Bu çalışmanın amacı yeni geliştirilen dört ve beşinci sınıf Fen ve Teknoloji Dersi
öğretim programını öğretmen, öğrenci ve uzman görüşleri doğrultusunda analiz etmektir.
Yeni program analiz edilirken Posner’ in (1995) program analiz basamakları dikkate
alınmıştır. Bu çalışma nitel bir durum çalışmasıdır. Çalışmaya program geliştirme sürecinde
yer alan bir uzman, pilot okullarda görev yapan beş öğretmen ve bu okullarda okuyan 56
beşinci sınıf öğrencisi katılmıştır. Bulgular, içerik analiz yöntemi kullanılarak analiz edilmiş
ve gerek alıntılar yaparak gerek ortaya çıkan temalar ve kodlar hâlinde sunulmuştur.
Bulgular, yeni geliştirilen Fen ve Teknoloji Dersi öğretim programının yapılandırmacı
(constructivism) yaklaşım doğrultusunda tasarlandığını ve uygulamaya aktarılmaya
çalışıldığını göstermektedir. Ancak programın uygulanmasında karşılaşılan bazı problemler
bulunmaktadır.
Yeni Fen ve Teknoloji dersi öğretim programı program analiz öğretmen ve öğrenci görüşleri
The purpose of the present study is to analyze the newly developed Science and
Technology Course curriculum based upon the views of teachers, students and a member of
curriculum development. The curriculum analysis steps suggested by Posner (1995) were
taken into account. This study is a qualitative case study. It was realized with a sample of one
expert worked on curriculum development process, five teachers from two pilot schools, and
fifty six students in these two pilot schools. The results of the study were analyzed by use of
content analyses procedure. Both quotations and themes and codes emerged were stated in
the study. This qualitative study indicated that the newly developed curriculum has been
designed in line with constructivist principles and tried to be implemented accordingly.
However, there have occurred some problems during implementation.
Newly developed science and technology curriculum curriculum analysis teacher and students views
Diğer ID | JA99DM93MK |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2007 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 5 Sayı: 2 |