Research Article
BibTex RIS Cite

Temel Yaşam Becerileri Hakkında Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri: Bilgi, İhtiyaç ve Öncelikler

Year 2021, Volume: 19 Issue: 2, 1199 - 1222, 28.12.2021
https://doi.org/10.37217/tebd.937637

Abstract

Doğu Anadolu Bölgesi’nde yer alan bir ilde görev yapan sınıf öğretmenlerinin temel yaşam becerilerine ilişkin görüşlerinin incelendiği bu araştırmada; temel nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Bu kapsamda amaçlı örneklem yöntemlerinden maksimum çeşitlilik örneklemesi ile Doğu Anadolu Bölgesi’nde yer alan bir ilin merkezinde görev yapan 61 sınıf öğretmenine ulaşılmıştır. Açık uçlu sorulardan oluşan anket betimsel analiz yöntemlerinden frekans analizi ile analiz edilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre sınıf öğretmenlerinin bir kısmının daha önce yaşam becerileri kavramını duymadıkları; bir kısmının ise yaşam becerileri kavramını duyduğu ancak hayat bilgisi dersiyle ilişki kuramadıkları görülmektedir. Sınıf öğretmenleri yaşam becerileri kavramını tanımlarken genel olarak hayata devam etme ve kendi başına yaşama olarak açıklamıştır. Bununla birlikte sınıf öğretmenleri, Doğu Anadolu Bölgesi’nde yer alan bir ilde; öğrencilere kazandırılması gereken becerilerin en çok kendini ifade etme ve iletişim becerileri olduğunu ifade etmişlerdir. Yaşam becerilerinin bağımsızlığı yaşamak ve sürdürmek için gerekli olduğunu belirterek bunların daha çok sosyal çevre-okul-aile üçgeninde kazanılabileceğini ifade etmişlerdir.

