Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yaratıcı Drama Etkinliklerinin 7. Sınıf Öğrencilerinin Sesli Okumalarına Etkisi: Karma Yöntem Araştırması

Yıl 2024, , 1601 - 1627, 30.08.2024
https://doi.org/10.37217/tebd.1442421

Öz

Bu çalışmanın amacı yaratıcı drama etkinliklerinin 7. sınıf öğrencilerinin sesli okumalarına etkisini incelemek ve yaratıcı drama etkinliklerinin sesli okumaya etkisine ilişkin öğrenci görüşlerini belirlemektir. Çalışma karma yöntem desenlerinden açımlayıcı sıralı tasarıma göre düzenlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubu 21 deney, 21 kontrol grubu olmak üzere 42 ortaokul 7. sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Nicel verilerin toplanmasında “Sesli Okuma Gözlem ve Değerlendirme Formu”, nitel verilerin toplanmasında “Yapılandırılmış Öğrenci Görüş Alma” formu kullanılmıştır. Deney grubunda beş hafta süren yaratıcı drama etkinlikleri yapılmış, kontrol grubunda ise programın öngördüğü sesli okuma etkinliklerine yer verilmiştir. Deneysel çalışma sonrası yaratıcı drama etkinliklerine katılan öğrencilerle görüşme yapılarak bu etkinliklerin sesli okumalarına etkisine ilişkin bulgulara ulaşılmıştır. Araştırma sonucuna göre deney ve kontrol grupları arasında anlamlı fark olduğu, bu farkın yaratıcı drama etkinliklerine katılan deney grubu öğrencileri lehine olduğu görülmüştür. Görüşme sonuçlarına göre öğrencilerin yaratıcı dramayı karakteri canlandırabilme olarak gördükleri belirlenmiştir. Öğrenciler yaratıcı dramanın özgüveni arttırdığını, sesi doğru kullanmayı geliştirdiğini, role gerçeklik duygusu katmayı sağladığını vurgulamışlardır. Ayrıca öğrenciler karaktere uygun okuyabildiklerini, akıcı okumalarının geliştiğini ve metin okumaya istekli olduklarını ifade etmişlerdir.

