Güzel sanatların her alanı gibi, müzik de estetikle ilintilidir. Estetik ve felsefeden yoksun bir sanatın anlayışı düşünülmeyeceği gibi, bunlardan yoksun bir müzik eğitimi de düşünülemez. Bu çalışmada, mesleki müzik eğitimi alan öğrencilerin estetik kavramına ilişkin bilişsel yapılarını incelemek amaçlanmıştır. Katılımcı grubunu, 2022-2023 akademik yılında Türkiye'deki bir devlet üniversitesine bağlı olan Müzik, Müzikoloji ve Türk Müziği bölümlerinde, 1., 2., 3. ve 4. sınıfta okumakta olan 88 öğrenci oluşturmaktadır.Veri toplama aracı olarak nitel araştırma yöntemi izlenmiş ve kelime ilişkilendirme testi (WAT) kullanılmıştır. Bu bağlamda, katılımcılara 'estetik' kavramı verilerek kavrama ilişkin beş ifade yazmaları ve bu kavram hakkında ilgili bir cümle oluşturmaları istenmiştir. Analiz sürecinde içerik analizi kullanılmıştır. Çalışmanın sonuçları, mesleki müzik eğitimi alan öğrencilerin büyük çoğunluğunun estetik kavramı hakkında kavram yanılgılarına sahip olduğunu göstermiştir.
Music is related to aesthetics like any field of fine arts. Just as an understanding of art that lacks aesthetics and philosophy cannot be conceived, there is no general music education devoid of these. In this study, it was aimed to examine the cognitive structures of the aesthetics concept of the students studying professional music education. The participants were 88 students in the 1st, 2nd, 3rd and 4th grade at the Department of Music, Musicology and Turkish Music at a public university in Turkey in 2022-2023 academic year. It was followed the qualitative research method and a word association test (WAT) was used as data collection tool. In this context, participants were given the concept "aesthetics” and asked to write their associations and to make a related sentence about that concept. The content analysis was used in the analysis process. The results of the study showed that the majority of music students had misconceptions about the concept of aesthetics.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Early Pub Date | October 29, 2023 |
Publication Date | November 30, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 7 Issue: 3 |