BibTex RIS Cite

İLKÖĞRETİM (2–5. SINIFLAR) MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI ÇARPMA ALT ÖĞRENME ALANININ DEĞERLENDİRİLMESİ

Year 2012, Volume: 10 Issue: 1, 0 - 0, 01.03.2012

Abstract

Bu çalışmada, İlköğretim Matematik Dersi Öğretim Programının ikinci sınıfından beşincisınıfına kadar yer alan çarpma alt öğrenme alanına ilişkin kazanımlara öğrencilerin ulaşıpulaşmadığına bakılarak programın bir kısmı hedefe dayalı değerlendirme modeli iledeğerlendirilmeye çalışılmıştır. Araştırma, Ankara’da üç ilköğretim okulunun 2-5.sınıflarında toplam 998 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Nicel ve nitel verilerin kullanıldığıçalışmada öğrencilerin kazanımlara ulaşma düzeylerine her sınıf için geliştirilen “Çarpmaİşlemi Testi” ile bakılmıştır. 3 sınıf kazanımlarının öğrencilerce ulaşılabilir kazanımlarolduğu ancak 2,4 ve 5.sınıflarda ulaşılabilir kazanımlar yanı sıra ulaşılamayan kazanımlarında olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca her sınıf düzeyinde 18, toplam 72 öğrenci ile kazanımlaradayalı sorularla yapılan görüşme sonunda her sınıf düzeyinde öğrencilerin çeşitli hatalaryaptıkları tespit edilmiş ve bu hatalar türlerine göre belirlenmiştir.

İLKÖĞRETİM (2–5. SINIFLAR) MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI ÇARPMA ALT ÖĞRENME ALANININ DEĞERLENDİRİLMESİ

Year 2012, Volume: 10 Issue: 1, 0 - 0, 01.03.2012

Abstract

Bu çalışmada, İlköğretim Matematik Dersi Öğretim Programının ikinci sınıfından beşincisınıfına kadar yer alan çarpma alt öğrenme alanına ilişkin kazanımlara öğrencilerin ulaşıpulaşmadığına bakılarak programın bir kısmı hedefe dayalı değerlendirme modeli iledeğerlendirilmeye çalışılmıştır. Araştırma, Ankara’da üç ilköğretim okulunun 2-5.sınıflarında toplam 998 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Nicel ve nitel verilerin kullanıldığıçalışmada öğrencilerin kazanımlara ulaşma düzeylerine her sınıf için geliştirilen “Çarpmaİşlemi Testi” ile bakılmıştır. 3 sınıf kazanımlarının öğrencilerce ulaşılabilir kazanımlarolduğu ancak 2,4 ve 5.sınıflarda ulaşılabilir kazanımlar yanı sıra ulaşılamayan kazanımlarında olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca her sınıf düzeyinde 18, toplam 72 öğrenci ile kazanımlaradayalı sorularla yapılan görüşme sonunda her sınıf düzeyinde öğrencilerin çeşitli hatalaryaptıkları tespit edilmiş ve bu hatalar türlerine göre belirlenmiştir.

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA69YC94UN
Journal Section Articles
Authors

Kezban Üçüncü This is me

Neşe Tertemiz This is me

Publication Date March 1, 2012
Submission Date March 1, 2012
Published in Issue Year 2012 Volume: 10 Issue: 1

Cite

APA Üçüncü, K., & Tertemiz, N. (2012). İLKÖĞRETİM (2–5. SINIFLAR) MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI ÇARPMA ALT ÖĞRENME ALANININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 10(1).

The Journal of Turkish Educational Sciences is published by Gazi University.