Kaynakça

  • Adıgüzel, Ö. (2019). Eğitimde yaratıcı drama. İstanbul: Yapı Kredi.
  • Ağca, H. (2001). Sözlü ve yazılı anlatımda Türkçenin kullanımı. Ankara: Atatürk Kültür Merkezi Başkanlığı.
  • Aktaş, Ş. & Gündüz, O. (2001). Yazılı ve sözlü anlatım. Ankara: Akçağ.
  • Annarella, L. A. (2000). Using creative drama in the writing and reading process. U.S Department of Education Office of Educational Research and Improvement Educational Resources Information Center (ERIC). ED 445 358 https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED445358.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Arıcı, F. (2018). Okuma eğitimi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Armbruster, B. B., Lehr, F., Osborn, J., Adler, C. R., Noonis, T. L., O’Rourke, R., Beck, I., Carnine, D. & Simmons, D. (2001). Put reading first. National Institute for Literacy, The Partnership for Reading.
  • Arzu, Z. F. (2006). İlköğretim öğrencilerinin okuma becerilerinin ölçümü ve değerlendirilmesi. (Yüksek Lisans Tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Aykaç, M. (2011). Türkçe öğretiminde çocuk edebiyatı metinleriyle kurgulanan yaratıcı drama etkinliklerinin anlatma becerilerine etkisi. (Doktora Tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Bal-İncebacak, B., Sarışan-Tungaç, A. & Yaman, S. (2017). Yaratıcı drama ile öğretim uygulamasına yönelik öğrenci görüşleri. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 214-248.
  • Bjorklund, D. F. (1995). Children’s thinking: Developmental function and individual differences (2. b.). Michigan. Thomson Brooks Cole.
  • Creswell, J. W. (2006). Understanding mixed methods research. J. W. Creswell & V. L. Plano-Clark (Ed.), Designing and conducting mixed methods research (s. 1-19). California-ABD: Sage.
  • Çarkıt, C. & Sur, E. (2023). Türkçe öğretmenlerinin okuma bozukluklarına yönelik görüş ve uygulamaları. Cumhuriyet International Journal of Education, 12(2), 430-442.
  • Çelik, E. C. (2006). Sesli ve sessiz okuma ile içten okumanın karşılaştırılması. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 7, 18-30.
  • Çiftçi, Ö. (2007). İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin Türkçe öğretim programında belirtilen okuduğunu anlamayla ilgili kazanımlara ulaşma düzeyinin belirlenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Çolak, E. (2013). Yaşantısal öğrenme kuramının öğrencilerin motivasyonel inançları ve akademik başarılarına etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(28-3), 123-136.
  • Çöğmen, S. & Saracoğlu, S. A. (2010). Üst bilişsel okuma stratejileri ölçeğinin Türkçeye uyarlama çalışmaları. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 91-99.
  • Demirel, Ö. (2000). Plandan uygulamaya öğretme sanatı. Ankara: Pegem.
  • Erdoğan, T., Erdoğan, Ö. & Uzuner F. G. (2018). Yaratıcı drama yönteminin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin okuma motivasyonu ve tutumlarına etkisi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 6(2), 297-313.
  • Flynn, R. M. (1997). Developing and using curriculum based creative drama in fifth grade reading/language arts instruction: A drama specialist and classroom teacher collaborate. Youth Theatre Journal, 11(1), 47-69.
  • Freeman, G. D., Sullivan, K. & Fulton, C. R. (2003). Effects of dreative drama on self-concept, social skills and problem behaviour. The Journal of Educational Research, 96(3), 131-138.
  • Gökçek, T. (2019). Karma araştırma yöntemi (H. Özmen & O. Karamustafaoğlu, Ed.), Eğitimde araştırma yöntemleri içinde (s. 391-432). Ankara: Pegem Akademi.
  • Harris, J. A. & Sipay, E. R. (1990). How to increase reading ability. New York: Longman.
  • Hoffman, J. V., Villareal, D., DeJulio, S., Taylor, L. & Shin, J. (2017). Drama in dialogic read alouds: Promoting access and oppurnity for emergent bilinguals. Journal of Pedagogy, Prularism and Practice, 9(1), 197-211.
  • Hudson, R. F., Mercer, C. D., & Lane, H. B. (2000). Exploring reading fluency: A paradigmatic overview. University of Florida: Unpublished Manuscript.
  • Kara, E. (2023). Karma araştırma yönteminin teorik olarak ve örnek araştırmalarla incelenmesi. Girişimcilik İnovasyon ve Pazarlama Araştırmaları Dergis, 7(13), 73-90.
  • Karadağ, Ö. (2012). Anlama becerileri açısından Türkçe dersi öğretim programı (6, 7, 8. sınıflar)’na eleştirel bir bakış. Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 36(1), 97-110.
  • Karatay, H. (2018). Okuma eğitimi kuram ve uygulama. Ankara: Pegem Akademi.
  • Kavcar, C., Oğuzkan F. & Sever, S. (1998). Türkçe öğretimi. Ankara: Engin.
