Ulus devletlerin kuruluşu ve sanayileşmenin bir sonucu olarak ortaya çıkan zorunlu okul eğitimi farklı sürelerle de olsa dünya ülkelerinin büyük çoğunluğunda uygulanmaktadır. İnsanlık tarihindeki en radikal hareketlerden biri sayılabilecek bu uygulamanın müspet ve menfi sonuçları da böylece tüm dünyayı ilgilendiren bir mesele olmaktadır. Modern devletin olmaza olmaz bir aygıtı olarak telakki edilen zorunlu eğitim süreçlerinde ortaya çıkan problemlerin tespitine ve bu problemlerin çözümüne yönelik dünya genelinde birçok alanda çalışmalar yapılmaktadır. Diğer bazı çalışmalar ise çözümün zorunlu okul eğitim sistemini ıslahta değil tamamen ortadan kaldırılmasında olduğunu dile getirmektedir. Ivan Illıch’in deschooling düşüncesini dile getirdiği Okulsuz Toplum kitabında olduğu gibi John Taylor Gatto’nun bu yazıda incelenecek kitabı da okulun meşruiyetini Amerika örneğinde sorgulayan çalışmalardandır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Religious Studies |
Journal Section | Book Review |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2018 |
Submission Date | May 30, 2018 |
Acceptance Date | June 26, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 4 Issue: 1 |