Öğretimi planlama ve planlı öğretim yapma anlayış ve yeterliği öğretmenler için önemli bir nitelik
boyutudur. Bu araştırmada sınıf öğretmenlerinin planlama yeterliklerini algılama düzeyleri araştırılmıştır.
Araştırma örneklemi, Millî Eğitim Bakanlığına bağlı devlet okullarında görevli random yolla seçilmiş 219 sınıf
öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırma verileri araştırmacı tarafından geliştirilen ölçek ile elde edilmiştir.
Ölçeğin Cronbach Alpha iç tutarlık katsayısı 0,82. olarak hesaplanmıştır. Araştırma bulgularına göre, sınıf
öğretmenleri, “Üniteleştirilmiş Yıllık Plan” uygulamasının uygunluğu konusunda tam bir görüş birliğinde
değildirler. Deney, gezi, gözlem, inceleme ve günlük öğretim etkinliklerine ilişkin planlamayı eğitim
anlayışlarına uygun olarak ayrıntılı bir şekilde kendileri hazırlamakta, değişik öğretim etkinlikleri sürecinde
yakın çevre unsurlarından kısmen yararlanmakta ve okullarındaki eğitim-öğretim politikalarının
belirlenmesinde en belirleyici faktörler olarak; ilköğretim programının hedef ve içeriği ile okulun bulunduğu
çevre faktörleri olduğu görüşündedirler. Öğretim sürecinde, ölçme değerlendirme etkinliklerine ve dersler arası
bağ kurma ilkesine yüksek düzeyde yer vermektedirler. Öğretim hedeflerinin belirlenmesinde; program, çevre,
meslektaşlar, kendi eğitim anlayışları ve öğretmen-öğrenci etkileşimini yüksek düzeyde etkileyen faktörler, buna
karşılık Millî Eğitim Bakanlığınca hazırlanmış planlar, değişik kişi ve yayınevlerince, elektronik vb. ortamlarda
paylaşıma sunulmuş plan materyalleri, aynı sınıfın farklı derslerinin öğretiminden sorumlu diğer öğretmenler
arası etkileşim ise düşük düzeyde etkileyen faktörler olarak görmektedirler.
Sınıf öğretmeni öğretim planı planlama yeterlik algısı okul çevresi
Primary school teachers' perception of planning proficiency was studied in this research. According to the
research findings; Primary school teachers don't have complete agreement with regards to “unit based annual plan”.
Primary school teachers themselves prepare the plans for such activities as experiments, trips, observations, and daily
teaching in detail. Primary school teachers partly benefit from neighborhood of the school in the process of different
teaching activities. In their schools' teaching policies, primary school teachers think that highly determining factors are the
objective and content of primary school curriculum and the environmental factors of their school. Primary school teachers
apply high level measurement and evaluation activities and set up associations between different courses in teaching process.
On the other hand, highly influencing factors in determining primary school teachers' teaching aims are the primary school
programs, elements of the school environment, colleagues, teachers' conception of education, and teacher - student
interaction, but the influence of the other teachers who teach different subjects in the same class and the planning materials
which are presented via publishing or other media by the Ministry of National Education, individuals, or publishers are
usually low.
Primary school teachers teaching plan perception on planning proficiency neighborhood of the school
Diğer ID | JA93NJ64JZ |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2006 |
Gönderilme Tarihi | 1 Eylül 2006 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 4 Sayı: 3 |