Öğretim programları çağın gelişen ve değişen şartlarına göre kendini yenilemelidir. Uygulanan
programlar çeşitli araştırmalarla sorgulanmalı, verimli ve eksik yönleri ile değerlendirilmelidir. Eğitim
fakültelerinde nitelikli öğretmen yetiştirme ve verimin artırılması adına atılan yapıcı adımlarda genç öğretmen
adaylarının görüş ve beklentilerinin de son derece önemli olduğu düşünülmektedir. Bu düşünceden hareketle
araştırmada, Gazi Eğitim Fakültesi, Resim-İş Eğitimi Ana Bilim Dalında öğrenim gören 186 öğrencinin
bölümlerini tercih etme nedenleri ve aldıkları eğitim-öğretime yönelik görüş ve beklentileri ortaya konulmaya
çalışılmıştır. Araştırma tarama modelindedir. Öğrencilere yedi açık uçlu sorudan oluşan anket uygulanmış,
verilerin analizinde frekans (f) ve yüzde (%) hesaplanmıştır. Araştırmanın sonucunda, ana bilim dalını isteyerek
tercih eden öğrencilerin beklentilerinin daha fazla karşılandığı görülmüş; farklı beklentilerle yada tesadüfi gelen
öğrencilerin mutsuz olduğu ve verimlerinin de düştüğü belirlenmiştir. Öğrencilerin çoğunluğunun ana bilim
dalında verilen eğitim-öğretimden beklentilerinden bazıları: atölye ders saatlerinin arttırılması, öğretim
elemanlarının kendilerini yenilemeleri, öğrencileri ile olan iletişimlerinde daha verici olmaları ve öğrencilere
kendi kişiliklerini geliştirebilme imkânı tanımaları, seminer ve konferansların sayılarının artırılması,
teknolojinin eğitim-öğretimde yeterince kullanılması gibi biz eğitimcilerin de önemle üzerinde durduğumuz ve bu
konulardaki fikirlerimizi paylaştığımız konular olmuştur.
Teaching programs need to be adaptive to the dynamic and developmental demands of the times.
Programs applied should be subjected to criticism by various investigations, and its productive and deficient
aspects addressed. The opinion and expectations of young to-be teachers is considered important in the
formulation of constructive measures in the name of raising qualified teachers and increased productivity. With
this in mind, this study was conducted to identify the reasons for choosing the teaching profession, and views
and expectations about education-teaching after acquiring their professional education among 186 students
enrolled in the Department of Arts and Crafts of the Faculty of Education in Gazi University. The study was
screening in design. The students were served with a seven open-ended questionnaire and the data analyzed as
frequencies (f) and percentages (%). At the end of the study, the department was seen to have fulfilled to a large
extent the expectations of those students who voluntarily entered the program; that those with different
aspirations and expectations or those who entered per chance were found to be unhappy with poorer
performances. Among the expectations of most of the students about the department include increasing
workshop hours, updating the knowledge base of the teaching personnel, efficiency of teaching personnel in their
interactions and the creation of opportunities to allow for students to develop themselves, increasing the number
of seminars and conferences, and the optimal utilization of technology in the teaching and learning programs,
which are the issues we, the educationalists, point out as well.
Diğer ID | JA34CU29ZJ |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2007 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 5 Sayı: 4 |