Research Article
BibTex RIS Cite

Ürün-Müşteri Memnuniyeti-Kullanıcı Deneyimi Açısından Erzincan Kış Turizminin Değerlendirilmesi

Year 2021, , 193 - 207, 28.06.2021
https://doi.org/10.37847/tdtad.894672

Abstract

Dağlık ve engebeli araziye sahip olan Doğu Anadolu Bölgesi; iklimi ve sahip olduğu yer şekilleri sebebiyle bölgede yaşayan insanlara çeşitli doğa sporları yapma imkânı sunmaktadır. Türkiye’nin farklı bölgelerinde var olan birçok turizm faaliyetleri ülkede Doğu-Batı arasında gelir farklılığına ve kitlesel nüfus yoğunluğuna neden olmaktadır. Doğal kaynakların ilerleyen zamana göre değerlendirilmesi ve geliştirilmesi farklılıkların azalmasını sağlamaktadır. Hazırlanan çalışmada bu potansiyele sahip olan ancak gelişimi çok kısıtlı kalan Erzincan’da ki kayak turizmi incelenmektedir. Etnografik yöntem ile ürün-müşteri ilişkileri-kullanıcı deneyimi modeli üzerinden araştırma yapılmaktadır. 34 katılımcı ile gerçekleştirilmiş olan mülakat ve forumlardan faydalanılmıştır. Erzincan’a gelen turistler Türkiye’deki diğer tesislerde daha önce konaklamışlardır. Erzincan’ın konaklama hizmetleri standart beklentilerini karşılayamamaktadır. Kayak tesisi dışındaki sosyal hayatla ilgili alternatif bulamamaktadır. Erzincan kış turizmi sadece düşük fiyat avantajıyla rekabet etmekte ancak yine de talep bulamamaktadır. Fiyat-performansı tatminkâr değildir. Bundan dolayı şehrin ekonomisine katkı sağlayamamıştır. Kış turizminde gelen turist tesisinden eğlencesine kadar bütünsel bir beklenti içindedir. Çok iyi niyetlerle başlanan kamu yatırımı bir beyaz file dönüşmüştür. Üstelik ek kamu yatırımlarıyla otel yaptırma kararı alınmıştır. Halbuki turizm yatırımında eko sistemdeki paydaşların -özel ve kamu- birlikte kurgulamaları gerekmekteydi. Örnek turist profillerinin geçirdiği süre zarfında yapacaklarını belirleyip buna göre hizmetleri organize edilmelidir.

References

  • Çakmak, F. ve Yılmaz, Ö. (2018). Turizmin İktisadi Sürdürülebilirliği Açısından Kış Turizmi. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 11 (1).
  • Ekman, P. (2004). Emotions revealed: Understanding faces and feelings. London, UK: Phoenix.
  • Erdoğan, N. (2003). Çevre ve Ekoturizm. Çevre ve Ekoturizm, Ankara, ERK Yayınları.
  • Faulkner, L. (2003). Beyond the five-user assumption: Benefits of increased sample sizes in usability testing. Behavior Research Methods, Instruments, & Computers.
  • Frankl, V. (2006). Man’s Seraching for Meaning. Beacon Press. 43-46. Gigerenzer, G. (2008). Gut feelings: Short cuts to better decision making. London, UK: Penguin Books.
  • Goddard, J. & Eccles, T. (2013). Uncommon Sense, Common Nonsense: Why Some Organizations Consistently Outperform Others Paperback. Profile Books.
Year 2021, , 193 - 207, 28.06.2021
https://doi.org/10.37847/tdtad.894672

Abstract

References

  • Çakmak, F. ve Yılmaz, Ö. (2018). Turizmin İktisadi Sürdürülebilirliği Açısından Kış Turizmi. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 11 (1).
  • Ekman, P. (2004). Emotions revealed: Understanding faces and feelings. London, UK: Phoenix.
  • Erdoğan, N. (2003). Çevre ve Ekoturizm. Çevre ve Ekoturizm, Ankara, ERK Yayınları.
  • Faulkner, L. (2003). Beyond the five-user assumption: Benefits of increased sample sizes in usability testing. Behavior Research Methods, Instruments, & Computers.
  • Frankl, V. (2006). Man’s Seraching for Meaning. Beacon Press. 43-46. Gigerenzer, G. (2008). Gut feelings: Short cuts to better decision making. London, UK: Penguin Books.
  • Goddard, J. & Eccles, T. (2013). Uncommon Sense, Common Nonsense: Why Some Organizations Consistently Outperform Others Paperback. Profile Books.
There are 6 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Mustafa Şeref Akın 0000-0002-1850-9118

Edanur Demır 0000-0002-3669-8506

Publication Date June 28, 2021
Submission Date March 10, 2021
Published in Issue Year 2021

Cite

APA Akın, M. Ş., & Demır, E. (2021). Ürün-Müşteri Memnuniyeti-Kullanıcı Deneyimi Açısından Erzincan Kış Turizminin Değerlendirilmesi. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi, 6(1), 193-207. https://doi.org/10.37847/tdtad.894672
AMA Akın MŞ, Demır E. Ürün-Müşteri Memnuniyeti-Kullanıcı Deneyimi Açısından Erzincan Kış Turizminin Değerlendirilmesi. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi. June 2021;6(1):193-207. doi:10.37847/tdtad.894672
Chicago Akın, Mustafa Şeref, and Edanur Demır. “Ürün-Müşteri Memnuniyeti-Kullanıcı Deneyimi Açısından Erzincan Kış Turizminin Değerlendirilmesi”. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi 6, no. 1 (June 2021): 193-207. https://doi.org/10.37847/tdtad.894672.
EndNote Akın MŞ, Demır E (June 1, 2021) Ürün-Müşteri Memnuniyeti-Kullanıcı Deneyimi Açısından Erzincan Kış Turizminin Değerlendirilmesi. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi 6 1 193–207.
IEEE M. Ş. Akın and E. Demır, “Ürün-Müşteri Memnuniyeti-Kullanıcı Deneyimi Açısından Erzincan Kış Turizminin Değerlendirilmesi”, Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi, vol. 6, no. 1, pp. 193–207, 2021, doi: 10.37847/tdtad.894672.
ISNAD Akın, Mustafa Şeref - Demır, Edanur. “Ürün-Müşteri Memnuniyeti-Kullanıcı Deneyimi Açısından Erzincan Kış Turizminin Değerlendirilmesi”. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi 6/1 (June 2021), 193-207. https://doi.org/10.37847/tdtad.894672.
JAMA Akın MŞ, Demır E. Ürün-Müşteri Memnuniyeti-Kullanıcı Deneyimi Açısından Erzincan Kış Turizminin Değerlendirilmesi. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi. 2021;6:193–207.
MLA Akın, Mustafa Şeref and Edanur Demır. “Ürün-Müşteri Memnuniyeti-Kullanıcı Deneyimi Açısından Erzincan Kış Turizminin Değerlendirilmesi”. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi, vol. 6, no. 1, 2021, pp. 193-07, doi:10.37847/tdtad.894672.
Vancouver Akın MŞ, Demır E. Ürün-Müşteri Memnuniyeti-Kullanıcı Deneyimi Açısından Erzincan Kış Turizminin Değerlendirilmesi. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi. 2021;6(1):193-207.