  • Kirkland, J. L. (2013). How does creative drama instruction increase the reading engagement of eighth grade students with learning disabilities. (Doktora Tezi). Available from Texas Woman's University ProQuest Dissertations Publishing. (UMI No. 3608270)
  • Kökçü, Y. & Demirel, Ş. (2017). 5, 6, 7 ve 8. sınıf Türkçe dersi okuma kazanımlarının okuma modelleri ile ilişkisi üzerine bir inceleme. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 6(2), 1133-1147.
  • Lehr, F. (1985). Cretaive drama and language building. The Rading Teacher, 38(9), 896-899.
  • Maden, S., Durmaz, N., & Sayal, A. (2022). Türkçe öğretiminde drama yönteminin kullanımıyla ilgili araştırmaların eğilimleri. Türkiye Eğitim Dergisi, 7(1),146-170.
  • MEB. (2019a). Türkçe Dersi Öğretim Programı (İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar). Ankara: Devlet Kitapları.
  • MEB. (2019b). Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu 7. sınıf Türkçe ders kitabı. Ankara: Devlet Kitapları.
  • Özbay, M. (2009). Anlama teknikleri: I Okuma eğitimi. Ankara: Öncü Kitap.
  • Özcan, Ş. (2019). Okuma ve yazma eğitiminde yaratıcı drama. (Doktora Tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Özkaya, P. G. (2012). İlköğretim II. kademe öğrencilerinin sesli okuma becerilerine tekerleme eğitiminin etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Özonat, Z. (2018). Çoklu ortama dayalı eleştirel okuma eğitiminin 6. sınıf öğrencilerinin eleştirel okuma becerilerine etkisi. (Doktora Tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Ranger, L. (1995). Improving reading comprehension through a multi faced approach utilizing drama. (Yüksek Lisans Tezi). Available from ERIC database. (UMI No. 380758)
  • Rose, D. S., Parks, M., Andores, K. & McMahon, S. D. (2000). Imagery-based learning: Improving elemantry students’ reading comprehension with drama techniques. The Journal of Education Research, 94(1), 55-63.
  • Ross, E. P. & Roe, B. D. (1975). Creative drama for building profiency in reading. 20th Annual Meeting of the International Reading Association’da sunulmuş bildiri, 13-16 Mayıs, New York City.
  • Sever, S. (2000). Türkçe öğretimi ve tam öğrenme. Ankara: Anı.
  • Side, R. (1969). Creative drama. Elementary English, 46(4), 431-435.
  • Stewig, J. W. & Vail, N. J. (1985). The relation between creative drama and oral language growth. The Clearing House, 58(6), 261-264.
  • Susar Kırmızı, F. (2008). Türkçe öğretiminde yaratıcı drama yönteminin tutum ve okuduğunu anlama stratejileri üzerindeki etkisi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(1), 95-109.
  • Şahan, M. (2012). 10-12 yaş arası ilköğretim öğrencilerinin konuşma yeterlilikleri ve konuşma becerisinin geliştirilmesine yönelik atölye örnekleri. V. Uluslararası Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Kurultayı, 05-06 Temmuz, Mersin.
  • Temizkan, M. (2007). İlköğretim ikinci kademe Türkçe derslerinde okuma stratejilerinin okuduğunu anlama üzerindeki etkisi. (Doktora Tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Tinker, M. A. & McCullough, C. M. (1968). Teaching elementary reading. New York: Appleton-Century-Crofts.
  • Torgesen, J. K. & Hudson, R. (2006). Reading fluency: Critical issues for struggling readers. S. J. Samuels & A. E. Farstrup (Ed.), Reading fluency: The forgotten dimension of reading success içinde (s. 130- 158). Newark, DE: International Reading Association.
  • Uçgun, D. (2007). Konuşma eğitimini etkileyen faktörler. Niğde Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22, 59-67.
  • Ulaş, A. H. (2008). Effects of creative, educational drama activites on developing oral skills in primary school children. American Journal od Applied Sciences, 5(7), 876-880.
  • Ünal, T. F. & Yeğen, Ü. (2013). Türkçe öğretmenlerinin okuma yöntem tekniklerini ve araç-gereçlerini kullanma durumları. Uluslararası Türk Dili Edebiyatı ve Tarihi Dergisi, 8(4), 1351-1365.
  • Üstündağ, T. (1998). Yaratıcı drama eğitim programının öğeleri. Eğitim ve Bilim Dergisi, 22(107), 28-35.
  • Ütkür, N. & Açıkalın, M. (2018). Yaratıcı drama yönteminin Hayat Bilgisi dersinde kullanılmasının öğrencilerin başarılarına etkisinin ve öğrenci görüşlerinin incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 253-269.
  • Whalley, K. & Hansen, J. (2006). The role of prosodic sensitivity in children’s reading development. Journal of Research in Reading, 29(3), 288-303.
  • Zafeiriadou, N. (2009). Drama in language teaching: a challenge for creative development. Issues, 23, 4-9.

