Book Review
BibTex RIS Cite

Türken- und Türkenbilder im 19. und 20. Jahrhundert. Pädagogik, Bildungspolitik, Kulturtransfer (19. ve 20. Yüzyılda Türkler ve Türk İmgeleri. Pedagoji, Eğitim Politikası, Kültürel Aktarım)

Year 2022, Volume: 8 Issue: 1, 37 - 44, 02.01.2022

Abstract

Avrupa kültür tarihindeki, özellikle de Almanca konuşulan ülkelerdeki asırlık negatif Türk imajı, olumsuz klişeler, yabancılık ve ötekilik çağrışımları, 1961 sonrası Türk misafir işçilerin Almanya’daki daimî varlığı ile sorgulanmış ve altüst edilmişti. Bu nedenle Lohmann ve Böttcher’in bu çalışması, Alman algısındaki bu Türk imajının dönüşümünü ve bu dönüşümün yakın eğitim tarihindeki Türkiye söylemlerine etkilerini konu edinmiştir. Yayın altmış yıl önce yapılmış olan Alman-Türk İşe Alım Anlaşması’nın yıl dönümünü dikkate alarak hazırlanmıştır. 1961’den bu yana üç milyondan fazla Türk, “işçi göçü” çerçevesinde Almanya istikametinde vatanlarını terk etti. 1961 sonrasındaki onlarca yıl boyunca, Almanya’da değişik statüde yaşayan bir o kadar kişi (üç milyon) de Türkiye’ye geri döndü ve bu insanlar ülkenin her yerine dağılmış olarak yaşamaktadırlar. İşçi göçünü, Almanya’da tamamen yerleşme ve ailelerin kurulması, akademik eğitim almış nesiller ve onların Federal Almanya Cumhuriyeti’nin sosyal ve politik sistemine katılımları izledi. Almanya’daki Türk asıllı vatandaşların hâlini (endişelerini, sıkıntılarını, meramını) anlamak ve gelecekte bu ülkede bir arada yaşama pratiğini daha iyi bir duruma getirmek için uygulanabilir modeller sunmak ise zorlu bir görevdir ve bu görev bilime düşmektedir.

Year 2022, Volume: 8 Issue: 1, 37 - 44, 02.01.2022

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Tanıtımlar
Authors

Mustafa Gencer This is me

Publication Date January 2, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 8 Issue: 1

Cite

APA Gencer, M. (2022). Türken- und Türkenbilder im 19. und 20. Jahrhundert. Pädagogik, Bildungspolitik, Kulturtransfer (19. ve 20. Yüzyılda Türkler ve Türk İmgeleri. Pedagoji, Eğitim Politikası, Kültürel Aktarım). Tarih Kritik Dergisi, 8(1), 37-44.
AMA Gencer M. Türken- und Türkenbilder im 19. und 20. Jahrhundert. Pädagogik, Bildungspolitik, Kulturtransfer (19. ve 20. Yüzyılda Türkler ve Türk İmgeleri. Pedagoji, Eğitim Politikası, Kültürel Aktarım). TKD. January 2022;8(1):37-44.
Chicago Gencer, Mustafa. “Türken- Und Türkenbilder Im 19. Und 20. Jahrhundert. Pädagogik, Bildungspolitik, Kulturtransfer (19. Ve 20. Yüzyılda Türkler Ve Türk İmgeleri. Pedagoji, Eğitim Politikası, Kültürel Aktarım)”. Tarih Kritik Dergisi 8, no. 1 (January 2022): 37-44.
EndNote Gencer M (January 1, 2022) Türken- und Türkenbilder im 19. und 20. Jahrhundert. Pädagogik, Bildungspolitik, Kulturtransfer (19. ve 20. Yüzyılda Türkler ve Türk İmgeleri. Pedagoji, Eğitim Politikası, Kültürel Aktarım). Tarih Kritik Dergisi 8 1 37–44.
IEEE M. Gencer, “Türken- und Türkenbilder im 19. und 20. Jahrhundert. Pädagogik, Bildungspolitik, Kulturtransfer (19. ve 20. Yüzyılda Türkler ve Türk İmgeleri. Pedagoji, Eğitim Politikası, Kültürel Aktarım)”, TKD, vol. 8, no. 1, pp. 37–44, 2022.
ISNAD Gencer, Mustafa. “Türken- Und Türkenbilder Im 19. Und 20. Jahrhundert. Pädagogik, Bildungspolitik, Kulturtransfer (19. Ve 20. Yüzyılda Türkler Ve Türk İmgeleri. Pedagoji, Eğitim Politikası, Kültürel Aktarım)”. Tarih Kritik Dergisi 8/1 (January 2022), 37-44.
JAMA Gencer M. Türken- und Türkenbilder im 19. und 20. Jahrhundert. Pädagogik, Bildungspolitik, Kulturtransfer (19. ve 20. Yüzyılda Türkler ve Türk İmgeleri. Pedagoji, Eğitim Politikası, Kültürel Aktarım). TKD. 2022;8:37–44.
MLA Gencer, Mustafa. “Türken- Und Türkenbilder Im 19. Und 20. Jahrhundert. Pädagogik, Bildungspolitik, Kulturtransfer (19. Ve 20. Yüzyılda Türkler Ve Türk İmgeleri. Pedagoji, Eğitim Politikası, Kültürel Aktarım)”. Tarih Kritik Dergisi, vol. 8, no. 1, 2022, pp. 37-44.
Vancouver Gencer M. Türken- und Türkenbilder im 19. und 20. Jahrhundert. Pädagogik, Bildungspolitik, Kulturtransfer (19. ve 20. Yüzyılda Türkler ve Türk İmgeleri. Pedagoji, Eğitim Politikası, Kültürel Aktarım). TKD. 2022;8(1):37-44.

Journal of History Critique