Technological developments have also been effective in the diversification of educational environments. Along with traditional face-to-face education, distance education methods have also started to become widespread with the Information Revolution. Especially during the Covid 19 epidemic, education and training continued through online platforms. Until this date, distance education applications were used in a limited number of private primary and secondary education institutions. For this reason, the number of teachers who had previous knowledge and experience in distance education practices remained extremely low. Therefore, the majority of teachers met with distance education during the pandemic process. This historical pedagogical transformation process is one of the most important breaking points in the history of Turkish and world education. In this research, it will be tried to reveal the opinions of teachers about distance education applications during the Covid 19 pandemic. For this purpose, 10 open-ended questions were asked to the teachers in the study, which was carried out with the phenomenology pattern, which is one of the qualitative research methods. In these questions, teachers were asked about the online platforms used, the educational applications preferred to make the lessons more efficient, their advantages and disadvantages, and whether they meet their learning needs. At the end of the research, most of the teachers stated that face-to-face education is more effective especially in reaching students, but these applications and platforms provide a great advantage especially in order not to interrupt education during the pandemic process.
Teknolojik gelişmeler eğitim öğretim ortamlarının çeşitlenmesinde de etkili olmuştur. Bilişim Devrimiyle geleneksel yüz yüze eğitimin yanında uzaktan öğretim yöntemleri de yaygınlaşmaya başlamıştır. Özellikle Covid 19 salgını sürecinde eğitim öğretim çevrimiçi platformlar üzerinden sürdürülmüştür. Bu tarihe kadar uzaktan eğitim uygulamaları az sayıda özel ilk ve orta öğretim kurumunda sınırlı olarak kullanılmıştır. Bu nedenle uzaktan eğitim uygulamaları konusunda daha önceden bilgi ve deneyim sahibi olan öğretmen sayısı son derece düşük kalmıştır. Dolayısıyla öğretmenlerin büyük çoğunluğu uzaktan eğitimle pandemi sürecinde tanışmıştır. Bu tarihsel pedagojik dönüşüm süreci, Türk ve dünya eğitim tarihinin en önemli kırılma noktalarından biridir. Bu araştırmada Covid 19 pandemisi sürecinde öğretmenlerin uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin görüşleri ortaya konulmaya çalışılacaktır. Bu amaçla nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji deseni ile gerçekleştirilen çalışmada öğretmenlere 10 adet açık uçlu soru sorulmuştur. Bu sorularda öğretmenlere kullanılan çevrimiçi platformlar, dersleri daha verimli hale getirmek için tercih edilen eğitim uygulamaları, avantajları ve dezavantajları, öğrenme ihtiyaçlarını karşılayıp karşılamadığı sorulmuştur. Araştırma sonunda öğretmenlerin çoğu özellikle öğrencilere ulaşmada yüz yüze eğitimin daha etkili olduğunu ancak bu uygulama ve platformların özellikle pandemi sürecinde eğitimin kesintiye uğramaması açısından büyük avantaj sağladığını ifade etmiştir.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | March 31, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 7 Issue: 1 |