The Effect of Creative Drama Activities on the Oral Reading of 7th Grade Students: A Mixed Method Research

Yıl 2024, , 1601 - 1627, 30.08.2024
https://doi.org/10.37217/tebd.1442421

Öz

The aim of this study is to examine the effect of creative drama activities on oral reading abilities of 7th grade students, and to determine student views about the effect of creative drama activities on oral reading. The study was conducted based on the exploratory sequential mixed method design. The study group of the research consisted of 42 middle school 7th grade students, including 21 experimental and 21 control groups. “Oral Reading Observation and Evaluation Form” was used to collect quantitative data and “Structured Student Interview Form” was used to collect qualitative data. Creative drama activities lasting five weeks were carried out in the experimental group, and the oral reading activities prescribed by the curriculum in the control group. After the experimental study, the students who participated in the creative drama activities were interviewed and findings were obtained from these views regarding the effect of these activities on oral reading. According to the results of the research, it was seen that there was a significant difference between the experimental and control groups, and this difference was in favor of the experimental group students participating in creative drama activities. According to the results of the interview, it was determined that the students found creative drama as a tool of portraying the character. The students emphasized that creative drama had increased self-confidence, improved the correct use of articulation, and added a sense of reality to the role. In addition, the students stated that they could read in accordance with the character, their fluent reading improved and they were willing to read texts.

