Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SAKARYA-DÜZCE-BOLU-EREĞLİ DEMİRYOLU PROJESİ

Yıl 2019, Cilt: 38 Sayı: 65, 327 - 360, 19.09.2019

Öz




Sakarya’dan
başlayıp, Düzce-Bolu güzergâhını takip ederek Ereğli’ye ulaşacak bir demiryolu
hattının yapılması düşüncesi Anadolu Demiryollarının projesinin hazırlandığı
ilk dönemlerden itibaren gündeme gelmiştir. Sakarya-Ereğli demiryolu hattı
iktisadi açıdan olduğu kadar stratejik açıdan da son derece önemliydi. Ereğli
havzası, Osmanlı ülkesinde en kaliteli kömür madenlerinin yer aldığı bölgeydi.
Rusya gibi Karadeniz’de kıyısı olan bir ülke ile savaşa girilmesi halinde, 19.
ve 20. yüzyılda son derece stratejik bir yakıt olan kömürün Ereğli’den
İstanbul’a naklinde sorunlar yaşanmakta bu da Osmanlı Devleti’ni zor durumda
bırakmaktaydı. Bu nedenle bol miktarda kömürün demiryoluyla karadan güvenli bir
şekilde nakledilmesine yönelik olarak Sakarya’dan Ereğli’ye kadar uzanacak bir
demiryolu hattının yapılması gündeme geldi. Ancak bir takım mali ve teknik imkânsızlıklar
nedeniyle bu proje hayata geçirilemedi. 




Kaynakça

  • BOA, BEO, 693/51951
  • BOA, BEO 1018/76277
  • BOA, BEO 3778/283307
  • BOA, BEO 3778/283309
  • BOA, BEO 3900/292441
  • BOA, BEO 4463/334695
  • BOA, BEO 4464/334795
  • BOA, DH. İ. UM. , E- 26/57
  • BOA, İD. 41/20
  • BOA, İD. 41/26
  • BOA, MV. 90/36
  • BOA, MV. 207/76
  • BOA, MV. 207/77
  • AKYILDIZ, Ali, Anka’nın Sonbaharı, İletişim Yay. , İstanbul 2005.
  • ENGİN, Vahdettin, Rumeli Demiryolları, Eren Yay. , İstanbul 1993.
  • ELDEM, Vedat, Osmanlı İmparatorluğu’nun İktisadi Şartları Hakkında Bir Tetkik, TTK Yayınları, Ankara 1994.
  • GENÇ, Hamdi, Ereğli Kömür Madenleri (1840-1920), Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İktisat Anabilim Dalı İktisat Tarihi Bilim Dalı (Basılmamış Doktora Tezi), İstanbul 2007.
  • KARAL, Enver Ziya, Osmanlı Tarihi, TTK Yayınları, C IX, Ankara 1996.
  • ÖZYÜKSEL, Murat, Hicaz Demiryolu, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul 2000.
  • Yurt ansiklopedisi, C. IX, Anadolu yayımcılık, İstanbul 1983.
  • TAK, İsa, Osmanlı Döneminde Ereğli Kömür Madenleri, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Tarih Anabilim Dalı (Basılmamış Doktora Tezi), Erzurum 2001.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Engin Kırlı

Yayımlanma Tarihi 19 Eylül 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 38 Sayı: 65

Kaynak Göster

APA Kırlı, E. (2019). SAKARYA-DÜZCE-BOLU-EREĞLİ DEMİRYOLU PROJESİ. Tarih Araştırmaları Dergisi, 38(65), 327-360.
AMA Kırlı E. SAKARYA-DÜZCE-BOLU-EREĞLİ DEMİRYOLU PROJESİ. TAD. Eylül 2019;38(65):327-360.
Chicago Kırlı, Engin. “SAKARYA-DÜZCE-BOLU-EREĞLİ DEMİRYOLU PROJESİ”. Tarih Araştırmaları Dergisi 38, sy. 65 (Eylül 2019): 327-60.
EndNote Kırlı E (01 Eylül 2019) SAKARYA-DÜZCE-BOLU-EREĞLİ DEMİRYOLU PROJESİ. Tarih Araştırmaları Dergisi 38 65 327–360.
IEEE E. Kırlı, “SAKARYA-DÜZCE-BOLU-EREĞLİ DEMİRYOLU PROJESİ”, TAD, c. 38, sy. 65, ss. 327–360, 2019.
ISNAD Kırlı, Engin. “SAKARYA-DÜZCE-BOLU-EREĞLİ DEMİRYOLU PROJESİ”. Tarih Araştırmaları Dergisi 38/65 (Eylül 2019), 327-360.
JAMA Kırlı E. SAKARYA-DÜZCE-BOLU-EREĞLİ DEMİRYOLU PROJESİ. TAD. 2019;38:327–360.
MLA Kırlı, Engin. “SAKARYA-DÜZCE-BOLU-EREĞLİ DEMİRYOLU PROJESİ”. Tarih Araştırmaları Dergisi, c. 38, sy. 65, 2019, ss. 327-60.
Vancouver Kırlı E. SAKARYA-DÜZCE-BOLU-EREĞLİ DEMİRYOLU PROJESİ. TAD. 2019;38(65):327-60.