Research Article
BibTex RIS Cite

A Literature Review of The Articles Published in Turkey on Geography Education (1923-2018)

Year 2020, Volume: 18 Issue: 35, 143 - 161, 18.06.2020

Abstract

This study attempts to describe the articles on geography education published in refereed journals between 1923-2018. The research was carried out using qualitative research design. While the wider scope for the study spans the academic works published on geography education between 1923-2018, the sample has narrowed it down to those articles published (390 articles) in refereed journals in the same period. Descriptive analysis, which is a type of qualitative data analysis, is utilized to analyze the data.

According to the survey, qualitative research methods are more frequently used in articles published in the field of geography education in Turkey. The survey has revealed that the most frequent design among research methods is descriptive screening for quantitative research and phenomenological patterns for qualitative research. Regarding articles on geography education, case studies are considerably high. Studies on the teaching of values and association/comparison with other fields have the lowest share. More than half of the articles published on geography education between 1923-2018 have been published after 2011. The three articles published before 1990 consist of case studies that propose solutions. The increase in the quantity of articles is noteworthy after the restructuring of the Faculties of Education by HEC (Higher Education Council) in 1996-97. The distribution of 390 articles examined within the scope of this research reveals that approximately half of them (49.23%) did not specify the level of education for which they were written. The studies conducted at the level of pre-school and elementary school have the least weight with 2.81%. The distribution of articles reveals that the journals publishing the most number of articles on geography education are International Journal of Geography and Geography Education (IGGE) (152), Eastern Geographical Review (53), Review of International Geographical Education Online (RIGEO) (12) and National Education Journal (12). Research results demonstrate that quantitative studies are more popular. As a result, studies with qualitative design should be prioritized in future studies.

References

  • H. Doğanay, Coğrafya Öğretim Yöntemleri Ortaöğretim Coğrafya Eğitiminin Esasları, İstanbul: Aktif Yayıncılık, 2002; A. Kızılçaoğlu, “Coğrafya Dersi Öğretim Programı Hakkında Düşünceler”, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2006, sy. 9/16, s. 1-21.

Türkiye’de Coğrafya Eğitimi Alanında Yayımlanan Makalelere İlişkin Bir Literatür Değerlendirmesi (1923-2018)

Year 2020, Volume: 18 Issue: 35, 143 - 161, 18.06.2020

Abstract

Bu çalışma, 1923-2018 döneminde coğrafya eğitimi alanında bilimsel hakemli dergilerde yayımlanan makalelerin betimsel olarak incelenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma nitel araştırma deseninden yararlanarak yapılmıştır. Araştırmanın çalışma evrenini 1923-2018 döneminde coğrafya eğitimi alanında yayımlanmış olan akademik çalışmalar, örneklemini ise aynı dönemde bilimsel hakemli dergilerde yayımlanmış makaleler (390 makale) oluşturmaktadır. Araştırma verileri toplanırken, çalışmaların Türkiye’de gerçekleştirilmiş olması, bilimsel hakemli dergilerde yayımlanmış makaleler olması ve sınırlandırılan periyot içinde yapılmış olması ölçüt olarak alınmıştır. Verilerin çözümlenmesinde nitel veri analizlerinden biri olan betimsel analiz kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, Türkiye’de coğrafya eğitimi alanında yayımlanan makalelerde nicel araştırma yöntemleri daha fazla kullanılmıştır. Nicel araştırma yöntemleri arasında en fazla betimsel tarama deseni, nitel araştırma yöntemleri arasında ise en fazla fenomenoloji deseninin kullanıldığı görülmektedir. Coğrafya eğitimi alanında durum tespiti makalelerinin daha fazla olduğu belirlenmiştir. Değer öğretimi, diğer alanlarla ilişkilendirme/karşılaştırma çalışmalarının en düşük paya sahip olduğu görülmektedir. 1923-2018 döneminde coğrafya eğitimi makalelerinin yarıdan fazlasının 2011 yılından sonra yayımlandığı görülmektedir. 1990 öncesinde kaleme alınmış üç makale incelendiğinde, durum tespiti niteliğinde ve çözüm önerilerinin sıralandığı çalışmalar olduğu görülmektedir. Eğitim fakültelerinin 1996-97 döneminde YÖK tarafından yeniden yapılandırılması sonucu makalelerin niceliğindeki artış dikkat çekmektedir. Araştırma kapsamında incelenen 390 makalenin düzeylerine göre dağılımına bakıldığında yaklaşık yarısında (%49,23) herhangi bir düzey belirtilmediği bulunmuştur. Okul öncesi ve ilkokul düzeyinde yapılan çalışmalar toplam %2,81 pay ile en az çalışılan düzeydir. Coğrafya eğitimi alanında yayımlanan makalelerinin dergilere dağılımına bakıldığında Marmara Coğrafya Dergisi (152), Doğu Coğrafya Dergisi (53), Review of International Geographical Education Online (RIGEO) (12) ve Milli Eğitim Dergisi (12)’nin ilk üç sırayı paylaştığı belirlenmiştir. Araştırma sonuçları coğrafya eğitimi alanında nicel çalışmaların daha yoğun olduğunu göstermektedir. Bundan sonraki çalışmalarda nitel desendeki çalışmalara da ağırlık verilmesi gerektiği önerilmektedir.

