Organizasyon Öğrenen Organizasyon Zihni Modeller Demografik Özellikler Telekomünikasyon Sektörü Organization Learning Organization Mental Models Demographic Features Telecomunication Sector
Organizasyon Öğrenen Organizasyon Zihni Modeller Demografik Özellikler Telekomünikasyon Sektörü Organization Learning Organization Mental Models Demographic Features Telecomunication Sector
Organizasyon Öğrenen Organizasyon Zihni Modeller Demografik Özellikler Telekomünikasyon Sektörü Organization Learning Organization Mental Models Demographic Features Telecomunication Sector
Organizasyon Öğrenen Organizasyon Zihni Modeller Demografik Özellikler Telekomünikasyon Sektörü Organization Learning Organization Mental Models Demographic Features Telecomunication Sector
Organizasyon Öğrenen Organizasyon Zihni Modeller Demografik Özellikler Telekomünikasyon Sektörü Organization Learning Organization Mental Models Demographic Features Telecomunication Sector
Organizasyon Öğrenen Organizasyon Zihni Modeller Demografik Özellikler Telekomünikasyon Sektörü Organization Learning Organization Mental Models Demographic Features Telecomunication Sector
The main purpose of this study is to determine the factors that affect employees' perceptions of the learning organization in the telecommunications sector. The secondary purpose is to determine whether demographic characteristics play a moderating role in this effect. The learning organization is based on a structure where the employee is at the center of the learning process. In this structure, employees do not expect direct guidance from their managers or related human resources units regarding their learning and development needs. Instead of a top-down dictated status quo information sharing approach, the learning organization is based on an organizational culture where employees take initiative, are involved in decision support mechanisms, and create added value by stepping out of routine works and operations in the institution they work for. For this purpose, a survey was administered to 1055 employees working in a telecommunications business in Turkey. The data obtained from the survey were analyzed using the SPSS 22 program. According to the findings of the research, the dimension that has the highest effect on the learning organization perceptions of the employees in the telecommunication sector is mental models. This study also examined whether employees' perceptions of the learning organization differ according to demographic characteristics (gender, marital status, age, education level and seniority). After all; it was determined that employees' learning organization perceptions did not differ according to gender and marital status variables, but it was concluded that it varied according to age, education level and seniority variables. Based on the results, recommendations were made to decision makers and future studies.
Organization Learning Organization Mental Models Demographic Features Telecomunication Sector
Telekomünikasyon sektöründe çalışanların öğrenen organizasyon algıları üzerinde etkili olan faktörleri belirlemenin ana amaç olduğu bu çalışmada, demografik özelliklerin bu etkide düzenleyicilik rolüne sahip olup olmadığının belirlemesi ise ikincil amaçtır. Öğrenen organizasyon, öğrenme sürecinde çalışanın bizatihi merkezde olduğu bir yapıya dayanmaktadır. Bu yapıda çalışanlar öğrenme ve gelişim ihtiyaçlarıyla ilgili, yöneticilerinden ya da ilgili insan kaynakları birimlerinden direkt bir yönlendirme beklemezler. Dolayısıyla yukarıdan aşağıya dikta edilen statükocu bir bilgi paylaşımı yaklaşımı yerine öğrenen organizsyon; çalışanların insiyatif aldığı, karar destek mekanizmalarına dahil olduğu ve çalıştıkları kurumda rutin işlerin ve operasyonun dışına çıkıp katma değer oluşturdukları bir örgüt kültürene dayanmaktadır. Bu kapsamda araştırmanın uygulama kısmında, Türkiye’de telekomünikasyon sektöründe faaliyet gösteren bir işletmede görev yapan 1055 çalışana anket uygulanmıştır. Anket sonucu elde edilen veriler SPSS 22 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Analiz aşamasında ilk olarak betimsel istatistik yöntemler incelenmiş olup sırasıyla normallik ve güvenilirlik testleri yerine getirilmiştir. Araştırma veri kümesinin açımlayıcı faktör analizi yapma noktasında, uygun olduğunun testi üzerine hipotez testi safhasına geçilmiştir. Hipotez testi olarak t testi ve tek yönlü Anova testi olmak üzere iki farklı istatistiki yöntemden faydalanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre, telekomünikasyon sektöründe çalışanların öğrenen organizasyon algıları üzerinde en yüksek etkiye sahip olan boyut; zihni modellerdir. Çalışmada ayrıca çalışanların öğrenen organizasyon algılarının demografik özelliklere (cinsiyet, medeni durum, yaş, eğitim düzeyi ve kıdem) göre değişiklik gösterip göstermediği incelenmiştir. Sonuçta; çalışanların öğrenen organizasyon algılarının cinsiyet ve medeni durum değişkenlerine göre değişiklik göstermediği tespit edilirken; yaş, eğitim düzeyi ve kıdem değişkenlerine göre ise değişiklik gösterdiği sonucuna varılmıştır.
Organizasyon Öğrenen Organizasyon Zihni Modeller Demografik Özellikler Telekomünikasyon Sektörü Organization Learning Organization Mental Models Demographic Features Telecomunication Sector
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 25, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 8 Issue: 1 |