BibTex RIS Cite

İLKÖĞRETİM 4. VE 5. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN İNTERNET KULLANMA DURUMLARI

Year 2003, Volume: 1 Issue: 4, 0 - 14, 01.12.2003

Abstract

Bu araştırmada, ilköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin İnternet kullanma durumları, öğrencilerin, öğretmenlerin ve anne-babaların görüşlerine dayalı olarak ortaya konmaya çalışılmıştır. Araştırma tarama modelinde olup, uygulaması 2001-2002 öğretim yılında Eskişehir il merkezinde Millî Eğitim Bakanlığına bağlı İbrahim Karaoğlanoğlu İlköğretim Okulunda gerçekleştirilmiştir. Araştırma sürecinde 10 sınıf öğretmeni, 17 öğrenci ve 16 anne-babayla görüşülmüştür. Araştırma verileri, öğrenci, öğretmen ve anne-babaların görüşlerinin derinlemesine ortaya çıkarılması amacıyla, nitel araştırma tekniklerinden yarı-yapılandırılmış görüşme tekniğiyle toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde betimsel çözümleme tekniği kullanılmış ve elde edilen veriler sayısallaştırılarak sunulmuştur. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre; ilköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin İnternet’i etkili ve verimli olarak kullanmadıkları ortaya çıkmıştır. Ancak, öğrencilerin İnternet temel kullanım becerileri bakımından gerek öğretmenlerden gerekse anne-babalardan daha iyi oldukları bulunmuştur.

THE INTERNET USING SITUATIONS OF ELEMENTARY STUDENTS OF 4th AND 5th GRADES

Year 2003, Volume: 1 Issue: 4, 0 - 14, 01.12.2003

Abstract

In this study, it is aimed to describe the Internet using situations of elementary students of 4th and 5th grades, according to the students, their parents and teachers. The study is based on a survey test applied in İbrahim Karaoğlanoğlu Elementary State School in Eskisehir, in the academic year of 2001-2002. 10 teachers, 17 students and 16 parents were interviewed. The data were collected using semi-structured opinion survey, one of the qualitative research techniques, in order to determine students’, teachers’ and parents’ opinions. Qualitative analyzing technique was employed in data analysis and the results were presented numerically. According to the findings of research, it appears that elementary students of 4th and 5th grades do not use the Internet effectively. In addition to above facts, it has been found that students are better than their parents and teachers in basic Internet using skills.

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA24ZV38PK
Journal Section Articles
Authors

Ali Ersoy This is me

Şefik Yaşar This is me

Publication Date December 1, 2003
Submission Date December 1, 2003
Published in Issue Year 2003 Volume: 1 Issue: 4

Cite

APA Ersoy, A., & Yaşar, Ş. (2003). İLKÖĞRETİM 4. VE 5. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN İNTERNET KULLANMA DURUMLARI. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(4), 0-14.

The Journal of Turkish Educational Sciences is published by Gazi University.