Bu araştırmanın amacı ilköğretim okullarında dönüşümcü liderlik ile örgütsel adalet
arasındaki ilişkileri belirlemektir. Araştırmanın örneklemi Ağrı ili merkezinde görev yapan
350 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmada okul müdürlerinin dönüşümcü liderlik
davranışlarını belirlemek için “Çok Faktörlü Liderlik Anketi”, örgütsel adalet algılarını
belirlemek için ise “Örgütsel Adalet” anketi kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel
istatistik yöntemlerinden Pearson moments çift yönlü korelasyon analizi ve çoklu regresyon
analizi teknikleri kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre okul müdürlerinin dönüşümcü
liderlik davranışlarını yeterince sergilemedikleri görülmüştür. Genel olarak dönüşümcü
liderlikle örgütsel adalet arasında pozitif yönde ve anlamlı bir ilişki bulunmaktadır. Regresyon
analizi sonuçlarına göre ise, idealleştirilmiş etki (atfedilen), telkinle güdüleme ve entelektüel
uyarım boyutları örgütsel adaletin anlamlı yordayıcılardır.
The aim of this study is to find out the level of relationship between transformational
leadership and organizational justice. The study consists of 350 teachers working in primary
schools in Ağrı. Multifactor Leadership Questionnaire 5–x short (MLQ) Turkish version was
used to determine transformational leadership behaviors of primary school principals.
Organizational justice questionnaire was used in order to determine the level of organizational
justice behaviors of teachers. According to the findings of the study, primary school
principals do not exhibit transformational leadership behaviors at optimum level. Generally,
there is a positive and meaningful relationship between transformational leadership and
organizational justice. According to the results of the regression analysis, transformational
leadership predicts organizational justice. The study reveals that idealized influence,
inspirational motivation and intellectual stimulation are meaningful predictors of
organizational justice.
Diğer ID | JA56RR72UE |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2012 |
Gönderilme Tarihi | 1 Eylül 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 10 Sayı: 3 |