Difficulties in social and communication skills of children and youth with autism spectrum
disorders are a common characteristic which makes the area primary examination topic for
educational researchers. In order to determine whether tested methods improving social and
communicational skills of children with ASD by using single subject design studies can be
named as evidence based method or not, this meta-analysis was conducted. ITSACORR was
used to calculate effect-size values. Use of social stories yielded the highest value in overall
means, and only peer-mediated interventions yielded consistent values for all three age
groups. In addition to those methods, promising methods also were named in developing
social and communicational skills of children and youth with disabilities.
Meta-analysis autism social ve communication skills evidence based practices single subject design
Otizm ve türevleri ile tanılanmış çocuk ve gençlerin ortak özelliği olarak belirtilen sosyal ve
iletişim becerilerindeki zorlukları bilimadamları için öncelikli inceleme konusu olarak
alanyazınında yer almaktadır. Bu becerileri geliştirmek amacıyla tek denekli çalışmalarla test
edilen eğitim yöntemlerinin etkililiklerini ve test edilen yöntemlerin delile dayalı yöntem
olarak kabul edilip edilemeyeceğini inceleme amacıyla yapılan bu meta-analiz çalışması,
dikkate değer sonuçlar üretmiştir. Etki-düzeyi hesaplamalarının ITSACORR yardımı ile
yapıldığı bu çalışmada genel olarak sosyal hikâye kullanımı en yüksek değeri oluşturmuş olsa
bile yaş gruplarına göre dağılımda en tutarlı yöntem akran öğretimi olarak ön plana
çıkmıştır. Bunun yanında, yöntemlerin etkililiği için ipuçları veren yöntemler de
belirlenmiştir.
Meta-analiz otizm sosyal ve iletişim becerileri delile dayalı yöntemler tek denekli çalışmalar
Diğer ID | JA25AN35MR |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2009 |
Gönderilme Tarihi | 1 Eylül 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 7 Sayı: 3 |