The Second Constitutionalism era was one of the most important periods in Turkish education
history. The CUP (Ittıhat ve Terakki) administrators judged The Sultan Abdulhamit as
oppressive and overthrew him, but they maintained Abdulhamit’s breakthroughs and
developed them in education field. Nationalist soul came to the fore as Turkishness and
Nationalism, so Turk-Islam view became dominant in education. Many arrangements were
made after the proclamation of The Republic similar to those discussed or performed in The
Second Constitutional period. In this study after giving the general characteristics of
education in The Second Constitutional period, some information will be given about
developments which occurred in some levels of formal education.
The Second Constitutionalism political thoughts education-instruction educational foundations
Türk eğitim tarihinde en önemli dönemlerden bir tanesi II. Meşrutiyet dönemi olmuştur.
İttihat ve Terakki yöneticileri ‘müstebit’ olarak değerlendirip devirdikleri II. Abdülhamit’in
eğitim alanında yaptığı büyük atılımları devam ettirmiş ve geliştirmişlerdir. Mevcut okullar
ıslah edilerek sayıları artırılmış, mesleki ve teknik alanda birçok yeni okul bu dönemde
açılmıştır. Bu dönemde millîlik ön plana çıkarak dönem sonuna doğru Türklük-Milliyetçilik
anlamında kullanılmış, Türk-İslam anlayışı eğitimde etkili hâle gelmiştir. Cumhuriyetin ilanı
sonrası yapılan birçok düzenlemenin II. Meşrutiyet döneminde yapılan tartışmalar ve bazı
uygulamalardan mülhem olması bu dönemde yapılanların önemini arttırmaktadır. Bu
çalışmada, II. Meşrutiyet dönemi eğitiminin genel özellikleri verildikten sonra idari
teşkilatlanmada, örgün eğitimin çeşitli kademelerinde yaşanan gelişmeler hakkında bilgi
verilecektir.
II. Meşrutiyet fikir akımları eğitim-öğretim eğitim kurumları
Diğer ID | JA74AP93AE |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2011 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 9 Sayı: 4 |