Araştırmalar, okul yaşamında öğretmen ve okul müdürlerinin değerlerle ilgili birçok soruyla
karşı karşıya kaldığını göstermektedir. Son çeyrek yüzyılda, okul ve eğitimle ilgili tartışmalarda
değerlerin müfredattaki yeri ile okul yaşamı açısından önemi tartışıla gelmektedir. Hangi değerlerin okul
ve toplum yaşamında önemli olduğuyla bunların öğretimi ve içselleştirilmesinin öğretmen öğrenciler
açısından ve ülkenin geleceği bakımından hayati önemine vurgu yapılmaktadır. Bu araştırmanın temel
amacı, öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre okul yaşamında var olanla olması gerektiği düşünülen
sosyal değerlerle, bunların okul yaşamında yer alma derecesini belirlemektir. Araştırmanın örneklemini,
Bilecik iline bağlı Bozüyük ilçesi ilköğretim okullarında görev yapan 119 öğretmen ile 6. 7. ve 8.
sınıflarda okuyan 112 öğrenci oluşturmuştur. Çalışmada da kullanılan Sosyal Değerler Ölçeği (SDÖ)
yazarlar tarafından geliştirilmiştir. Araştırma bulguları, okul yaşamında var olan ve olması gerektiği
düşünülen sosyal değerlerin öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre farklılık gösterdiğini ortaya
koymaktadır.
In the last two decades, many studies emphasized the importance of values in school life. Further
more, studies indicate that teachers and principals face many questions concerning values and their
functions in the lives of students. The questions concerning values are raised, especially, by students that
focused on the importance of values in their lives. Since the early 1980’s, the crucial role of values in
school and society has become an important topic to discuss and study. The main purpose of this study
was to identify and examine the existing and ideal social values of school and their role in school life as
perceived by teachers and students. Data were collected from 119 elementary school teachers and 112
students (6th, 7th and 8th grades) in Bozüyük. Social Values Questionnaire (SVQ) that was used in the
study developed by the authors of this study. The results indicate that there was a significant difference in
the degree of appreciation of social values in school settings as perceived by teachers and students in
Turkish public schools.
Diğer ID | JA42RD55BZ |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2008 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 6 Sayı: 2 |