References

  • Altun, T. & Güler, T. (2020). Sınıf öğretmenlerinin yenilenen hayat bilgisi programı hakkındaki görüşlerinin incelenmesi. YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 54-78.
  • Bastık, U. (2019). Hayat bilgisi dersinde yaşam becerilerinin kazandırılmasına yönelik öğretmen görüşleri. (Yüksek Lisans Tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Baymur, F. (1954). Hayat bilgisi dersleri: yeni programa göre işlenmiş. Ankara: İnkılap Yayınları.
  • Bilgin, N. (2014). Sosyal bilimlerde içerik analizi: Teknikler ve örnekler çalışmalar. Ankara: Siyasal Yayınevi.
  • Binbaşıoğlu, C. (2003). Hayat bilgisi öğretimi. Ankara: Nobel Yayın ve Dağıtım.
  • Birleşmiş Milletler. (1924). Declaration of the rights of the child. https://insanhaklarimerkezi.bilgi.edu.tr/ media/uploads/2015/08/01/CocukHaklarinaDairBildirge.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Blum, C. S. (1991). Measurement of life skills. (Doctoral Thesis). https://www.proquest.com/ sayfasından erişilmiştir.
  • Boysak, M. E. (2020). Sınıf öğretmenlerinin yaşam becerilerine ilişkin görüşlerinin çoklu değişkenler açısından incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Brooks, D. K. (1984). A life-skills taxonomy: defining elements of effective functioning through the use of the Delphi technique. (Doctoral Thesis). https://www.proquest.com/ sayfasından erişilmiştir.
  • Dange, J. K. (2016) Life skills: A research-based model. University News, 54(48), 67-73.
  • Demir, S. (2007). İlköğretim okulu hayat bilgisi dersi programının öğretmen görüşlerine göre incelenmesi (Kayseri ili örneği). (Doktora Tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Deveci, İ. & Aydız, M. (2021). Fen bilimleri öğretmenlerinin öğretim programında yer alan yaşam becerilerinin kazandırılmasına ilişkin görüşleri. Trakya Eğitim Dergisi, 11(1), 164-186.
  • DSÖ. (1997). Life skills education for children and adolescents in schools. Introduction and guidelines to facilitate the development and implementation of life skills programs. Geneva, Switzerland: WHO.
  • DSÖ. (1999). Partners in life skills education- conclusions from a united nations inter-agency meeting. Department of Mental Health Social Change and Mental Health Cluster WHO.
  • DSÖ. (‎2003)‎. Skills for health: skills-based health education including life skills: an important component of a child-friendly / health-promoting school. WHO: https://apps.who.int/iris/handle/10665/42818 sayfasından erişilmiştir.
  • EAEA. (2018). Life skills for Europe: awareness raising & strategy toolkit. https://eaea.org/wp-content/uploads/2018/12/lifeskills-toolkit.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • EFA. (2004). Report of the inter-agency working group on life skills in EFA. Paris: UNESCO.
  • Gazda, G. M., Balzer, F. J., Childers, W. C., Nealy, A. U., Phelps, R. E. & Walters, R. P. (2005). Human relations development: a manual for educator. USA: Pearson Education.
  • Ginter, E. J. (1999). David K. Brooks’ contribution to the developmentally based life skills approach. Journal of Mental Health Counseling, 21(3), 191-202.
  • Güleç, V. K. (2020). Sınıf öğretmenlerinin yaşam becerileriyle eğitsel değerleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Afyonkarahisar ili örneklemi). (Yüksek Lisans Tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Hamburg, B. A. (1990). Life skills training: Preventive interventions for young adolescents. New York: Carnegie Council on Adolescent Development.
  • Hanbury, C. & Malti, T. (2011). The Jacobs Foundation guideline on monitoring and evaluating life skills for youth development. Volume 1: The guidelines. Zürich: Jacobs Foundation.
  • Hopson, B. & Scally, M. (1981). Life skills teaching. London: McGraw Hill.
  • James, O. (2010). Awareness and application of life skills education in primary schools in post-conflict areas: a case of Kalakı county Kaberamaıdo district. (Master’s Thesis). https://www.proquest.com/ sayfasından erişilmiştir.
  • Javrh, P., Mozina, E. & Volcjak, D. (2017). Life skills for europe: report on life skills approach in Europe. https://eaea.org/project/life-skills-for-europe-lse/?pid=10220 sayfasından erişilmiştir.
  • Kanyılmaz, B. M. (2018). Sınıf öğretmenlerinin fen bilimleri dersi öğretim programında yer alan yaşam becerilerinin öğrencilere kazandırılmasına yönelik yaklaşımlarının değerlendirilmesi. (Yüksek Lisans Tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Karal, E. (2019). Fen bilimleri öğretmenlerinin yaşam becerileri ve yaşam becerilerinin öğretim programındaki yerine ilişkin görüşleri. (Yüksek Lisans Tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Kaur, N. & Kaur, N. (2017). Life skills education for human resource and sustainable development. International Journal of Education and Management Studies, 7(4), 558-560.
  • King’ori, K. S. (2011). Implementation of life skills education curriculum in public primary schools in Ruiru District, Kenya. (Master’s Thesis). https://ir-library.ku.ac.ke/ sayfasından erişilmiştir.
