Book Review
BibTex RIS Cite

Sınıfınız İçin Biçimlendirici Değerlendirme Tekniklerini Anlamayı Kontrol Etme

Year 2025, Volume: 5 Issue: 1, 131 - 138, 31.05.2025
https://doi.org/10.55008/te-ad.1622621

Abstract

Öğretmen ve öğrenciler ne kadar çok yansıtma sağlarsa, hem öğretmen hem de öğrenciler o kadar değerli anlayış ve öğrenme süreçlerinden geçmesi bu kitabın özüdür. Bu çalışma, kendi öğretim deneyimlerini geliştirmeyi amaçlayan eğitimciler içindir ve bu kitap aynı zamanda daha derin ve otantik öğrenme ortamları oluşturmaya kendini adamış öğretmenler için önemli bir kaynaktır. Anlayışın analizinin gerekliliği, öğretmenlere müfredat sırasında öğrencilerin öğrenme süreçleri hakkında bazı kanıtlar kolaylaştırır. Yazarların vurguladığı gibi, öğretmen hem öğrencisi hem de kendi anlama süreci hakkında bir farkındalık sürecinden geçmektedir. Yazarların bu kitaptaki amacı, öğretmenlere öncü öğretim ve öğretmen karar verme süreci olarak kullanılabilecek biçimlendirici değerlendirmeler oluşturmak için bir dizi etkili teknik yoluyla anlayışı kontrol etme sistemi sağlamaktır.

References

  • Ayşe Sıdıka. (1313). Usûl-i Tâlim ve Terbiye Dersleri. İstanbul: Âlem Matbaası.
  • Black, P., & Wiliam, D. (1998). Assessment and Classroom Learning. Assessment in Education: Principles, Policy & Practice, 5(1), 7–74. https://doi.org/10.1080/096.959.5980050102
  • Kenan, S. (2022). 24 Kasım Öğretmenler Günü Konuşması, 2021. Temel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(1), pp.iv-v.
  • Piaget, J. (1976). To Understand Is to Invent: The Future of Education. Grossman.
  • Vygotsky, L. (1978). Mind in Society: The Development of Higher Psychological Processes. Harvard University Press.
  • Wiliam, D. (2011). Embedded Formative Assessment. Solution Tree Press.

Checking for Understanding Formative Assessment Techniques for Your Classroom

Year 2025, Volume: 5 Issue: 1, 131 - 138, 31.05.2025
https://doi.org/10.55008/te-ad.1622621

Abstract

The more reflection the teacher and the learners enable, the more valuable understanding and learning processes both the teacher and the learners go through is the core of this book. This study is for educators who seeks to enhance their own teaching experiences and this book is also an invaluable resource for teachers commited to fostering deeper and authentic learning environment. The necessity of analysis of understanding facilitates teachers some evidence about the learners’ learning processes during the curriculum. As the authors highlight, the teacher is progressing through a process of awareness regarding both his/her student and his/her own understanding process.

References

  • Ayşe Sıdıka. (1313). Usûl-i Tâlim ve Terbiye Dersleri. İstanbul: Âlem Matbaası.
  • Black, P., & Wiliam, D. (1998). Assessment and Classroom Learning. Assessment in Education: Principles, Policy & Practice, 5(1), 7–74. https://doi.org/10.1080/096.959.5980050102
  • Kenan, S. (2022). 24 Kasım Öğretmenler Günü Konuşması, 2021. Temel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(1), pp.iv-v.
  • Piaget, J. (1976). To Understand Is to Invent: The Future of Education. Grossman.
  • Vygotsky, L. (1978). Mind in Society: The Development of Higher Psychological Processes. Harvard University Press.
  • Wiliam, D. (2011). Embedded Formative Assessment. Solution Tree Press.
There are 6 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Basic Training (Other)
Journal Section Book Reviews
Authors

Şüra Tekin 0000-0001-6260-1862

Early Pub Date May 30, 2025
Publication Date May 31, 2025
Submission Date January 18, 2025
Acceptance Date May 9, 2025
Published in Issue Year 2025 Volume: 5 Issue: 1

Cite

APA Tekin, Ş. (2025). Checking for Understanding Formative Assessment Techniques for Your Classroom. Temel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(1), 131-138. https://doi.org/10.55008/te-ad.1622621

Journal of Research in Elementary Education is an open access journal.

by-nc.png

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-4.0 International License.