M.E.B., 1947.
  • Blanchot, Maurice ve Foucault, Michel. Hayalimdeki Michel Foucault, Maurice Blanchot: Dışarının Düşüncesi, çev. Ayşe Meral , İstanbul: Kabalcı Yayınevi, Kasım 2005.
  • Blanchot, Maurice. Yazınsal Uzam çev. Sündüz Öztürk Kasar, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları,1993.
  • Campbell, Joseph. Kahramanın Sonsuz Yolculuğu, çev. Sabri Gürses , İstanbul: Kabalcı Yayınevi, 2000.
  • Erhat, Azra . Mitoloji Sözlüğü, İstanbul: Remzi Kitabevi, 1978. Féral, Josette. “Performance and Theatricality”, Modern Drama, Vol:25, no.1, 1982.
  • Freud, Sigmund. “The ‘Uncanny” [1919] The Complete Psychological Works of Sigmund Freud. Trans: James Strachey , London: The Hogarth Press, 1964, ss.219-253.
  • Heidegger, Martin. The Question Concerning Technology and Other Essays, trans. William Lowitt , New York: Harper, 1977.
  • Jentsch, Ernst .“On the Physchology of the Uncanny”. Trans. Roy Sellars Angelaki (2:1) U.K: 1995. ss. 6-14
  • Pavis, Patrice. Dictionary of the Theatre: Terms, Concepts, and Analysis trans by Christine Shantz , Toronto: University of Toronto Press, 1998. Royle, Nicholas. The Uncanny , Manchester: Manchester University Pres, 2002.
  • Shakespeare, William. Macbeth çev. Bülent Bozkurt, İstanbul: Remzi Kitabevi, 2003.
  • Szondi, Peter.Theory of the Modern Drama ed.and trans.:Michael Hays ,Minneapolis: University of Minnesota Press, 1987.
  • Terdiman, Richard. Present Past: Modernity and Memory Crisis , Ithaca, London: Cornell University Press, 1993.
  • Todorov, Tzvetan. “Structural Analysis of Literature: The Tales of Henry James”, Critical Tradition: Classical Texts and Contemporary Trends. Ed. By David H.Richter ,New York: St.Martin Pres, 1989. ss.900-917
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Beliz Güçbilmez Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2004
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005

Kaynak Göster

APA Güçbilmez, B. (2004). TEKİNSİZ TEATRALLİK / SAHNE-DIŞI’NIN TEMSİLİ: EURYDİKE OLARAK BECKETT OYUNLARI. Tiyatro Araştırmaları Dergisi, 20(20), 21-40. https://doi.org/10.1501/TAD_0000000050
AMA Güçbilmez B. TEKİNSİZ TEATRALLİK / SAHNE-DIŞI’NIN TEMSİLİ: EURYDİKE OLARAK BECKETT OYUNLARI. Tiyatro Araştırmaları Dergisi. Aralık 2004;20(20):21-40. doi:10.1501/TAD_0000000050
Chicago Güçbilmez, Beliz. “TEKİNSİZ TEATRALLİK / SAHNE-DIŞI’NIN TEMSİLİ: EURYDİKE OLARAK BECKETT OYUNLARI”. Tiyatro Araştırmaları Dergisi 20, sy. 20 (Aralık 2004): 21-40. https://doi.org/10.1501/TAD_0000000050.
EndNote Güçbilmez B (01 Aralık 2004) TEKİNSİZ TEATRALLİK / SAHNE-DIŞI’NIN TEMSİLİ: EURYDİKE OLARAK BECKETT OYUNLARI. Tiyatro Araştırmaları Dergisi 20 20 21–40.
IEEE B. Güçbilmez, “TEKİNSİZ TEATRALLİK / SAHNE-DIŞI’NIN TEMSİLİ: EURYDİKE OLARAK BECKETT OYUNLARI”, Tiyatro Araştırmaları Dergisi, c. 20, sy. 20, ss. 21–40, 2004, doi: 10.1501/TAD_0000000050.
ISNAD Güçbilmez, Beliz. “TEKİNSİZ TEATRALLİK / SAHNE-DIŞI’NIN TEMSİLİ: EURYDİKE OLARAK BECKETT OYUNLARI”. Tiyatro Araştırmaları Dergisi 20/20 (Aralık 2004), 21-40. https://doi.org/10.1501/TAD_0000000050.
JAMA Güçbilmez B. TEKİNSİZ TEATRALLİK / SAHNE-DIŞI’NIN TEMSİLİ: EURYDİKE OLARAK BECKETT OYUNLARI. Tiyatro Araştırmaları Dergisi. 2004;20:21–40.
MLA Güçbilmez, Beliz. “TEKİNSİZ TEATRALLİK / SAHNE-DIŞI’NIN TEMSİLİ: EURYDİKE OLARAK BECKETT OYUNLARI”. Tiyatro Araştırmaları Dergisi, c. 20, sy. 20, 2004, ss. 21-40, doi:10.1501/TAD_0000000050.
Vancouver Güçbilmez B. TEKİNSİZ TEATRALLİK / SAHNE-DIŞI’NIN TEMSİLİ: EURYDİKE OLARAK BECKETT OYUNLARI. Tiyatro Araştırmaları Dergisi. 2004;20(20):21-40.