Öğretmen ve öğrenciler ne kadar çok yansıtma sağlarsa, hem öğretmen hem de öğrenciler o kadar değerli anlayış ve öğrenme süreçlerinden geçmesi bu kitabın özüdür. Bu çalışma, kendi öğretim deneyimlerini geliştirmeyi amaçlayan eğitimciler içindir ve bu kitap aynı zamanda daha derin ve otantik öğrenme ortamları oluşturmaya kendini adamış öğretmenler için önemli bir kaynaktır. Anlayışın analizinin gerekliliği, öğretmenlere müfredat sırasında öğrencilerin öğrenme süreçleri hakkında bazı kanıtlar kolaylaştırır. Yazarların vurguladığı gibi, öğretmen hem öğrencisi hem de kendi anlama süreci hakkında bir farkındalık sürecinden geçmektedir. Yazarların bu kitaptaki amacı, öğretmenlere öncü öğretim ve öğretmen karar verme süreci olarak kullanılabilecek biçimlendirici değerlendirmeler oluşturmak için bir dizi etkili teknik yoluyla anlayışı kontrol etme sistemi sağlamaktır.
The more reflection the teacher and the learners enable, the more valuable understanding and learning processes both the teacher and the learners go through is the core of this book. This study is for educators who seeks to enhance their own teaching experiences and this book is also an invaluable resource for teachers commited to fostering deeper and authentic learning environment. The necessity of analysis of understanding facilitates teachers some evidence about the learners’ learning processes during the curriculum. As the authors highlight, the teacher is progressing through a process of awareness regarding both his/her student and his/her own understanding process.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Basic Training (Other) |
Journal Section | Book Reviews |
Authors | |
Early Pub Date | May 30, 2025 |
Publication Date | May 31, 2025 |
Submission Date | January 18, 2025 |
Acceptance Date | May 9, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 5 Issue: 1 |
Journal of Research in Elementary Education is an open access journal.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-4.0 International License.