Uzaktan eğitim özellikle son yıllarda sıklıkla tercih edilen eğitim modellerinin başında gelir. Özellikle Covid 19 pandemi süreci ile birlikte bu durum bir tercihten öte zorunluluk haline gelmiştir. Bilindiği gibi dünyada çok daha erken dönemde başlayan uzaktan eğitim faaliyetleri Türkiye’de ancak 1927 yılında tatbik edilme olanağı bulmuştur. Esasen planlı ve düzenli olarak yapılan bu faaliyetlerden daha erken dönemde uzaktan eğitimin münferid örneklerini görmek mümkündür. Nitekim 1900 yılında başlayan Ebüzziya Bey ve oğlu Velid Ebüzziya arasında gerçekleşen uzaktan eğitim faaliyeti bu hususa dair önemli bir örnek olarak verilebilir. Yeni Osmanlı hareketinin öncülerinden olan gazeteci, yazar Ebüzziya Mehmet Tevfik Bey Konya'ya sürgün edilmesi ile okuldan uzaklaştırılarak evinde göz hapsine alınan ve eğitimi akamete uğrayan oğlu Velid Ebüzziya’ya dört yıl boyunca Konya'dan onlarca mektupla yazarak edebiyat dersleri vermiştir. Böylece oğlunun eğitim hayatının devam etmesini sağlamaya çalışmıştır. Bu çalışma bahse konu eğitim faaliyetine yönelik bir araştırma ve incelemeyi ihtiva etmektedir.
Distance education is one of the most preferred education models, especially in recent years. Especially, with the Covid-19 pandemic processs, this situation is a necessity rather than a choice. As it is known, distance education activities, which started much earlier in the world, found the opportunity to be implemented in Turkey only in1927. It is possible to see the individual examples of distance education, earlier than activities essentially planned and done on a regular basis. As a matter of the fact, the distance education, beginning in 1900 and taking place between Ebüzziya Bey and his son, Velid Ebüzziya, can be given as an important example about this issue. Journalist, writer, one of the pioneers of the New Ottoman Movement, Ebüzziya Mehmet Tevfik Bey gave literature lessons to his son, Velid Ebüzziya, who was exiled to Konya, suspended from school and placed under probation at home and whose education failed, bu writing dozens of letters from Konya for four years. Thus, he enabled his son to continue his education life. This work includes a search and examination for the mentoned educational activity.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2022 |
Submission Date | March 26, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 10 Issue: 2 |
Takvim-i Vekayi (تقويم وقايع)