Ziraat eğitiminde başarıya etki eden faktörlerin belirlenmesi amacıyla Atatürk üniversitesi Ziraat Fakültesindekitoplam öğrencilerin yaklaşık %70'ini oluşturan 790 öğrenci ile anket yapılmış ve bu anketlerden 743'ü buaraştırma kapsamında değerlendirmeye alınmıştır. Öğrencilerin anket çalışmasının yapıldığı 2004-2005 eğitimyılındaki not ortalamaları dikkate alınarak genel not ortalaması gruplara ayrılmıştır. Öğrenci başarısınıngöstergesi olarak not ortalaması dikkate alınmış ve bunda etkili olan faktörler ve önem dereceleri tespit edilmiştir.Gruplandırılmış veriler arasındaki ilişkinin derecesini tespit etmek için X bağımsızlık testi uygulanmış venonparametrik testi olan “Sperman rho” korelasyon testinden yararlanılmıştır. Ayrıca Ordered Probit modeli ileöğrencilerin başarısı üzerinde etkili olan faktörlerin analizi yapılarak karşılaştırma yapılmıştır. Araştırmabulgularına göre öğrenci başarısı ile bölümler, cinsiyet, medeni durum, ÖSS'den alınan puan, lise not ortalaması,ders çalışma durumu ve derslere devam durumu arasında önemli ve pozitif ilişki belirlenirken, sınıf, yaş gurubu,kaldıkları yerler ve mezun oldukları lise türleri arasında ise önemli ve negatif yönde ilişki olduğu tespit edilmiştir.Bu sonuçlar, başarılı ve kapasiteli öğrencilerin ziraat eğitimine kazandırılması için teşvik edici projelerinüretilmesi gerektiğini göstermektedir
An important problem is that general success level of the students in the colleges of agriculture is low and they areincompetent with their job after they graduate. The aim of this study was to determine the factors affecting thesuccess of the students in the college of agriculture, Ataturk University. To this end, 743 students (70% of thetotal) were interviewed in 2004-2005 education year. The data were tested using X independency test. Inaddition, analysis of the factors affecting the success of the students was conducted using Ordered Probit Model.Average grade was taken into consideration as an indicator for the success of student to determine the factorsaffecting the success and their significances. According to the results, significant positive relations were foundbetween student success and departments, sex, marital status, OSS record, high school grade point average, studyconditions and attendance while significant but negative relations were determined between success and age,class, accommodation and type of high schools graduated. Accordingly, it was suggested that students with highOSS score must be supported and encouraged to enroll to the colleges of agriculture
Other ID | JA35SG72GJ |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2008 |
Submission Date | June 1, 2008 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 14 Issue: 1 ve 2 |