Kitap İncelemesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Rüyalar, Evliyalar, Kehanetler: Hoca Sadeddîn Efendi’nin Selîmnâme’si

Yıl 2025, Cilt: 11 Sayı: 1, 387 - 390, 13.01.2025

Öz

Tarihçi, genel olarak akıcı ve kolay anlaşılır bir dil kullanmıştır. Eserin kısa olması, tarihî dönemi tam olarak yansıtamayacağı düşüncesini uyandırsa da vurucu ve öz bir anlatımla okuyucu üzerinde istenilen etki sağlanmıştır. Yazarımız, Hoca Sadeddîn Efendi’nin Yavuz Sultan Selim’in şehzadelik ve padişahlık dönemindeki olayları konu alan ve on iki hikâyeden oluşan Selîmnâme eserini farklı açılardan değerlendirerek, eleştirel bir bakış açısıyla okurlara sunmuştur.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Osmanlı Düşünce Tarihi
Bölüm Tanıtımlar
Yazarlar

Esma Biçer

Yayımlanma Tarihi 13 Ocak 2025
Gönderilme Tarihi 12 Ocak 2025
Kabul Tarihi 13 Ocak 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 11 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Biçer, E. (2025). Rüyalar, Evliyalar, Kehanetler: Hoca Sadeddîn Efendi’nin Selîmnâme’si. Tarih Kritik Dergisi, 11(1), 387-390.
AMA Biçer E. Rüyalar, Evliyalar, Kehanetler: Hoca Sadeddîn Efendi’nin Selîmnâme’si. TKD. Ocak 2025;11(1):387-390.
Chicago Biçer, Esma. “Rüyalar, Evliyalar, Kehanetler: Hoca Sadeddîn Efendi’nin Selîmnâme’si”. Tarih Kritik Dergisi 11, sy. 1 (Ocak 2025): 387-90.
EndNote Biçer E (01 Ocak 2025) Rüyalar, Evliyalar, Kehanetler: Hoca Sadeddîn Efendi’nin Selîmnâme’si. Tarih Kritik Dergisi 11 1 387–390.
IEEE E. Biçer, “Rüyalar, Evliyalar, Kehanetler: Hoca Sadeddîn Efendi’nin Selîmnâme’si”, TKD, c. 11, sy. 1, ss. 387–390, 2025.
ISNAD Biçer, Esma. “Rüyalar, Evliyalar, Kehanetler: Hoca Sadeddîn Efendi’nin Selîmnâme’si”. Tarih Kritik Dergisi 11/1 (Ocak 2025), 387-390.
JAMA Biçer E. Rüyalar, Evliyalar, Kehanetler: Hoca Sadeddîn Efendi’nin Selîmnâme’si. TKD. 2025;11:387–390.
MLA Biçer, Esma. “Rüyalar, Evliyalar, Kehanetler: Hoca Sadeddîn Efendi’nin Selîmnâme’si”. Tarih Kritik Dergisi, c. 11, sy. 1, 2025, ss. 387-90.
Vancouver Biçer E. Rüyalar, Evliyalar, Kehanetler: Hoca Sadeddîn Efendi’nin Selîmnâme’si. TKD. 2025;11(1):387-90.

Journal of History Critique