  • Mangrulkar, L., Whitman, C. V. & Posner, M. (2001). Life skills approach to child and adolescent healthy human development. Washington: Pan American Health Organization.
  • Mccollum, S. B. (2014). Youth life skills development for 21st century workforce preparedness. (Master’s Thesis). North Carolina State University, USA.
  • Merriam, S. B. (2015). Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber (Çev. S. Turan). Ankara: Nobel.
  • Metin, M. (2014). Nicel veri toplama araçları. M. Metin (Ed.). Kuramdan uygulamaya eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri içinde (s. 161-214). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Miles, M. B. & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis. London: Sage Publishing.
  • MEB. (2005). İlköğretim Hayat Bilgisi Öğretim Programı. Ankara: MEB.
  • MEB. (2015). Hayat Bilgisi Öğretim Programları (İlkokul 1. 2. ve 3. Sınıflar). Ankara: MEB.
  • MEB. (2018). Hayat Bilgisi Öğretim Programları (İlkokul 1. 2. ve 3. Sınıflar). Ankara: MEB.
  • Özata-Yücel, E. & Kanyilmaz, B. M. (2018). Fen bilimleri dersi öğretim programında yer alan yaşam becerilerinin ilkokul öğrencilerine kazandırılmasına yönelik öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 6(3), 10–33.
  • Özmete, E. (2011). Building life skills for empowerment of young people: A conceptual analysis. Hacettepe Üniversitesi Sosyolojik Araştırmalar e-Dergisi, 28, 1-10.
  • Pathak, S. (2009). Integration of life skills in the pre-service teacher education: lessons from an experiment. Researching wholistic education (monograph) içinde (s. 53-62). Vadodara: CASE, The M.S. University of Baroda.
  • Powell, M. F. (1995). A program for life skills training through interdisciplinary group processes. Journal of Group Psychotherapy, Psychodrama, and Sociometry, 38, 23–34.
  • Resmi Gazete. (1924). Teşkilât-I Esâsiyye Kanûnu. Kanun No: 491. Ankara: Başbakanlık Yayınları.
  • Resmi Gazete. (1949). İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi. Sayı: 7217. Ankara: Başbakanlık Yayınları.
  • Resmi Gazete. (1982). Türkiye Cumhuriyeti Anayasası. Sayı: 17863 Ankara: Başbakanlık Yayınları.
  • Resmi Gazete. (1995). Çocuk Haklarına Dair Sözleşme. Sayı: 22184. Ankara: Başbakanlık Yayınları.
  • Resmi Gazete. (2003). Ekonomik, Sosyal ve Kültürel Haklara İlişkin Uluslararası Sözleşme. Sayı: 25196. Ankara: Başbakanlık Yayınları.
  • Rooth, E. (1997). Introduction to life skills: Hands-on approaches to life skills education. Hatfield: Via Afrika.
  • Selçuk, A. M. (2019). Öğretim elemanlarının yaşam becerileri hakkındaki görüşleri. (Yüksek Lisans Tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Stacy, B. K. (1981). Study of the utilization of selected life skills as indicated by family living graduates of Oklahoma secondary schools. (Doctoral Thesis). https://www.proquest.com/ sayfasından erişilmiştir.
  • Subasree, R. & Nair, A. R. (2014). The life skills assessment scale: the construction and validation of a new comprehensive scale for measuring life skills. IOSR Journal of Humanities and Social Science, 19(1), 50-58.
  • Swann, R. (1981). Synergistic approach to life skills. Vocational Guidance Quarterly, 29(4), 350-354.
  • UN. (1959). Declaration of the Rights of the Child. https://www.ohchr.org/EN/Issues/Education/Training/ Compilation/Pages/1DeclarationoftheRightsoftheChild(1959).aspx sayfasından erişilmiştir.
  • UNESCO. (2000). The Dakar framework for action: Education for all: Meeting our collective commitments. Dakar Senegal: UNESCO Publishing.
  • UNESCO & UNICEF. (2013). Asia-Pacific End of Decade Note on Education for All: Goal 3-Life Skills and Lifelong Learning. Bangkok: UNESCO Publishing.
  • UNFPA. (2017). Boys on the move: A trainer’s handbook for implementation of a life skills programme for unaccompanied male adolescents. Athens and Geneva: UNFPA Publishing.
  • UNICEF. (1990). Herkes için eğitim dünya beyannamesi ve temel öğrenme ihtiyaçlarinin karşilanmasi için hareket çerçevesi. Türkiye: UNICEF Yayınları.
  • UNICEF. (2007). Stocktaking of life skills-based education: Occasional Paper. New York: UNICEF.
  • UNICEF. (2012). Global evaluation of life skills education programmes: evalutaion report. New York: United Nations Children’s Fund.
  • Vajargah, K. F., Abolghasemi, M. & Sabzian, F. (2009). The place of life skills education in Irainan primary school curricula. World Applied Science Journal, 7(4), 432-439.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, G. (2019). The views of pre-service primary school teachers regarding the concept of “basic life skills” of life science course. Educational Policy Analysis and Strategic Research, 14(3), 64-79.
  • Yıldırım, G. (2020). İlkokul düzeyinde öğrencilere kazandırılması gerekli temel yaşam becerilerinin hayat bilgisi dersi bağlamında analizi. (Doktora Tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.

