Research Article
BibTex RIS Cite

Der Rechtsrahmen der Werbung mit patentrechtlichen Behauptunge

Year 2025, Volume: 7 Issue: 1, 3 - 42, 30.06.2025
https://doi.org/10.59933/tauhfd.1730815

Abstract

References

  • AKSOY Mehmet Ali, “2005/29/AT Haksız Ticari Uygulamalar Direktifinde Düzenlenen Haksız Rekabet Halleri ve Uygulama Örnekleri”, Journal of Istanbul University Law Faculty, 73/1, 2016, 279-318.
  • ANN Christoph, Patentrecht. Lehrbuch zum deutschen und europäischen Patentrecht und Gebrauchsmusterrecht, 8. Aufl., C.H. Beck, München, 2022.
  • ASLAN Adem, Türk Reklam Hukuku, On İki Levha Yayıncılık, İstanbul, 2021.
  • ATİLA YÖRÜK Pelin, Reklamların Haksız Rekabet Boyutu Karşısında Tüketicilerin Korunması, Savaş Kitabevi, Ankara, 2022.
  • BENKARD Georg, Patentgesetz, Gebrauchsmustergesetz, Patentkostengesetz, 12. Auflage, C.H. Beck, München, 2023.
  • BOGLER Anja, “Werbung mit Hinweisen auf zukünftigen oder bestehenden Patentschutz”, DB (Der Betrieb), 1992/8, 413-416.
  • BORNKAMM Joachim, “Die Werbung mit der Patentanmeldung”, GRUR, 2009, 227-230.
  • BOZBEL Savaş, Mukayeseli Hukukta ve Türk Hukukunda Karşılaştırmalı Reklam Hukuku, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2006.
  • BUSSE Rudolf/KEUKENSCHRIJVER Alfred, Kommentar zum Patentgesetz, 9. Auflage, München, 2020.
  • ÇELİK Feyzan Hayal, “Patent Sisteminin İşlevleri ve Bu İşlevlerin Etkinliğini Sağlayan Yasal Düzenlemeler”, Banka ve Ticaret Hukuku Dergisi, 23/3, 2006, 99-154.
  • DEICHFUß Hermann/TOCHTERMANN Peter, Patentgesetz, Gebrauchsmustergesetz, Patentkostengesetz (ed. BENKARD Georg), 12. Auflage, C.H. Beck, München, 2023.
  • GÖLE Celal, Ticaret Hukuku Açısından Aldatıcı Reklamlara Karşı Tüketicinin Korunması, Banka ve Ticaret Hukuku Araştırma Enstitüsü, Ankara, 1983.
  • GÜNGÜNEŞ ŞAHİN Hilal Betül, Türk Ticaret Hukukunda Reklam Yoluyla Haksız Rekabet, Adalet Yayınevi, Ankara, 2024.
  • GÜVEN Koray, “Reklam Hukuku Perspektifinden AB, Alman ve Türk Hukuklarında Tüketici Ölçütü: ABAD’ın ‘Gut Springenheide’ Kararı Üzerinden Bir İnceleme”, Türkiye Barolar Birliği Dergisi, 28/120, 2015, 493-508.
  • GÜZEL Yakup, Reklam Hukuku, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2022.
  • INAL Emrehan/BAYSAL Başak, Reklam Hukuku ve Uygulaması, On İki Levha Yayıncılık, İstanbul, 2008.
  • JOHN Günther, “Die unberechtigte Schutzrechtsverwarnung im deutschen und österreichischen Recht”, GRUR International, 1979, 236-244.
  • KARAASLAN Pelin, Dolaylı Patent İhlali, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2021.
  • KAYA Arslan, “Türk Hukukunda Patentten Doğan Haklar”, İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi Mecmuası, 55/4, 1997, 173-200.
  • KAYA Arslan/DEMİR Koray, Rekabet ve Haksız Rekabet Hukukunun Esasları, Vedat Kitapçılık, İstanbul, 2024.
  • KLUG Andrea, “Die Werbung mit gewerblichen Schutzrechten und Urheberrechten – Eine Bestandsaufnahme”, in: Strategische Aktionsfelder des Patentmanagements, Thomas Tiefel (Hrsg.), Deutscher Universitäts-Verlag, Wiesbaden, 2006, 133-179.
  • KÖKER Ali Rıza/YALÇINER Uğur Gürşad, Uzman Gözüyle Patent ve Faydalı Modelden Kaynaklanan Uyuşmazlıklar, Adalet Yayınevi, Ankara, 2021.
  • KÜÇÜKDAĞLI Ayşegül, “Avrupa Birliği, Alman, Türk Hukuklarında Tüketici Modelleri”, TAÜHFD, 2020/2, 145-178.
  • MES Peter, Patentgesetz/Gebrauchsmustergesetz, 6. Auflage, München, 2024.
  • NOMER ERTAN Füsun, Haksız Rekabet Hukuku, On İki Levha Yayıncılık, İstanbul, 2016.
  • ÖZDEMİR Hayrunisa, “Aldatıcı Reklamlara Karşı Tüketicilerin Korunması”, Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 53/3, 2004, 61-90.
  • ÖZTÜRK Özgür, Türk Hukukunda Patent Verilebilirlik Şartları, Arıkan Basım, İstanbul, 2008.
  • PEKDİNÇER Tamer/YILMAZ Abdüssamet, Reklam Sektöründe Hukuk ve Regülasyon, Adalet Yayınevi, Ankara, 2024.
  • PINAR Hamdi, “Reklam ve Satış Yöntemlerine İlişkin Haksız Rekabet Hâlleri”, MÜHFHAD, 2012/2, 129-156.
  • RINGS Rolf, “Patentmarketing”, WRP (Wettbewerb in Recht und Praxis), 2009/2, 169-177.
  • SARAÇ Tahir, Patentten Doğan Hakka Tecavüz ve Hakkın Korunması, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2003.
  • SULUK Cahit/KARASU Rauf/NAL Temel, Fikri Mülkiyet Hukuku, 8. Bası, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2024.
  • TEKELİOĞLU Numan, Tüketicinin Korunması Açısından Hukuka Aykırı Reklamlar, On İki Levha Yayıncılık, İstanbul, 2016.
  • TEKİNALP Ünal, Fikri Mülkiyet Hukuku, 5. Bası, Vedat Kitapçılık, İstanbul, 2012.
  • YUSUFOĞLU Fülürya, Patent Verilebilirlik Şartları, Vedat Kitapçılık, İstanbul, 2014.

