In this study we examine the level of primary school inspectors’ being able to accomplish their duty of guidance. More specifically, primary school inspectors’ level of accomplishment of their duty of guidance towards teachers according to the variables of a)type of duty, b)sex and c)seniority for 1) legislation and curriculum 2) development of education and training 3)lesson activities and class management. For this reason, a likert-type questionnaire was applied to 360 primary school teachers and 38 primary school supervisors in the province of Kayseri. For the statistical analysis of the data ‘t’ test, one way analysis of variance and tukey test was applied. Analysis of data shows that there is a significant difference between teachers and inspectors groups. In other words, teachers explained that inspectors do not accomplish their guidance at a desired level.
Bu araştırmada, ilköğretim müfettişlerinin rehberlik görevlerini yerine getirebilme düzeyleri incelenmektedir. Daha spesifik olarak, ilköğretim müfettişlerinin öğretmenlere yönelik olarak, 1- Mevzuat ve müfredat, 2- Eğitim ve öğretimin geliştirilmesi, 3- Ders etkinlikleri ve sınıf yönetimi boyutlarına ilişkin rehberlik görevlerini gerçekleştirme düzeylerinin a) Görev türü, b) Cinsiyet ve c) Meslekî kıdem değişkenleri açısından ele alarak incelenmeye çalışılmıştır. Bunun için Kayseri ili merkez ilçelerinde görev yapan 360 ilköğretim okulu öğretmeni ile 38 ilköğretim müfettişine Likert tipinde sayısal bir anket uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin istatistiksel analizinde “t” testi, tek yönlü varyans analizi ve tukey testi kullanılmıştır. Analiz bulguları, boyutlara ilişkin müfettiş ve öğretmen grupları arasında manidar bir farklılığı ortaya koymuştur. Yani, öğretmenler müfettişlerin üç boyuta ilişkin rehberlik görevlerini arzulanan düzeyde yerine getiremediklerini söylemişlerdir.
Diğer ID | JA97ET85YN |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2005 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2005 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Cilt: 3 Sayı: 4 |