Classroom Teachers' Views About Basic Life Skills: Knowledge, Needs, and Priorities

Year 2021, Volume: 19 Issue: 2, 1199 - 1222, 28.12.2021
https://doi.org/10.37217/tebd.937637

Abstract

In this study, the opinions of classroom teachers working in a province located in the Eastern Anatolian Region, regarding basic life skills have been examined. The basic qualitative research method has been used in the research, and 61 classroom teachers have been reached with the purposeful sampling method. Of the open-ended questions, the questionnaire has been analyzed descriptively. As a result of the analysis, some of the classroom teachers have not been heard life skills before; however, it has been observed that the hearing teachers have not been emphasized the life study lesson at all. Classroom teachers have attached the meanings of life skills; it has been generally defined as continuing life and living on its own. Classroom teachers emphasizing different skills have expressed the skills that should be gained to students in a city in the Eastern Anatolia Region as the most self-expression and communication skills. It has also been stated that life skills are mainly required for living and maintaining independence, and it has been stated that they can be acquired mainly in the social environment-school-family triangle.

References

  • Altun, T. & Güler, T. (2020). Sınıf öğretmenlerinin yenilenen hayat bilgisi programı hakkındaki görüşlerinin incelenmesi. YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 54-78.
  • Bastık, U. (2019). Hayat bilgisi dersinde yaşam becerilerinin kazandırılmasına yönelik öğretmen görüşleri. (Yüksek Lisans Tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Baymur, F. (1954). Hayat bilgisi dersleri: yeni programa göre işlenmiş. Ankara: İnkılap Yayınları.
  • Bilgin, N. (2014). Sosyal bilimlerde içerik analizi: Teknikler ve örnekler çalışmalar. Ankara: Siyasal Yayınevi.
  • Binbaşıoğlu, C. (2003). Hayat bilgisi öğretimi. Ankara: Nobel Yayın ve Dağıtım.
  • Birleşmiş Milletler. (1924). Declaration of the rights of the child. https://insanhaklarimerkezi.bilgi.edu.tr/ media/uploads/2015/08/01/CocukHaklarinaDairBildirge.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Blum, C. S. (1991). Measurement of life skills. (Doctoral Thesis). https://www.proquest.com/ sayfasından erişilmiştir.
  • Boysak, M. E. (2020). Sınıf öğretmenlerinin yaşam becerilerine ilişkin görüşlerinin çoklu değişkenler açısından incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Brooks, D. K. (1984). A life-skills taxonomy: defining elements of effective functioning through the use of the Delphi technique. (Doctoral Thesis). https://www.proquest.com/ sayfasından erişilmiştir.
  • Dange, J. K. (2016) Life skills: A research-based model. University News, 54(48), 67-73.
  • Demir, S. (2007). İlköğretim okulu hayat bilgisi dersi programının öğretmen görüşlerine göre incelenmesi (Kayseri ili örneği). (Doktora Tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Deveci, İ. & Aydız, M. (2021). Fen bilimleri öğretmenlerinin öğretim programında yer alan yaşam becerilerinin kazandırılmasına ilişkin görüşleri. Trakya Eğitim Dergisi, 11(1), 164-186.
  • DSÖ. (1997). Life skills education for children and adolescents in schools. Introduction and guidelines to facilitate the development and implementation of life skills programs. Geneva, Switzerland: WHO.
  • DSÖ. (1999). Partners in life skills education- conclusions from a united nations inter-agency meeting. Department of Mental Health Social Change and Mental Health Cluster WHO.
  • DSÖ. (‎2003)‎. Skills for health: skills-based health education including life skills: an important component of a child-friendly / health-promoting school. WHO: https://apps.who.int/iris/handle/10665/42818 sayfasından erişilmiştir.