Kaynakça

  • Adıgüzel, Ö. (2019). Eğitimde yaratıcı drama. İstanbul: Yapı Kredi.
  • Ağca, H. (2001). Sözlü ve yazılı anlatımda Türkçenin kullanımı. Ankara: Atatürk Kültür Merkezi Başkanlığı.
  • Aktaş, Ş. & Gündüz, O. (2001). Yazılı ve sözlü anlatım. Ankara: Akçağ.
  • Annarella, L. A. (2000). Using creative drama in the writing and reading process. U.S Department of Education Office of Educational Research and Improvement Educational Resources Information Center (ERIC). ED 445 358 https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED445358.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Arıcı, F. (2018). Okuma eğitimi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Armbruster, B. B., Lehr, F., Osborn, J., Adler, C. R., Noonis, T. L., O’Rourke, R., Beck, I., Carnine, D. & Simmons, D. (2001). Put reading first. National Institute for Literacy, The Partnership for Reading.
  • Arzu, Z. F. (2006). İlköğretim öğrencilerinin okuma becerilerinin ölçümü ve değerlendirilmesi. (Yüksek Lisans Tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Aykaç, M. (2011). Türkçe öğretiminde çocuk edebiyatı metinleriyle kurgulanan yaratıcı drama etkinliklerinin anlatma becerilerine etkisi. (Doktora Tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Bal-İncebacak, B., Sarışan-Tungaç, A. & Yaman, S. (2017). Yaratıcı drama ile öğretim uygulamasına yönelik öğrenci görüşleri. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 214-248.
  • Bjorklund, D. F. (1995). Children’s thinking: Developmental function and individual differences (2. b.). Michigan. Thomson Brooks Cole.
  • Creswell, J. W. (2006). Understanding mixed methods research. J. W. Creswell & V. L. Plano-Clark (Ed.), Designing and conducting mixed methods research (s. 1-19). California-ABD: Sage.
  • Çarkıt, C. & Sur, E. (2023). Türkçe öğretmenlerinin okuma bozukluklarına yönelik görüş ve uygulamaları. Cumhuriyet International Journal of Education, 12(2), 430-442.
  • Çelik, E. C. (2006). Sesli ve sessiz okuma ile içten okumanın karşılaştırılması. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 7, 18-30.
  • Çiftçi, Ö. (2007). İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin Türkçe öğretim programında belirtilen okuduğunu anlamayla ilgili kazanımlara ulaşma düzeyinin belirlenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Çolak, E. (2013). Yaşantısal öğrenme kuramının öğrencilerin motivasyonel inançları ve akademik başarılarına etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(28-3), 123-136.
  • Çöğmen, S. & Saracoğlu, S. A. (2010). Üst bilişsel okuma stratejileri ölçeğinin Türkçeye uyarlama çalışmaları. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 91-99.
  • Demirel, Ö. (2000). Plandan uygulamaya öğretme sanatı. Ankara: Pegem.
  • Erdoğan, T., Erdoğan, Ö. & Uzuner F. G. (2018). Yaratıcı drama yönteminin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin okuma motivasyonu ve tutumlarına etkisi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 6(2), 297-313.
  • Flynn, R. M. (1997). Developing and using curriculum based creative drama in fifth grade reading/language arts instruction: A drama specialist and classroom teacher collaborate. Youth Theatre Journal, 11(1), 47-69.
  • Freeman, G. D., Sullivan, K. & Fulton, C. R. (2003). Effects of dreative drama on self-concept, social skills and problem behaviour. The Journal of Educational Research, 96(3), 131-138.
  • Gökçek, T. (2019). Karma araştırma yöntemi (H. Özmen & O. Karamustafaoğlu, Ed.), Eğitimde araştırma yöntemleri içinde (s. 391-432). Ankara: Pegem Akademi.
  • Harris, J. A. & Sipay, E. R. (1990). How to increase reading ability. New York: Longman.
  • Hoffman, J. V., Villareal, D., DeJulio, S., Taylor, L. & Shin, J. (2017). Drama in dialogic read alouds: Promoting access and oppurnity for emergent bilinguals. Journal of Pedagogy, Prularism and Practice, 9(1), 197-211.
  • Hudson, R. F., Mercer, C. D., & Lane, H. B. (2000). Exploring reading fluency: A paradigmatic overview. University of Florida: Unpublished Manuscript.
  • Kara, E. (2023). Karma araştırma yönteminin teorik olarak ve örnek araştırmalarla incelenmesi. Girişimcilik İnovasyon ve Pazarlama Araştırmaları Dergis, 7(13), 73-90.
  • Karadağ, Ö. (2012). Anlama becerileri açısından Türkçe dersi öğretim programı (6, 7, 8. sınıflar)’na eleştirel bir bakış. Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 36(1), 97-110.
  • Karatay, H. (2018). Okuma eğitimi kuram ve uygulama. Ankara: Pegem Akademi.
  • Kavcar, C., Oğuzkan F. & Sever, S. (1998). Türkçe öğretimi. Ankara: Engin.
  • Kirkland, J. L. (2013). How does creative drama instruction increase the reading engagement of eighth grade students with learning disabilities. (Doktora Tezi). Available from Texas Woman's University ProQuest Dissertations Publishing. (UMI No. 3608270)
  • Kökçü, Y. & Demirel, Ş. (2017). 5, 6, 7 ve 8. sınıf Türkçe dersi okuma kazanımlarının okuma modelleri ile ilişkisi üzerine bir inceleme. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 6(2), 1133-1147.
