Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Fen Eğitiminde Eğitsel Oyunlar: Biopoly Örneği

Yıl 2024, Cilt: 22 Sayı: 3, 2054 - 2074, 31.12.2024
https://doi.org/10.37217/tebd.1495666

Öz

Fen bilimleri öğretmen adaylarının eğitsel oyunlarla biyoloji konularını ilişkilendirebilmeleri mesleki gelişimleri ve başarılarını artıracaktır. Ayrıca eğitsel oyunların fen eğitimindeki yeri, sağladığı avantajlar ve geliştirme sürecinde yaşanılan zorlukların bilinmesi gerek akademik çalışmalar gerekse saha uygulamaları açısından önemlidir. Araştırmada, genel biyoloji konularını kapsayan eğitsel oyunun geliştirilmesi ve fen bilimleri öğretmen adaylarının eğitsel oyunlara yönelik görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, 2. ve 3. sınıfta öğrenim gören 29 fen bilimleri öğretmen adayından oluşmaktadır. Verilerin toplanmasında, araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Veriler, içerik analizi yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, eğitsel oyunların fen eğitiminde kullanımının konuları pekiştirme, ilgi çekme ve kalıcı öğrenmeyi sağlama açısından yararlı olduğu belirlenmiştir. Ancak sınıf yönetimi, kavram yanılgılarının oluşumu ve uygulama zamanı açısından zorlukların yaşanması gibi nedenlerden dolayı olumsuz görüşlerin olduğu belirlenmiştir. Araştırma sonuçları dikkate alındığında fen eğitiminde eğitsel oyunların kullanımının artırılmasına yönelik uygulamaların teşvik edilmesi, gerekli pedagojik ve teknik desteğin sağlanması önerilmektedir.