  • EAEA. (2018). Life skills for Europe: awareness raising & strategy toolkit. https://eaea.org/wp-content/uploads/2018/12/lifeskills-toolkit.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • EFA. (2004). Report of the inter-agency working group on life skills in EFA. Paris: UNESCO.
  • Gazda, G. M., Balzer, F. J., Childers, W. C., Nealy, A. U., Phelps, R. E. & Walters, R. P. (2005). Human relations development: a manual for educator. USA: Pearson Education.
  • Ginter, E. J. (1999). David K. Brooks’ contribution to the developmentally based life skills approach. Journal of Mental Health Counseling, 21(3), 191-202.
  • Güleç, V. K. (2020). Sınıf öğretmenlerinin yaşam becerileriyle eğitsel değerleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Afyonkarahisar ili örneklemi). (Yüksek Lisans Tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Hamburg, B. A. (1990). Life skills training: Preventive interventions for young adolescents. New York: Carnegie Council on Adolescent Development.
  • Hanbury, C. & Malti, T. (2011). The Jacobs Foundation guideline on monitoring and evaluating life skills for youth development. Volume 1: The guidelines. Zürich: Jacobs Foundation.
  • Hopson, B. & Scally, M. (1981). Life skills teaching. London: McGraw Hill.
  • James, O. (2010). Awareness and application of life skills education in primary schools in post-conflict areas: a case of Kalakı county Kaberamaıdo district. (Master’s Thesis). https://www.proquest.com/ sayfasından erişilmiştir.
  • Javrh, P., Mozina, E. & Volcjak, D. (2017). Life skills for europe: report on life skills approach in Europe. https://eaea.org/project/life-skills-for-europe-lse/?pid=10220 sayfasından erişilmiştir.
  • Kanyılmaz, B. M. (2018). Sınıf öğretmenlerinin fen bilimleri dersi öğretim programında yer alan yaşam becerilerinin öğrencilere kazandırılmasına yönelik yaklaşımlarının değerlendirilmesi. (Yüksek Lisans Tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Karal, E. (2019). Fen bilimleri öğretmenlerinin yaşam becerileri ve yaşam becerilerinin öğretim programındaki yerine ilişkin görüşleri. (Yüksek Lisans Tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Kaur, N. & Kaur, N. (2017). Life skills education for human resource and sustainable development. International Journal of Education and Management Studies, 7(4), 558-560.
  • King’ori, K. S. (2011). Implementation of life skills education curriculum in public primary schools in Ruiru District, Kenya. (Master’s Thesis). https://ir-library.ku.ac.ke/ sayfasından erişilmiştir.
  • Mangrulkar, L., Whitman, C. V. & Posner, M. (2001). Life skills approach to child and adolescent healthy human development. Washington: Pan American Health Organization.
  • Mccollum, S. B. (2014). Youth life skills development for 21st century workforce preparedness. (Master’s Thesis). North Carolina State University, USA.
  • Merriam, S. B. (2015). Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber (Çev. S. Turan). Ankara: Nobel.
  • Metin, M. (2014). Nicel veri toplama araçları. M. Metin (Ed.). Kuramdan uygulamaya eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri içinde (s. 161-214). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Miles, M. B. & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis. London: Sage Publishing.
  • MEB. (2005). İlköğretim Hayat Bilgisi Öğretim Programı. Ankara: MEB.
  • MEB. (2015). Hayat Bilgisi Öğretim Programları (İlkokul 1. 2. ve 3. Sınıflar). Ankara: MEB.
  • MEB. (2018). Hayat Bilgisi Öğretim Programları (İlkokul 1. 2. ve 3. Sınıflar). Ankara: MEB.
  • Özata-Yücel, E. & Kanyilmaz, B. M. (2018). Fen bilimleri dersi öğretim programında yer alan yaşam becerilerinin ilkokul öğrencilerine kazandırılmasına yönelik öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 6(3), 10–33.
  • Özmete, E. (2011). Building life skills for empowerment of young people: A conceptual analysis. Hacettepe Üniversitesi Sosyolojik Araştırmalar e-Dergisi, 28, 1-10.
  • Pathak, S. (2009). Integration of life skills in the pre-service teacher education: lessons from an experiment. Researching wholistic education (monograph) içinde (s. 53-62). Vadodara: CASE, The M.S. University of Baroda.