The Legal Framework of Advertisements Containing Claims Regarding Patent Rights

Year 2025, Volume: 7 Issue: 1, 3 - 42, 30.06.2025
https://doi.org/10.59933/tauhfd.1730815

Abstract

Businesses frequently claim in their advertisements and promotional activities that their products are patented. The primary rationale behind such claims is to create an impression of innovation
and superiority, thereby increasing the appeal of the product to consumers. However, the legal implications of using patent-related statements in advertising are often overlooked. According to Industrial Property Law, entities using patent claims in their advertising strategies are required to provide patent or application numbers to substantiate these claims. Nevertheless, it is widely observed in practice that this requirement is frequently disregarded. Moreover, advertisements frequently include false, incomplete, exaggerated, or ambiguous statements regarding the existence, scope, or validity of patent protection. Such misleading advertisements are considered acts of unfair competition under the Turkish Commercial Code and constitute violations under both the Law on Consumer Protection and the Regulation on Commercial Advertising and Unfair Commercial Practices. This study elucidates the legal framework concerning advertisements containing patent claims and examines the consequences of their infringement.

References

  • AKSOY Mehmet Ali, “2005/29/AT Haksız Ticari Uygulamalar Direktifinde Düzenlenen Haksız Rekabet Halleri ve Uygulama Örnekleri”, Journal of Istanbul University Law Faculty, 73/1, 2016, 279-318.
  • ANN Christoph, Patentrecht. Lehrbuch zum deutschen und europäischen Patentrecht und Gebrauchsmusterrecht, 8. Aufl., C.H. Beck, München, 2022.
  • ASLAN Adem, Türk Reklam Hukuku, On İki Levha Yayıncılık, İstanbul, 2021.
  • ATİLA YÖRÜK Pelin, Reklamların Haksız Rekabet Boyutu Karşısında Tüketicilerin Korunması, Savaş Kitabevi, Ankara, 2022.
  • BENKARD Georg, Patentgesetz, Gebrauchsmustergesetz, Patentkostengesetz, 12. Auflage, C.H. Beck, München, 2023.
  • BOGLER Anja, “Werbung mit Hinweisen auf zukünftigen oder bestehenden Patentschutz”, DB (Der Betrieb), 1992/8, 413-416.
  • BORNKAMM Joachim, “Die Werbung mit der Patentanmeldung”, GRUR, 2009, 227-230.
  • BOZBEL Savaş, Mukayeseli Hukukta ve Türk Hukukunda Karşılaştırmalı Reklam Hukuku, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2006.
  • BUSSE Rudolf/KEUKENSCHRIJVER Alfred, Kommentar zum Patentgesetz, 9. Auflage, München, 2020.
  • ÇELİK Feyzan Hayal, “Patent Sisteminin İşlevleri ve Bu İşlevlerin Etkinliğini Sağlayan Yasal Düzenlemeler”, Banka ve Ticaret Hukuku Dergisi, 23/3, 2006, 99-154.
  • DEICHFUß Hermann/TOCHTERMANN Peter, Patentgesetz, Gebrauchsmustergesetz, Patentkostengesetz (ed. BENKARD Georg), 12. Auflage, C.H. Beck, München, 2023.
