Sınıf öğretmenlerinin eğitim öğretim süreçlerinde sınıf içi uygulamalarda sanat ve estetik konularındaki yeterlilik düzeylerini farklı değişkenler (bilgi sahibi olma, uygulama, estetik bakış açısı) açısından araştırmak çalışmanın amacını oluşturmaktadır. Ayrıca cinsiyet, görev yaptığı yer (ilçe merkezi veya köy), yaş ve meslekteki yıl değişkenleri açısından da incelenmiştir. Araştırma 2022-2023 eğitim öğretim yılı güz döneminde Hatay Reyhanlı ilçesinde görev yapan 222 sınıf öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma verilerinin toplanmasında “Sanat ve Estetik Alan Yeterlik Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada nicel yöntem uygulanmıştır. Bu kapsamda betimsel yöntem modelinden yararlanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS 25.0 paket programı kullanılmış olup, sınıf öğretmenlerinin sanat ve estetiğe ilişkin genel yeterlik düzeylerinin sunumunda yüzde ve frekans değerleri hesaplanmıştır. Cinsiyete ve yaşanılan yere göre karşılaştırmalarda parametrik tekniklerden bağımsız gruplar için t testi, yaşa ve kıdeme göre yapılan karşılaştırmalarda ise tek yönlü varyans analizi (ANOVA) yapılmıştır. Sınıf öğretmenlerinin sanat ve estetik yeterlik ölçeğinden aldıkları puanlar yeterlilik düzeylerine göre kategorize edilmiş frekans ve yüzde dağılımları hesaplanmıştır. Öğretmenler arasında sanat ve estetik alanında kendi içinde algılanan bir dizi yeterlilik olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Çoğunluk kendisini boyutlar arasında kısmen yeterli veya yeterli olarak değerlendirirken, farklı kategoriler arasındaki dağılımda güçlü yönler ve yetkinliklerinde farklılıklar olduğu görülmüştür. ANOVA sonuçları gruplar arasında uygulama boyutunda anlamlı bir fark olduğunu, bilgi, estetik ve toplam boyutlarında ise anlamlı bir fark bulunmadığı sonucuna ulaşılmıştır.
Sınıf öğretmenlerinin eğitim öğretim süreçlerinde sınıf içi uygulamalarda sanat ve estetik konularındaki yeterlilik düzeylerini farklı değişkenler (bilgi sahibi olma, uygulama, estetik bakış açısı) açısından araştırmak çalışmanın amacını oluşturmaktadır. Ayrıca cinsiyet, görev yaptığı yer (ilçe merkezi veya köy), yaş ve meslekteki yıl değişkenleri açısından da incelenmiştir. Araştırma 2022-2023 eğitim öğretim yılı güz döneminde Hatay Reyhanlı ilçesinde görev yapan 222 sınıf öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma verilerinin toplanmasında “Sanat ve Estetik Alan Yeterlik Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada nicel yöntem uygulanmıştır. Bu kapsamda betimsel yöntem modelinden yararlanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS 25.0 paket programı kullanılmış olup, sınıf öğretmenlerinin sanat ve estetiğe ilişkin genel yeterlik düzeylerinin sunumunda yüzde ve frekans değerleri hesaplanmıştır. Cinsiyete ve yaşanılan yere göre karşılaştırmalarda parametrik tekniklerden bağımsız gruplar için t testi, yaşa ve kıdeme göre yapılan karşılaştırmalarda ise tek yönlü varyans analizi (ANOVA) yapılmıştır. Sınıf öğretmenlerinin sanat ve estetik yeterlik ölçeğinden aldıkları puanlar yeterlilik düzeylerine göre kategorize edilmiş frekans ve yüzde dağılımları hesaplanmıştır. Öğretmenler arasında sanat ve estetik alanında kendi içinde algılanan bir dizi yeterlilik olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Çoğunluk kendisini boyutlar arasında kısmen yeterli veya yeterli olarak değerlendirirken, farklı kategoriler arasındaki dağılımda güçlü yönler ve yetkinliklerinde farklılıklar olduğu görülmüştür. ANOVA sonuçları gruplar arasında uygulama boyutunda anlamlı bir fark olduğunu, bilgi, estetik ve toplam boyutlarında ise anlamlı bir fark bulunmadığı sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Early Pub Date | November 30, 2023 |
Publication Date | November 30, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 7 Issue: 3 |