Kitap İncelemesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sınıfınız İçin Biçimlendirici Değerlendirme Tekniklerini Anlamayı Kontrol Etme

Yıl 2025, Cilt: 5 Sayı: 1, 131 - 138, 31.05.2025
https://doi.org/10.55008/te-ad.1622621

Öz

Öğretmen ve öğrenciler ne kadar çok yansıtma sağlarsa, hem öğretmen hem de öğrenciler o kadar değerli anlayış ve öğrenme süreçlerinden geçmesi bu kitabın özüdür. Bu çalışma, kendi öğretim deneyimlerini geliştirmeyi amaçlayan eğitimciler içindir ve bu kitap aynı zamanda daha derin ve otantik öğrenme ortamları oluşturmaya kendini adamış öğretmenler için önemli bir kaynaktır. Anlayışın analizinin gerekliliği, öğretmenlere müfredat sırasında öğrencilerin öğrenme süreçleri hakkında bazı kanıtlar kolaylaştırır. Yazarların vurguladığı gibi, öğretmen hem öğrencisi hem de kendi anlama süreci hakkında bir farkındalık sürecinden geçmektedir. Yazarların bu kitaptaki amacı, öğretmenlere öncü öğretim ve öğretmen karar verme süreci olarak kullanılabilecek biçimlendirici değerlendirmeler oluşturmak için bir dizi etkili teknik yoluyla anlayışı kontrol etme sistemi sağlamaktır.

Kaynakça

  • Ayşe Sıdıka. (1313). Usûl-i Tâlim ve Terbiye Dersleri. İstanbul: Âlem Matbaası.
  • Black, P., & Wiliam, D. (1998). Assessment and Classroom Learning. Assessment in Education: Principles, Policy & Practice, 5(1), 7–74. https://doi.org/10.1080/096.959.5980050102
  • Kenan, S. (2022). 24 Kasım Öğretmenler Günü Konuşması, 2021. Temel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(1), pp.iv-v.
  • Piaget, J. (1976). To Understand Is to Invent: The Future of Education. Grossman.
  • Vygotsky, L. (1978). Mind in Society: The Development of Higher Psychological Processes. Harvard University Press.
  • Wiliam, D. (2011). Embedded Formative Assessment. Solution Tree Press.

Checking for Understanding Formative Assessment Techniques for Your Classroom

Yıl 2025, Cilt: 5 Sayı: 1, 131 - 138, 31.05.2025
https://doi.org/10.55008/te-ad.1622621

Öz

The more reflection the teacher and the learners enable, the more valuable understanding and learning processes both the teacher and the learners go through is the core of this book. This study is for educators who seeks to enhance their own teaching experiences and this book is also an invaluable resource for teachers commited to fostering deeper and authentic learning environment. The necessity of analysis of understanding facilitates teachers some evidence about the learners’ learning processes during the curriculum. As the authors highlight, the teacher is progressing through a process of awareness regarding both his/her student and his/her own understanding process.

Kaynakça

  • Ayşe Sıdıka. (1313). Usûl-i Tâlim ve Terbiye Dersleri. İstanbul: Âlem Matbaası.
  • Black, P., & Wiliam, D. (1998). Assessment and Classroom Learning. Assessment in Education: Principles, Policy & Practice, 5(1), 7–74. https://doi.org/10.1080/096.959.5980050102
  • Kenan, S. (2022). 24 Kasım Öğretmenler Günü Konuşması, 2021. Temel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(1), pp.iv-v.
  • Piaget, J. (1976). To Understand Is to Invent: The Future of Education. Grossman.
  • Vygotsky, L. (1978). Mind in Society: The Development of Higher Psychological Processes. Harvard University Press.
  • Wiliam, D. (2011). Embedded Formative Assessment. Solution Tree Press.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Temel Eğitim (Diğer)
Bölüm Kitap İncelemesi
Yazarlar

Şüra Tekin 0000-0001-6260-1862

Erken Görünüm Tarihi 30 Mayıs 2025
Yayımlanma Tarihi 31 Mayıs 2025
Gönderilme Tarihi 18 Ocak 2025
Kabul Tarihi 9 Mayıs 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Tekin, Ş. (2025). Checking for Understanding Formative Assessment Techniques for Your Classroom. Temel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(1), 131-138. https://doi.org/10.55008/te-ad.1622621

Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Araştırmaları Dergisi açık erişimli bir dergidir.

by-nc.png

The content of the Journal of Research in Elementary Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial- 4.0 International License.