  • GÖLE Celal, Ticaret Hukuku Açısından Aldatıcı Reklamlara Karşı Tüketicinin Korunması, Banka ve Ticaret Hukuku Araştırma Enstitüsü, Ankara, 1983.
  • GÜNGÜNEŞ ŞAHİN Hilal Betül, Türk Ticaret Hukukunda Reklam Yoluyla Haksız Rekabet, Adalet Yayınevi, Ankara, 2024.
  • GÜVEN Koray, “Reklam Hukuku Perspektifinden AB, Alman ve Türk Hukuklarında Tüketici Ölçütü: ABAD’ın ‘Gut Springenheide’ Kararı Üzerinden Bir İnceleme”, Türkiye Barolar Birliği Dergisi, 28/120, 2015, 493-508.
  • GÜZEL Yakup, Reklam Hukuku, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2022.
  • INAL Emrehan/BAYSAL Başak, Reklam Hukuku ve Uygulaması, On İki Levha Yayıncılık, İstanbul, 2008.
  • JOHN Günther, “Die unberechtigte Schutzrechtsverwarnung im deutschen und österreichischen Recht”, GRUR International, 1979, 236-244.
  • KARAASLAN Pelin, Dolaylı Patent İhlali, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2021.
  • KAYA Arslan, “Türk Hukukunda Patentten Doğan Haklar”, İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi Mecmuası, 55/4, 1997, 173-200.
  • KAYA Arslan/DEMİR Koray, Rekabet ve Haksız Rekabet Hukukunun Esasları, Vedat Kitapçılık, İstanbul, 2024.
  • KLUG Andrea, “Die Werbung mit gewerblichen Schutzrechten und Urheberrechten – Eine Bestandsaufnahme”, in: Strategische Aktionsfelder des Patentmanagements, Thomas Tiefel (Hrsg.), Deutscher Universitäts-Verlag, Wiesbaden, 2006, 133-179.
  • KÖKER Ali Rıza/YALÇINER Uğur Gürşad, Uzman Gözüyle Patent ve Faydalı Modelden Kaynaklanan Uyuşmazlıklar, Adalet Yayınevi, Ankara, 2021.
  • KÜÇÜKDAĞLI Ayşegül, “Avrupa Birliği, Alman, Türk Hukuklarında Tüketici Modelleri”, TAÜHFD, 2020/2, 145-178.
  • MES Peter, Patentgesetz/Gebrauchsmustergesetz, 6. Auflage, München, 2024.
  • NOMER ERTAN Füsun, Haksız Rekabet Hukuku, On İki Levha Yayıncılık, İstanbul, 2016.
  • ÖZDEMİR Hayrunisa, “Aldatıcı Reklamlara Karşı Tüketicilerin Korunması”, Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 53/3, 2004, 61-90.
  • ÖZTÜRK Özgür, Türk Hukukunda Patent Verilebilirlik Şartları, Arıkan Basım, İstanbul, 2008.
  • PEKDİNÇER Tamer/YILMAZ Abdüssamet, Reklam Sektöründe Hukuk ve Regülasyon, Adalet Yayınevi, Ankara, 2024.
  • PINAR Hamdi, “Reklam ve Satış Yöntemlerine İlişkin Haksız Rekabet Hâlleri”, MÜHFHAD, 2012/2, 129-156.
  • RINGS Rolf, “Patentmarketing”, WRP (Wettbewerb in Recht und Praxis), 2009/2, 169-177.
  • SARAÇ Tahir, Patentten Doğan Hakka Tecavüz ve Hakkın Korunması, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2003.
  • SULUK Cahit/KARASU Rauf/NAL Temel, Fikri Mülkiyet Hukuku, 8. Bası, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2024.
  • TEKELİOĞLU Numan, Tüketicinin Korunması Açısından Hukuka Aykırı Reklamlar, On İki Levha Yayıncılık, İstanbul, 2016.
  • TEKİNALP Ünal, Fikri Mülkiyet Hukuku, 5. Bası, Vedat Kitapçılık, İstanbul, 2012.
  • YUSUFOĞLU Fülürya, Patent Verilebilirlik Şartları, Vedat Kitapçılık, İstanbul, 2014.