  • Powell, M. F. (1995). A program for life skills training through interdisciplinary group processes. Journal of Group Psychotherapy, Psychodrama, and Sociometry, 38, 23–34.
  • Resmi Gazete. (1924). Teşkilât-I Esâsiyye Kanûnu. Kanun No: 491. Ankara: Başbakanlık Yayınları.
  • Resmi Gazete. (1949). İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi. Sayı: 7217. Ankara: Başbakanlık Yayınları.
  • Resmi Gazete. (1982). Türkiye Cumhuriyeti Anayasası. Sayı: 17863 Ankara: Başbakanlık Yayınları.
  • Resmi Gazete. (1995). Çocuk Haklarına Dair Sözleşme. Sayı: 22184. Ankara: Başbakanlık Yayınları.
  • Resmi Gazete. (2003). Ekonomik, Sosyal ve Kültürel Haklara İlişkin Uluslararası Sözleşme. Sayı: 25196. Ankara: Başbakanlık Yayınları.
  • Rooth, E. (1997). Introduction to life skills: Hands-on approaches to life skills education. Hatfield: Via Afrika.
  • Selçuk, A. M. (2019). Öğretim elemanlarının yaşam becerileri hakkındaki görüşleri. (Yüksek Lisans Tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Stacy, B. K. (1981). Study of the utilization of selected life skills as indicated by family living graduates of Oklahoma secondary schools. (Doctoral Thesis). https://www.proquest.com/ sayfasından erişilmiştir.
  • Subasree, R. & Nair, A. R. (2014). The life skills assessment scale: the construction and validation of a new comprehensive scale for measuring life skills. IOSR Journal of Humanities and Social Science, 19(1), 50-58.
  • Swann, R. (1981). Synergistic approach to life skills. Vocational Guidance Quarterly, 29(4), 350-354.
  • UN. (1959). Declaration of the Rights of the Child. https://www.ohchr.org/EN/Issues/Education/Training/ Compilation/Pages/1DeclarationoftheRightsoftheChild(1959).aspx sayfasından erişilmiştir.
  • UNESCO. (2000). The Dakar framework for action: Education for all: Meeting our collective commitments. Dakar Senegal: UNESCO Publishing.
  • UNESCO & UNICEF. (2013). Asia-Pacific End of Decade Note on Education for All: Goal 3-Life Skills and Lifelong Learning. Bangkok: UNESCO Publishing.
  • UNFPA. (2017). Boys on the move: A trainer’s handbook for implementation of a life skills programme for unaccompanied male adolescents. Athens and Geneva: UNFPA Publishing.
  • UNICEF. (1990). Herkes için eğitim dünya beyannamesi ve temel öğrenme ihtiyaçlarinin karşilanmasi için hareket çerçevesi. Türkiye: UNICEF Yayınları.
  • UNICEF. (2007). Stocktaking of life skills-based education: Occasional Paper. New York: UNICEF.
  • UNICEF. (2012). Global evaluation of life skills education programmes: evalutaion report. New York: United Nations Children’s Fund.
  • Vajargah, K. F., Abolghasemi, M. & Sabzian, F. (2009). The place of life skills education in Irainan primary school curricula. World Applied Science Journal, 7(4), 432-439.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, G. (2019). The views of pre-service primary school teachers regarding the concept of “basic life skills” of life science course. Educational Policy Analysis and Strategic Research, 14(3), 64-79.
  • Yıldırım, G. (2020). İlkokul düzeyinde öğrencilere kazandırılması gerekli temel yaşam becerilerinin hayat bilgisi dersi bağlamında analizi. (Doktora Tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
There are 62 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Articles
Authors

Gülsüm Yıldırım 0000-0003-2987-4775

Publication Date December 28, 2021
Submission Date May 15, 2021
Acceptance Date August 24, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 19 Issue: 2

Cite

APA Yıldırım, G. (2021). Temel Yaşam Becerileri Hakkında Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri: Bilgi, İhtiyaç ve Öncelikler. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 19(2), 1199-1222. https://doi.org/10.37217/tebd.937637

The Journal of Turkish Educational Sciences is published by Gazi University.