Bu araştırmanın amacı ilköğretim Matematik öğretmeni adaylarının bazı demografik değişkenler ile geometrik düşünme düzeyleri arasındaki ilişkiyi saptamaktır. Bu amaçla iki farklı üniversiteden 128 Ilköğretim Matematik Öğretmenliği 4. sınıf öğrencisine Van Hiele Geometrik Düşünme Testi uygulanmıştır. Öğretmen adaylarından bu testin yanı sıra demografik değişkenlere ilişkin sorular içeren bir bilgi formunu da doldurmaları istenmiştir. Toplanan veriler SPSS paket programı ile analiz edilmiştir. Çalışmadan elde edilen verilerden ilköğretim Matematik öğretmeniadaylarının geometrik düşünme düzeylerinin 3. düzeyde yoğunlaştığı, yaşları ile geometrik düşünme düzeyleri ve not ortalamaları ile geometrik düşünme düzeyleri arasında pozitif yönlü ve zayıf ilişkiler olduğu, cinsiyetleri ve en başarılı oldukları alan dersi ile geometrik düşünme düzeyleri arasında bir farklılık olmadığı, bölümde istekli okuma durumları ile geometrik düşünme düzeyleri arasında istekli okuyanlar lehine anlamlı bir farklılık olduğu görülmüştür.
Van Hiele geometrik düşünme düzeyleri ilköğretim Matematik öğretmeni adayları demografik değişkenler
The purpose of this research was to determine the relationship between pre-service elementary
mathematics teachers’ geometric thinking levels and some demographic variables. For this purpose Van
Hiele Geometric Thinking Test was applied to 128 pre-service elementary mathematics teachers from two
different universities. The form including demographic variables was given to the pre-service teachers
with the test. The data collected were analyzed by means of SPSS. The study revealed that pre-service
elementary mathematics teachers were mostly at the 3rd level in the geometry test scale. There was a
positive but not statistically significant relationship between age and geometric thinking level, and also
between grade point averages and geometric thinking level. There was no relationship between gender
and geometric thinking level. There was a meaningful difference between students’ willingness to
participate in the departments and geometric thinking levels on the behalf of students’ willingness.
Van Hiele geometric thinking levels pre-service elementary mathematics teachers demographic variables
Diğer ID | JA75VC94DP |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2014 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 12 Sayı: 1 |