Patent Hakkı ile İlgili İddialar İçeren Reklamların Yasal Çerçevesi

Year 2025, Volume: 7 Issue: 1, 3 - 42, 30.06.2025
https://doi.org/10.59933/tauhfd.1730815

Abstract

İşletmelerin reklam ve tanıtım faaliyetlerinde ürünlerinin patentli olduğuna dair beyanlarda bulunmaları sıklıkla karşılaşılan bir durumdur. Bunun altında yatan temel neden, tanıtımı yapılan ürünün yenilikçi ve üstün olduğu izlenimini yaratmak ve tüketici nezdinde bu ürünün tercih edilebilirliğini artırmaktır. Bununla beraber, patent beyanlarının reklam amaçlı kullanımının hukuki boyutları sıkça gözden kaçırılmaktadır. Sınai Mülkiyet Kanunu, reklam stratejilerinde patent ile ilgili beyanlara yer veren kişilerin bu beyanlarının geçerliliğini kanıtlayacak şekilde patent numarası veya başvuru numarasını belirtmelerinin zorunlu olduğunu düzenler. Ancak uygulamada bu yükümlülüğe uyulmadığı yaygın biçimde görülmektedir. Ayrıca reklamlarda patent korumasının varlığı, kapsamı ya da geçerliliği hakkında gerçeğe aykırı, eksik, abartılı veya belirsiz ifadelerin kullanımına da sıkça rastlanmaktadır. Bu tarz yanıltıcı reklamlar, Türk Ticaret Kanunu kapsamında haksız rekabet eylemlerinden sayılır ve aynı zamanda Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ile Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Yönetmeliği uyarınca hukuka aykırılık oluşturur. Bu çalışma, patent hakkı ile ilgili iddialar içeren reklamların yasal çerçevesini ve ihlâlin sonuçlarını ortaya koymaktadır.