References

  • H. Doğanay, Coğrafya Öğretim Yöntemleri Ortaöğretim Coğrafya Eğitiminin Esasları, İstanbul: Aktif Yayıncılık, 2002; A. Kızılçaoğlu, “Coğrafya Dersi Öğretim Programı Hakkında Düşünceler”, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2006, sy. 9/16, s. 1-21.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Abdullah Türker This is me

Bülent Aksoy This is me

Publication Date June 18, 2020
Submission Date October 10, 2018
Published in Issue Year 2020 Volume: 18 Issue: 35

Cite

APA Türker, A., & Aksoy, B. (2020). Türkiye’de Coğrafya Eğitimi Alanında Yayımlanan Makalelere İlişkin Bir Literatür Değerlendirmesi (1923-2018). Türkiye Araştırmaları Literatür Dergisi, 18(35), 143-161.
AMA Türker A, Aksoy B. Türkiye’de Coğrafya Eğitimi Alanında Yayımlanan Makalelere İlişkin Bir Literatür Değerlendirmesi (1923-2018). TALID. June 2020;18(35):143-161.
Chicago Türker, Abdullah, and Bülent Aksoy. “Türkiye’de Coğrafya Eğitimi Alanında Yayımlanan Makalelere İlişkin Bir Literatür Değerlendirmesi (1923-2018)”. Türkiye Araştırmaları Literatür Dergisi 18, no. 35 (June 2020): 143-61.
EndNote Türker A, Aksoy B (June 1, 2020) Türkiye’de Coğrafya Eğitimi Alanında Yayımlanan Makalelere İlişkin Bir Literatür Değerlendirmesi (1923-2018). Türkiye Araştırmaları Literatür Dergisi 18 35 143–161.
IEEE A. Türker and B. Aksoy, “Türkiye’de Coğrafya Eğitimi Alanında Yayımlanan Makalelere İlişkin Bir Literatür Değerlendirmesi (1923-2018)”, TALID, vol. 18, no. 35, pp. 143–161, 2020.
ISNAD Türker, Abdullah - Aksoy, Bülent. “Türkiye’de Coğrafya Eğitimi Alanında Yayımlanan Makalelere İlişkin Bir Literatür Değerlendirmesi (1923-2018)”. Türkiye Araştırmaları Literatür Dergisi 18/35 (June 2020), 143-161.
JAMA Türker A, Aksoy B. Türkiye’de Coğrafya Eğitimi Alanında Yayımlanan Makalelere İlişkin Bir Literatür Değerlendirmesi (1923-2018). TALID. 2020;18:143–161.
MLA Türker, Abdullah and Bülent Aksoy. “Türkiye’de Coğrafya Eğitimi Alanında Yayımlanan Makalelere İlişkin Bir Literatür Değerlendirmesi (1923-2018)”. Türkiye Araştırmaları Literatür Dergisi, vol. 18, no. 35, 2020, pp. 143-61.
Vancouver Türker A, Aksoy B. Türkiye’de Coğrafya Eğitimi Alanında Yayımlanan Makalelere İlişkin Bir Literatür Değerlendirmesi (1923-2018). TALID. 2020;18(35):143-61.