  • Lehr, F. (1985). Cretaive drama and language building. The Rading Teacher, 38(9), 896-899.
  • Maden, S., Durmaz, N., & Sayal, A. (2022). Türkçe öğretiminde drama yönteminin kullanımıyla ilgili araştırmaların eğilimleri. Türkiye Eğitim Dergisi, 7(1),146-170.
  • MEB. (2019a). Türkçe Dersi Öğretim Programı (İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar). Ankara: Devlet Kitapları.
  • MEB. (2019b). Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu 7. sınıf Türkçe ders kitabı. Ankara: Devlet Kitapları.
  • Özbay, M. (2009). Anlama teknikleri: I Okuma eğitimi. Ankara: Öncü Kitap.
  • Özcan, Ş. (2019). Okuma ve yazma eğitiminde yaratıcı drama. (Doktora Tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Özkaya, P. G. (2012). İlköğretim II. kademe öğrencilerinin sesli okuma becerilerine tekerleme eğitiminin etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Özonat, Z. (2018). Çoklu ortama dayalı eleştirel okuma eğitiminin 6. sınıf öğrencilerinin eleştirel okuma becerilerine etkisi. (Doktora Tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Ranger, L. (1995). Improving reading comprehension through a multi faced approach utilizing drama. (Yüksek Lisans Tezi). Available from ERIC database. (UMI No. 380758)
  • Rose, D. S., Parks, M., Andores, K. & McMahon, S. D. (2000). Imagery-based learning: Improving elemantry students’ reading comprehension with drama techniques. The Journal of Education Research, 94(1), 55-63.
  • Ross, E. P. & Roe, B. D. (1975). Creative drama for building profiency in reading. 20th Annual Meeting of the International Reading Association’da sunulmuş bildiri, 13-16 Mayıs, New York City.
  • Sever, S. (2000). Türkçe öğretimi ve tam öğrenme. Ankara: Anı.
  • Side, R. (1969). Creative drama. Elementary English, 46(4), 431-435.
  • Stewig, J. W. & Vail, N. J. (1985). The relation between creative drama and oral language growth. The Clearing House, 58(6), 261-264.
  • Susar Kırmızı, F. (2008). Türkçe öğretiminde yaratıcı drama yönteminin tutum ve okuduğunu anlama stratejileri üzerindeki etkisi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(1), 95-109.
  • Şahan, M. (2012). 10-12 yaş arası ilköğretim öğrencilerinin konuşma yeterlilikleri ve konuşma becerisinin geliştirilmesine yönelik atölye örnekleri. V. Uluslararası Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Kurultayı, 05-06 Temmuz, Mersin.
  • Temizkan, M. (2007). İlköğretim ikinci kademe Türkçe derslerinde okuma stratejilerinin okuduğunu anlama üzerindeki etkisi. (Doktora Tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Tinker, M. A. & McCullough, C. M. (1968). Teaching elementary reading. New York: Appleton-Century-Crofts.
  • Torgesen, J. K. & Hudson, R. (2006). Reading fluency: Critical issues for struggling readers. S. J. Samuels & A. E. Farstrup (Ed.), Reading fluency: The forgotten dimension of reading success içinde (s. 130- 158). Newark, DE: International Reading Association.
  • Uçgun, D. (2007). Konuşma eğitimini etkileyen faktörler. Niğde Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22, 59-67.
  • Ulaş, A. H. (2008). Effects of creative, educational drama activites on developing oral skills in primary school children. American Journal od Applied Sciences, 5(7), 876-880.
  • Ünal, T. F. & Yeğen, Ü. (2013). Türkçe öğretmenlerinin okuma yöntem tekniklerini ve araç-gereçlerini kullanma durumları. Uluslararası Türk Dili Edebiyatı ve Tarihi Dergisi, 8(4), 1351-1365.
  • Üstündağ, T. (1998). Yaratıcı drama eğitim programının öğeleri. Eğitim ve Bilim Dergisi, 22(107), 28-35.
  • Ütkür, N. & Açıkalın, M. (2018). Yaratıcı drama yönteminin Hayat Bilgisi dersinde kullanılmasının öğrencilerin başarılarına etkisinin ve öğrenci görüşlerinin incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 253-269.
  • Whalley, K. & Hansen, J. (2006). The role of prosodic sensitivity in children’s reading development. Journal of Research in Reading, 29(3), 288-303.
  • Zafeiriadou, N. (2009). Drama in language teaching: a challenge for creative development. Issues, 23, 4-9.
Toplam 56 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Türkçe Eğitimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nesrin Doğan Kuşan 0000-0003-4976-5613

Hatice Coşkun 0000-0002-0453-8700

Erken Görünüm Tarihi 30 Ağustos 2024
Yayımlanma Tarihi 30 Ağustos 2024
Gönderilme Tarihi 24 Şubat 2024
Kabul Tarihi 5 Ağustos 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024

Kaynak Göster

APA Doğan Kuşan, N., & Coşkun, H. (2024). Yaratıcı Drama Etkinliklerinin 7. Sınıf Öğrencilerinin Sesli Okumalarına Etkisi: Karma Yöntem Araştırması. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 22(2), 1601-1627. https://doi.org/10.37217/tebd.1442421

                                                                                                    Türk Eğitim Bilimleri Dergisi Gazi Üniversitesi Rektörlüğü tarafından yayınlanmaktadır.

                                                                                                                                      Creative Commons Lisansı