Çalışmanın amacı, müzede çok yönlü ve etkili öğrenmenin önemini ve yararlarını pekiştirmektir. Bu çalışmada, dar kapsamda müzenin anlamı, müze-eğitim ilişkisinin kavram olarak içeriğinden söz edilmektedir. İlk kurulan eğitim müzelerinden örneklerle müze ve eğitim ilişkisinin gerekliliği vurgulanmaktadır. Türkiye müzelerinin genel olarak eğitim amaçlı ilk çalışmalarına değinilirken, Avrupa ve Amerikan müzelerinin eğitsel çalışmalarının yanı sıra sanat eğitimine ilişkin çalışmalarına da örnekler verilmektedir. Daha geniş kapsamda müzelerin kendi birikimleri ve etkinlikleri ile ilgili işlevleriyle birlikte gelişen ve genişleyen eğitimle ilgili işlevlerine yer verilmektedir. Eğitimle ilgili işlevleri, bu konuyla ilgili yapılmış olan araştırma örnekleriyle birlikte verilmektedir. Ayrıca çok yönlü öğrenme ve yaşam alanı olan müzelerin öğretime ve eğitime katkısı irdelenmektedir. Bu konuda, müzelerde, eğitimle ilişkili olarak yapılan uygulamalı çalışmaların sonuçlarına yer verilmektedir. Müzelere yapılan okul ziyaretlerinin katkısı, burada yer alan koleksiyonların okul müfredatıyla ilişkilendirilerek eğitime desteği örneklerle vurgulanmaktadır. Müzede öğrenme kapsamında, müzelerin sınıf ortamında sağlanamayan veya ortaya çıkarılamayan yetenek ve becerileri ortaya çıkarmadaki rolü, gerçek nesnelerle karşılaşmanın sağladığı olanaklar, müze-okul işbirliği sonucu sınıfta başarmanın çok zor olduğu nitelikleri müzelerin sunabilmesi ve tüm bunlarla birlikte getirdiği tecrübeler ifade edilmektedir.
The aim of this study is to emphasize the importance and benefits of multi dimensional and effective learning in museums. The definition of museum and the content of museum-education relationship is mentioned as a concept. The necessity of forming a relation between museum and education is emphasized with examples of the first established museums. While the first studies of Turkish museums with the aim of education are mentioned, examples are given for the artistic studies of European and American museums as well as educational ones. In a wider sense, the educational functions of museums that are developing in addition to their own experiences and activities are studied. Their educational functions are given with the examples in the research done about this topic. Also, the contribution of the museums which are multiple learning and living environment to teaching and education are considered. With respect to this, results of the applied works done in the museums related to education are also included. The contribution of schools’ visit to museums and the support of relating the collections that are displayed with the school curriculum are indicated with examples. With learning in the museum, the role of the museums indicating the talent and ability which is not obtained in the classroom, opportunities provided as a result of encountering with the real objects, presenting the qualities which are hard to succeed in the classroom as a result of museum- school cooperation and the experiences that all brings is stated.
Diğer ID | JA67HJ34ZZ |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2005 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2005 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Cilt: 3 Sayı: 4 |