Öğretim programları çağın gelişen ve değişen şartlarına göre kendini yenilemelidir. Uygulanan programlar çeşitli araştırmalarla sorgulanmalı, verimli ve eksik yönleri ile değerlendirilmelidir. Eğitim fakültelerinde nitelikli öğretmen yetiştirme ve verimin artırılması adına atılan yapıcı adımlarda genç öğretmen adaylarının görüş ve beklentilerinin de son derece önemli olduğu düşünülmektedir. Bu düşünceden hareketle araştırmada, Gazi Eğitim Fakültesi, Resim-İş Eğitimi Ana Bilim Dalında öğrenim gören 186 öğrencinin bölümlerini tercih etme nedenleri ve aldıkları eğitim-öğretime yönelik görüş ve beklentileri ortaya konulmaya çalışılmıştır. Araştırma tarama modelindedir. Öğrencilere yedi açık uçlu sorudan oluşan anket uygulanmış, verilerin analizinde frekans (f) ve yüzde (%) hesaplanmıştır. Araştırmanın sonucunda, ana bilim dalını isteyerek tercih eden öğrencilerin beklentilerinin daha fazla karşılandığı görülmüş; farklı beklentilerle yada tesadüfi gelen öğrencilerin mutsuz olduğu ve verimlerinin de düştüğü belirlenmiştir. Öğrencilerin çoğunluğunun ana bilim dalında verilen eğitim-öğretimden beklentilerinden bazıları: atölye ders saatlerinin arttırılması, öğretim elemanlarının kendilerini yenilemeleri, öğrencileri ile olan iletişimlerinde daha verici olmaları ve öğrencilere kendi kişiliklerini geliştirebilme imkânı tanımaları, seminer ve konferansların sayılarının artırılması, teknolojinin eğitim-öğretimde yeterince kullanılması gibi biz eğitimcilerin de önemle üzerinde durduğumuz ve bu konulardaki fikirlerimizi paylaştığımız konular olmuştur.
Teaching programs need to be adaptive to the dynamic and developmental demands of the times. Programs applied should be subjected to criticism by various investigations, and its productive and deficient aspects addressed. The opinion and expectations of young to-be teachers is considered important in the formulation of constructive measures in the name of raising qualified teachers and increased productivity. With this in mind, this study was conducted to identify the reasons for choosing the teaching profession, and views and expectations about education-teaching after acquiring their professional education among 186 students enrolled in the Department of Arts and Crafts of the Faculty of Education in Gazi University. The study was screening in design. The students were served with a seven open-ended questionnaire and the data analyzed as frequencies (f) and percentages (%). At the end of the study, the department was seen to have fulfilled to a large extent the expectations of those students who voluntarily entered the program; that those with different aspirations and expectations or those who entered per chance were found to be unhappy with poorer performances. Among the expectations of most of the students about the department include increasing workshop hours, updating the knowledge base of the teaching personnel, efficiency of teaching personnel in their interactions and the creation of opportunities to allow for students to develop themselves, increasing the number of seminars and conferences, and the optimal utilization of technology in the teaching and learning programs, which are the issues we, the educationalists, point out as well.
Other ID | JA34CU29ZJ |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2007 |
Application Date | December 1, 2007 |
Acceptance Date | |
Published in Issue | Year 2007, Volume 5, Issue 4 |
The Journal of Turkish Educational Sciences is published by Gazi University.