Bu çalışma demokrasi ve eğitim kavramlarını öğretme-öğrenme süreci
kapsamında tartışmayı ve aralarındaki ilişkiyi farklı değişkenler açısından incelemeyi
amaçlamaktadır. Bu çalışmada demokrasi, diyalojik demokrasi, demokratik tutum,
öğrenilmiş çaresizlik ve bilginin aktarımı bağlamında jakobenlik, ötekiyle karşılaşma,
entelektüel dikkafalılık=şizorenik sapma gibi temel konular irdelenmiştir. Bu temel
konular doğrultusunda bir görüşme formu oluşturularak Muğla Üniversitesi Eğitim
fakültesinde öğrenim gören 15 öğrenci ile görüşmeler yapılmıştır. Bu görüşmeler
sonunda elde edilen bulgulara dayalı olarak betimsel analizler yapılarak yorum ve
tartışmalara gidilmiştir.
Demokrasi demokrasi eğitimi jakoben tutum demokratik değerler diyalojik demokrasi entelektüel şizofrenizm öğrenme-öğretme süreci
This study is to aimed to investigate in teaching-learning process between the
relates and discussions from the point of different variables. In this study has been
examined as the main topics that are democracy, democracy education, democratic
values, dialogical democracy, democratic attitude, learned hopelessness, Jacobinism in
the contexts of Transformation of knowledge, the confrontation of the other, intellectual
schizophrenic. Datas were collected according to that the interview form was constituted
in these main topics. Interviewes were made students received education in faculty of
education of Muğla University. Data was analyzed that based the content and descriptive
analyzes.
Democracy dialogical democracy democracy education Jacobin attitude democratic values teaching-learning process intellectual schizophrenic
Other ID | JA82ER75TR |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2008 |
Submission Date | June 1, 2008 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 6 Issue: 2 |
The Journal of Turkish Educational Sciences is published by Gazi University.