This is a descriptive study aiming to investigate assessment preferences of pre-service
teachers about mathematics course. As the data collection tool, “Assessment Preferences
Inventory (API)” was used. This inventory was developed by Birenbaum (1994). As the result
of the study, it was found that pre-service teachers demand information about assessment
methods before they got prepared for the exams and they prefer measurement tools revealing
cognitive processes. In line with these findings, it can be suggested that pre-service teachers
ought to be informed about assessment methods at the beginning and at the end of the
academic term and they can be assessed through techniques that bring their cognitive
processes to light.
Assessment Preferences Inventory Measurement-Evaluation Traditional and Alternative Evaluation
Bu çalışma, sınıf öğretmenliği bölümüne devam eden öğretmen adaylarının matematik
dersindeki değerlendirme tercihlerini belirlemeye yönelik tarama modelinde betimsel bir
çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubunu, Çukurova Üniversitesi İlköğretim Bölümü Sınıf
Öğretmenliği Ana Bilim Dalına devam eden 154 öğretmen adayı oluşturmuştur. Veri toplama
aracı olarak Birenbaum (1994) tarafından geliştirilen “Değerlendirme Tercihleri Ölçeği
(DTÖ)” kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, öğretmen adaylarının değerlendirmeye
hazırlık aşamasında ve sonrasında bilgi istedikleri, bilişsel süreçleri ortaya koyacak nitelikte
ölçme araçlarını tercih ettikleri bulgusuna ulaşılmıştır. Bu sonuçlar doğrultusunda, öğretim
döneminin başında ve sonrasında nasıl değerlendirilme yapılacağı konusunda öğretmen
adaylarına gerekli yönergelerin verilmesi ve bilişsel süreçleri ortaya çıkaracak nitelikte
değerlendirmeler yapılması önerilebilir.
Değerlendirme Tercihleri Ölçeği Ölçme-Değerlendirme Geleneksel ve Alternatif Ölçme-Değerlendirme
Diğer ID | JA83MK38CR |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2012 |
Gönderilme Tarihi | 1 Eylül 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 10 Sayı: 3 |