References

  • AKSOY Mehmet Ali, “2005/29/AT Haksız Ticari Uygulamalar Direktifinde Düzenlenen Haksız Rekabet Halleri ve Uygulama Örnekleri”, Journal of Istanbul University Law Faculty, 73/1, 2016, 279-318.
  • ANN Christoph, Patentrecht. Lehrbuch zum deutschen und europäischen Patentrecht und Gebrauchsmusterrecht, 8. Aufl., C.H. Beck, München, 2022.
  • ASLAN Adem, Türk Reklam Hukuku, On İki Levha Yayıncılık, İstanbul, 2021.
  • ATİLA YÖRÜK Pelin, Reklamların Haksız Rekabet Boyutu Karşısında Tüketicilerin Korunması, Savaş Kitabevi, Ankara, 2022.
  • BENKARD Georg, Patentgesetz, Gebrauchsmustergesetz, Patentkostengesetz, 12. Auflage, C.H. Beck, München, 2023.
  • BOGLER Anja, “Werbung mit Hinweisen auf zukünftigen oder bestehenden Patentschutz”, DB (Der Betrieb), 1992/8, 413-416.
  • BORNKAMM Joachim, “Die Werbung mit der Patentanmeldung”, GRUR, 2009, 227-230.
  • BOZBEL Savaş, Mukayeseli Hukukta ve Türk Hukukunda Karşılaştırmalı Reklam Hukuku, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2006.
  • BUSSE Rudolf/KEUKENSCHRIJVER Alfred, Kommentar zum Patentgesetz, 9. Auflage, München, 2020.
  • ÇELİK Feyzan Hayal, “Patent Sisteminin İşlevleri ve Bu İşlevlerin Etkinliğini Sağlayan Yasal Düzenlemeler”, Banka ve Ticaret Hukuku Dergisi, 23/3, 2006, 99-154.
  • DEICHFUß Hermann/TOCHTERMANN Peter, Patentgesetz, Gebrauchsmustergesetz, Patentkostengesetz (ed. BENKARD Georg), 12. Auflage, C.H. Beck, München, 2023.
  • GÖLE Celal, Ticaret Hukuku Açısından Aldatıcı Reklamlara Karşı Tüketicinin Korunması, Banka ve Ticaret Hukuku Araştırma Enstitüsü, Ankara, 1983.
  • GÜNGÜNEŞ ŞAHİN Hilal Betül, Türk Ticaret Hukukunda Reklam Yoluyla Haksız Rekabet, Adalet Yayınevi, Ankara, 2024.
  • GÜVEN Koray, “Reklam Hukuku Perspektifinden AB, Alman ve Türk Hukuklarında Tüketici Ölçütü: ABAD’ın ‘Gut Springenheide’ Kararı Üzerinden Bir İnceleme”, Türkiye Barolar Birliği Dergisi, 28/120, 2015, 493-508.
  • GÜZEL Yakup, Reklam Hukuku, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2022.
  • INAL Emrehan/BAYSAL Başak, Reklam Hukuku ve Uygulaması, On İki Levha Yayıncılık, İstanbul, 2008.
  • JOHN Günther, “Die unberechtigte Schutzrechtsverwarnung im deutschen und österreichischen Recht”, GRUR International, 1979, 236-244.
  • KARAASLAN Pelin, Dolaylı Patent İhlali, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2021.
  • KAYA Arslan, “Türk Hukukunda Patentten Doğan Haklar”, İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi Mecmuası, 55/4, 1997, 173-200.
  • KAYA Arslan/DEMİR Koray, Rekabet ve Haksız Rekabet Hukukunun Esasları, Vedat Kitapçılık, İstanbul, 2024.
  • KLUG Andrea, “Die Werbung mit gewerblichen Schutzrechten und Urheberrechten – Eine Bestandsaufnahme”, in: Strategische Aktionsfelder des Patentmanagements, Thomas Tiefel (Hrsg.), Deutscher Universitäts-Verlag, Wiesbaden, 2006, 133-179.
  • KÖKER Ali Rıza/YALÇINER Uğur Gürşad, Uzman Gözüyle Patent ve Faydalı Modelden Kaynaklanan Uyuşmazlıklar, Adalet Yayınevi, Ankara, 2021.
  • KÜÇÜKDAĞLI Ayşegül, “Avrupa Birliği, Alman, Türk Hukuklarında Tüketici Modelleri”, TAÜHFD, 2020/2, 145-178.
  • MES Peter, Patentgesetz/Gebrauchsmustergesetz, 6. Auflage, München, 2024.
  • NOMER ERTAN Füsun, Haksız Rekabet Hukuku, On İki Levha Yayıncılık, İstanbul, 2016.
  • ÖZDEMİR Hayrunisa, “Aldatıcı Reklamlara Karşı Tüketicilerin Korunması”, Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 53/3, 2004, 61-90.
  • ÖZTÜRK Özgür, Türk Hukukunda Patent Verilebilirlik Şartları, Arıkan Basım, İstanbul, 2008.
  • PEKDİNÇER Tamer/YILMAZ Abdüssamet, Reklam Sektöründe Hukuk ve Regülasyon, Adalet Yayınevi, Ankara, 2024.
  • PINAR Hamdi, “Reklam ve Satış Yöntemlerine İlişkin Haksız Rekabet Hâlleri”, MÜHFHAD, 2012/2, 129-156.
  • RINGS Rolf, “Patentmarketing”, WRP (Wettbewerb in Recht und Praxis), 2009/2, 169-177.
  • SARAÇ Tahir, Patentten Doğan Hakka Tecavüz ve Hakkın Korunması, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2003.
  • SULUK Cahit/KARASU Rauf/NAL Temel, Fikri Mülkiyet Hukuku, 8. Bası, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2024.
  • TEKELİOĞLU Numan, Tüketicinin Korunması Açısından Hukuka Aykırı Reklamlar, On İki Levha Yayıncılık, İstanbul, 2016.
  • TEKİNALP Ünal, Fikri Mülkiyet Hukuku, 5. Bası, Vedat Kitapçılık, İstanbul, 2012.
  • YUSUFOĞLU Fülürya, Patent Verilebilirlik Şartları, Vedat Kitapçılık, İstanbul, 2014.
There are 35 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Intellectual Property Law
Journal Section Research Articles
Authors

