20. yüzyılda ortaya çıkan yeni iletişim ortamları bireylerarası iletişim ve etkileşimi hızlandırarak küreselleşmeye ve pek çok ekonomik ve kültürel değişime yol açmıştır. Medya sektörü de bu gelişmelerden kendi payına düşeni almış ve almaktadır. Bütün bu gelişmeler bizi, internet gazeteciliği üzerinde düşünmeye ve yeni birtakım araştırmalar yapmaya yöneltmektedir. Çalışmamızın kapsamında, bir kavram olarak internet gazeteciliğinin ne olduğu, nasıl geliştiği ele alınacak, reklam verenler ve gazeteler arasındaki ilişkilerdeki değişim ve dönüşümler incelenecek; sonrasında geleneksel gazetecilik ile internet gazeteciliği arasındaki içerik farklarının ve etkileşimlerinin nasıl olduğu, görünüm, konu, derinlik ve fiziki farklılıkları, haber sunma aşamalarında, okuyucu etkileşimi ve içerik derinliği konularında ve diğer alanlarda irdelenecektir. Gazetecilerin geleneksel gazetecilik ve internet gazeteciliği ile ilgili çalışma sorunları ve icrada karşılaştıkları sorunlar; habere ulaşma, teknik ve mesleki yeterlilikler, medya etiği kavramı çerçevesinde gazeteciliğe ait organizasyonal yapılarda internetin oluşturduğu değişimler ve yeni medyada gazetecilik mesleğinin icrasındaki güncel zorluk ve kolaylıklar ele alınacaktır.
.
Gazetecilik Geleneksel Gazetecilik İnternet Gazeteciliği Medya
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Haziran 2017 |
Gönderilme Tarihi | 22 Mayıs 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 116 Sayı: 228 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.