Bu çalışma, daha etkili bir sosyal bilgiler eğitimi için gerekli koşulların belirlenmesine yardımcı olmak amacıyla sosyal bilgiler eğitimcilerinin alanda gördükleri sorunları ve çözüm önerilerini ortaya koymaktadır. Nitel araştırma deseninin kullanıldığı bu araştırmada, amaçlı bir örneklem seçimi ve yarı yapılandırılmış bir görüşme protokolü kullanılmıştır. Araştırma verileri, verilerdeki gizli temaları tespit etmede etkili olan sürekli karşılaştırma yöntemiyle analiz edilmiştir. Verilerin analizi sonucunda, alandaki sorunlar (1) eğitim sistemi ve politikası, (2) akademisyenler, (3) öğrenciler ve (4) öğrenme ortamı, eğitim araçları ve kaynaklara erişimle ilgili olmak üzere dört ana kategoride toplanmıştır. Akademisyenlerin alandaki problemlere ilişkin görüşleri ve çözüm önerileri kendi görüşlerinden alıntı yapılarak açıklanmıştır.
Sosyal bilgiler eğitimi ilköğretim akademisyen görüşleri eğitimsel sorunlar program geliştirme
This study explored social studies educators’ viewpoints on the problems and
constraints confronting social studies education in Turkey and their suggestions for
solving them. Qualitative research methods were used for carrying out the study
based on a purposeful sampling procedure and semi-structured interviews.
Interview transcripts were analyzed through the strategies of inductive qualitative
data analysis which yielded four categories of problems as to the (1) educational
administration and policy, (2) social studies educators, (3) students, and (4)
learning environment, educational tools and access to resources. Participants’
views of the problems were documented with the extracts from their own words.
Social studies education elementary education academicians’ viewpoints educational problems curriculum development
Diğer ID | JA73KA85GF |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2010 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 8 Sayı: 4 |