Pelin Karaaslan 0000-0001-5695-192X

Publication Date June 30, 2025
Submission Date April 28, 2025
Acceptance Date June 16, 2025
Published in Issue Year 2025 Volume: 7 Issue: 1

Cite

APA Karaaslan, P. (2025). Patent Hakkı ile İlgili İddialar İçeren Reklamların Yasal Çerçevesi. Türk-Alman Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 7(1), 3-42. https://doi.org/10.59933/tauhfd.1730815
AMA Karaaslan P. Patent Hakkı ile İlgili İddialar İçeren Reklamların Yasal Çerçevesi. Türk-Alman Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi. June 2025;7(1):3-42. doi:10.59933/tauhfd.1730815
Chicago Karaaslan, Pelin. “Patent Hakkı Ile İlgili İddialar İçeren Reklamların Yasal Çerçevesi”. Türk-Alman Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi 7, no. 1 (June 2025): 3-42. https://doi.org/10.59933/tauhfd.1730815.
EndNote Karaaslan P (June 1, 2025) Patent Hakkı ile İlgili İddialar İçeren Reklamların Yasal Çerçevesi. Türk-Alman Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi 7 1 3–42.
IEEE P. Karaaslan, “Patent Hakkı ile İlgili İddialar İçeren Reklamların Yasal Çerçevesi”, Türk-Alman Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, vol. 7, no. 1, pp. 3–42, 2025, doi: 10.59933/tauhfd.1730815.
ISNAD Karaaslan, Pelin. “Patent Hakkı Ile İlgili İddialar İçeren Reklamların Yasal Çerçevesi”. Türk-Alman Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi 7/1 (June2025), 3-42. https://doi.org/10.59933/tauhfd.1730815.
JAMA Karaaslan P. Patent Hakkı ile İlgili İddialar İçeren Reklamların Yasal Çerçevesi. Türk-Alman Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi. 2025;7:3–42.
MLA Karaaslan, Pelin. “Patent Hakkı Ile İlgili İddialar İçeren Reklamların Yasal Çerçevesi”. Türk-Alman Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, vol. 7, no. 1, 2025, pp. 3-42, doi:10.59933/tauhfd.1730815.
Vancouver Karaaslan P. Patent Hakkı ile İlgili İddialar İçeren Reklamların Yasal Çerçevesi. Türk-Alman Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi. 2025;7(1):3-42.