Bu çalışmanın amacı, zihinsel, bedensel, görsel ve işitsel engeli olmadığı hâlde
okumayla ilgili alanlarda (anlama, yazma, konuşma, dinleme vb.) sorunu olan iki öğrencinin
seçilip, sorunun nedenleri ile birlikte ortaya konulması ve tespit edilen sorunu çözmek
amacıyla uygulamalar yapılmasıdır. Bu amaçlar doğrultusunda Emniyetçiler İlköğretim
Okulu’ndan aynı sınıf düzeyinden iki öğrenci (C.K. ve T.K.) çalışmaya uygun olarak
görülmüştür. Nitel araştırma olarak gerçekleştirilen bu çalışma, toplam 11 haftalık periyodu
kapsamıştır. C.K. ve T.K. ile yapılan çalışmalarda, öğrencilerin sorunlarının genel olarak
okuma ve anlama üzerinde yoğunlaştığı tespit edilmiştir. Bu yüzden de öğrencilerin okuma ve
anlama sorunlarının giderilmesi amacıyla çalışmalar yapılmıştır. Yapılan çalışmalar
sonucunda öğrencilerin okuma ve okuduğunu anlamada yaşadıkları sorunlar önemli ölçüde
azalmıştır.
The aim of this study is to choose two students who are not cognitive, physical, visual
and auditory handicapped but have problems in the reading area (comprehension, writing,
speaking, listening, etc.), to display the problems with their reasons and to do an application
to solve the determined problem. For this two students (C.K. and T.K.) who are at the same
grade from Emniyetciler Primary School have been chosen for this study. The study which
was realized as a qualitative research includes an 11 week period. Studies done with C.K. and
T.K. is determined in terms of the problems which are focused on reading and
comprehension. For this, activities to overcome the reading and comprehension problems of
the students were done. At the end of the study the problems they faced with reading and
comprehension were decreased markedly.
Diğer ID | JA69VP29YY |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2006 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2006 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 4 Sayı: 4 |