The mother tongue is important for every society. Because the mother
tongue is one of the basic elements that includes the culture and history of
the societies and the shaping of the individual’s world of thought. Since
identity is important in terms of showing who we are and which family
we belong to, we have a positive attitude towards the elements that make
up the identity. One of these elements, even most importantly, is the
mother tongue. The main language awareness is to use the language in
accordance with the rules, as well asto know the importance of the mother
tongue and to try to prevent the corruption and corruption of the language.
Through out history, different languages have emerged due to different
political, religious and cultural elements being dominant in Balkan
geography. Dominant elements in the geography affect the Balkan Turks
and cause them to move away from their identity. With this increase in the
geography of the Turks in the geography of the past, forget the language
and culture; over time will lead to assimilation. The links between Balkan
Turks and us; mother tongue, religion, culture and custom-made etc. are
the elements. The continuation of these elements means the continuation
of our existence in the said geography. In this study, we tried to determine
the problems faced by Turkish teachers in M acedonia, Kosovo and
Romania by using observation and interview technique in a random
sample and suggestions were made for the problems.
Ana dili, her toplum için önemlidir. Çünkü ana dili toplumların kültürünü, geçmişini içeren ve bireyin düşünce dünyasının şekillenmesini
sağlayan temel unsurlardandır. Bu nedenle ana dili hâkimiyeti hem düşüncelerimizin şekillenmesinde hem de ait olduğumuz toplumla bütünleşmemizde etkili olmaktadır. Kimlik, kim olduğumuz ve hangi aileye, soya
mensup olduğumuzu göstermesi bakımından önemli olduğu için kimliği
oluşturan unsurlara karşı olumlu bir tutuma sahip olmak da önem kazanmaktadır. Bu unsurlarda biri, hatta en önemlisi ana dilidir. Ana dili farkındalığı ise, dilin kurallarına uygun şekilde kullanılmasının yanı sıra ana
dilinin önemini bilip dilin yozlaşmasının ve unutulmasının önüne geçmek
çabasında olmaktır.
Tarih boyunca Balkan coğrafyasında farklı siyasi, dinî ve kültürel
unsurların baskın olmasının etkisiyle farklı diller dolayısıyla farklı kimlikler ortaya çıkmıştır. Coğrafyadaki baskın unsurlar Balkan Türklerini
de etkilemekte ve mensup oldukları kimlikten uzaklaşmalarına sebep olmaktadır. Bu uzaklaşmanın artması ile adı geçen coğrafyada Türklerin
geçmişlerini, dillerini ve kültürlerini unutmaları; zamanla asimilasyonu
doğuracaktır. Balkan Türkleri ile aramızdaki bağlar; ana dili, din, kültür
ve örf-adet vb. unsurlardır. Bu unsurların devamı söz konusu coğrafyada varlığımızın devamı anlamına gelmektedir. Ancak Balkan coğrafyasında
yaşayan ve azınlık durumunda olan Türklerin ana dillerinde eğitim alma,
kültürlerini ve dinlerini yaşadıkları ülkede özgürce yaşama vb. konularda engellerle karşılaşmaları özellikle onların kimliklerinin oluşmasında
önemli bir sorun olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu gerçekten yola çıkarak
araştırmamızda Makedonya, Kosova ve Romanya’da Türkçe derslerine
giren öğretmenlerden seçkisiz örneklemle gözlem ve görüşme tekniği
kullanarak Türkçe öğretiminde karşılaştıkları sorunları tespit edilmeye
çalışılmış ve sorunlara yönelik önerilerde bulunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Language Studies, Creative Arts and Writing |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 18, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 |