Günümüzde üniversiteler tarafından sıklıkla kullanılan tanıtım filmleri, görsel işitsel etkisinden dolayı hafızalarda yer almakta ve etkin iletişim sağlamaktadır. Çalışmanın amacı, Batı Akdeniz bölgesindeki (Isparta, Burdur, Antalya) illerde bulunan sekiz farklı devlet ve vakıf üniversitesinin tanıtım filmlerindeki farklılıkları ve benzerlikleri ortaya çıkarmaktır. Yapılan çalışmada 10.01.2023-31.01.2023 tarihleri arasında Batı Akdeniz bölgesinde bulunan sekiz farklı devlet ve vakıf üniversitenin web siteleri ve sosyal medya hesaplarında (YouTube) yayınlanan üniversite tanıtım filmleri içerik analizi ile incelenmiştir. Elde edilen bulgularda üniversite tanıtım filmlerinde ortak özellikler ve farklılıkların olduğu görülmüştür. Batı Akdeniz bölgesindeki üniversitelerin tanıtım filmlerinde kampüs, enstitü, fakülte, meslek yüksekokulu, öğrenci, akademisyen, laboratuvar, kütüphane ve sosyal faaliyetler ile ilgili görüntüler yer almaktadır. Üniversite tanıtım filmleri süreleri (iki dakika ile yedi dakika arasında) ve çekim sayıları (42 çekimle 157 çekim arasında) değişkenlik göstermektedir. Kullanılan müzik sözsüzdü. Üniversite tanıtım filmlerinin bazılarında metin hazırlanarak dış ses tarafından okunmuş ve görüntüler sıralanmıştır. Sözsüz müziğin ritmine ve önem sırasına göre görüntülerin yerleştirildiği belirlenmiştir. Bazı görüntülerin üzerinde üniversite logosu, bazı görüntülerde de üniversite ile ilgili açıklayıcı yazılar bulunmaktadır. Ayrıca üniversite tanıtım filmlerinde üniversitenin olumlu yanları ön plana çıkarıldığı görülmüştür. Üniversite tanıtım filmlerinin üniversitelerin tanınırlığını artırmak, diğer üniversitelerle rekabeti sağlamak, tercih etmek isteyen öğrenci ve ailelere üniversite hakkında bilgi vermek amacıyla yapıldıkları belirlenmiştir.
Üniversite Batı Akdeniz Bölgesinde Bulunan Üniversiteler Tanıtım Tanıtım Filmi İçerik Analizi
Promotional films, which are frequently used by universities today, take place in the memories due to their audio-visual effect and provide effective communication. The aim of the study is to reveal the differences and similarities in the promotional films of eight different state and foundation universities in the provinces of the Western Mediterranean region (Isparta, Burdur, Antalya). In the study, university promotional films published on the websites and social media accounts (YouTube) of eight different state and foundation universities in the Western Mediterranean region between 10.01.2023 and 31.01.2023 were analyzed by content analysis. In the findings obtained, it was seen that there were common features and differences in university promotional films. In the promotional films of universities in the Western Mediterranean region, there are images of campus, institute, faculty, vocational school, students, academicians, laboratories, libraries and social activities. University promotional films vary in duration (between two minutes and seven minutes) and number of shots (between 42 shots and 157 shots). The music used was wordless. In some of the university promotional films, the text was prepared and read by the external voice and the images were listed. It was determined that the images were placed according to the rhythm of the nonverbal music and in order of importance. Some images have the university logo on them, and some images have explanatory texts about the university. In addition, it was seen that the positive aspects of the university were highlighted in the university promotional films. It has been determined that university promotional films are made to increase the recognition of universities, to ensure competition with other universities, and to inform students and families who want to choose them about the university.
University Universities in the Western Mediterranean Region Promotion Promotional Film Content Analysis
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 4, 2023 |
Submission Date | March 11, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 |
Bu dergideki tüm makaleler Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-SA 4.0) ile lisans altına alınmıştır.