Kaynakça

  • Adıgüzel, Ö. (2010). Eğitimde yaratıcı drama. Naturel.
  • Alkan, İ., Akkaya, G., & Köksal, M. S. (2016). Determining misconceptions of prospective science teachers by using modeling approach as a data collection way. Ondokuz Mayis University Journal of Education Faculty, 35(2), 121-135. https://doi.org/10.7822/omuefd.35.2.8
  • Atwood-Blaine, D. & Huffman, D. (2017). Mobile gaming and student interactions in a science center: The future of gaming in science education. International Journal of Science and Mathematics Education, 15(1), 45–65. https://doi.org/10.1007/s10763-017-9801-y
  • Başaran, Y. K. (2024). Sosyal bilimlerde örnekleme kuramı. The Journal of Academic Social Science, 47(47), 480-495. http://dx.doi.org/10.16992/ASOS.12368
  • Bayat, S., Kılıçarslan, H., & Şentürk, Ş. (2014). Analysing the effects of educational games in science and technology course on seventh grade students’ academic achievements. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 204-216. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2014.14.2-5000091535
  • Coştu, B., Karataş, F. Ö., & Ayaş, A. (2003). Kavram öğretiminde çalışma yapraklarının kullanılması. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(14), 33-48.
  • Çakıcı, Y. (2009). A prerequisite in science education: understanding nature of science. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi(29), 57-74.
  • Çokadar, H. (2012). Photosynthesis and respiration processes: Prospective teachers’ conception levels. Education and Science, 37(164), 81-93.
  • Dolunay, A. & Karamustafaoğlu, O. (2021). Opinions of science teachers about educational games: "The Fastest Sound" game. International Journal of Turkish Educational Sciences, 9(16), 48-69. https://doi.org/10.46778/goputeb.872860
  • Ekström, S. & Pareto, L. (2022). The dual role of humanoid robots in education: As didactic tools and social actors. Education and Information Technologies, 27(9), 12609-12644. https://doi.org/10.1007/s10639-022-11132-2
  • Eliasa, E. I. (2014). Increasing values of teamwork and responsibility of the students through games: Integrating education character in lectures. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 123, 196-203. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.01.1415
  • Espinoza, C., Orvis, K. S., & Brophy, S. P. (2022). Learning the electron transport chain process in photosynthesis using video and serious game. Journal of Biological Education, 56(4), 1-21. https://doi.org/10.1080/00219266.2020.1808511
  • Everett, M. & Piscitelli, B. (2006). Hands-on trolleys: Facilitating learning through play. Visitors Studies Today, 9, 10–17.
  • Garris, R., Ahlers, R., & Driskell, J. E. (2002). Games, motivation, and learning: A research and practice model. Simulation & Gaming, 33(4), 441-467.
  • Gençer, S. & Karamustafaoğlu, O. (2014). The views of students regarding teaching of “Static Electricity” with educational games. Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi (ATED), 4(2), 72-87.
  • Giannakos, M. N. (2013). Enjoy and learn with educational games: Examining factors affecting learning performance. Computers & Education, 68, 429-439. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2013.06.005
  • Güler, T. D. (2011). 6. sınıf fen ve teknoloji dersindeki ‘hücre ve organelleri’ konusunun eğitsel oyun yöntemiyle öğretilmesinin öğrencilerin akademik başarısına etkisi (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Gündüz, E., Yılmaz, M., & Çimen, O. (2016). The investigation of the 10th year biology text book of national education ministry (MoNE) as regards to scientific concept. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(2), 414-430.
  • Hacıoğlu, Y. & Başpınar, A. (2020). A elementary teacher’s and students’ first STEM education experiences. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 12(22), 1-23. https://doi.org/10.38155/ksbd.690919
  • Hakverdi-Can, M. (2013). İlköğretim öğrencilerinin bilim merkezindeki deney setleri hakkındaki görüşleri ve öğrenme. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1[Özel Sayı], 219–229.
  • Harari, N. Y. (2018). 21. yüzyıl 21 ders. Kolektif Kitap.
  • Hazar, Z. & Altun, M. (2018). Investigation of teacher opinions and competencies for educational games. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 13(1), 52-72.
  • Izgar, G. (2020). The effect of educational games on students’ acquisition of value: A case study. Değerler Eğitimi Dergisi, 18(40), 207-241. https://doi.org/10.34234/ded.736639
  • Karakaya, F. & Yılmaz, M. (2021). Investigating pre-service science teachers' misconceptions about the concept of organelle. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 19(1), 403-420. https://doi.org/10.37217/tebd.884899
  • Karakaya, F., Yilmaz, M., & Aka, E. I. (2021). Examination of pre-service science teachers’ conceptual perceptions and misconceptions about photosynthesis. Pedagogical Research, 6(4), em0104. https://doi.org/10.29333/pr/11216
  • Karamustafaoğlu, O. & Aksoy, S. (2020). Teachers' views about the educational game developed on “Classification of Living Things". Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(1), 90-109.
  • Kaya, S. & Elgün, A. (2015). The influence of instructional games in science teaching on primary students’ achievement. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(1), 329-342.
  • Kisiel, J. F. (2006). Making field trips work. The Science Teacher, 3(1), 46–48.
  • Kocabıyık, O. O. (2015). Olgu bilim ve gömülü kuram: Bazı özellikler açısından karşılaştırma. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 55-66.
  • Koray, A. & Duman, F. G. (2022). Subject-oriented educational robotics applications with Arduino in science teaching: digital dynamometer activity in accordance with 5E instructional model. Science Activities, 59(4), 168-179. https://doi.org/10.1080/00368121.2022.2093824
  • Korkmaz, S. (2018). Eğitsel oyun geliştirerek desteklenen fen bilimleri öğretiminin öğrenci tutum ve başarısına etkisi (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Laçin-Şimşek, C., Öztuna-Kaplan, A., & Sever, T. (2022). Educational games in science center: Experiences of pre-service science teachers. SAGE Open, 12(2), 1-15. https://doi.org/10.1177/2158244022110477
  • Mann, M. & Treagust, D. F. (2010). Students’ conceptions about energy and the human body. Science Education International, 21(3), 144-159.
  • MEB. (2006). İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programı. Ankara: MEB.
  • MEB. (2017). Öğretmenlik mesleği genel yeterlilikleri Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürlüğü, Ankara: MEB. https://oygm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_12/11115355_YYRETMENLYK _MESLEYY_GENEL_YETERLYKLERY.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • MEB. (2018a). Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı (İlkokul ve Ortaokul 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar). Ankara: MEB. http://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=325 sayfasından erişilmiştir.
  • MEB. (2018b). Biyoloji Dersi Öğretim Programı (9, 10, 11 ve 12. Sınıflar). Ankara: MEB. http://mufredat.meb.gov.tr/Dosyalar/20182215535566-Biyoloji%20d%C3%B6p.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Miles, M. B. & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook (2. b.). Sage.
  • Pabuçcu-Akiş, A. & Demirer, I. (2023). Integrated STEM activity with 3D printing and entrepreneurship applications. Science Activities, 60(1), 1-11. https://doi.org/10.1080/00368121.2022.2120452
  • Seçkin-Kapucu, M. & Çağlak, S. (2018). Pre-service science teachers’ skills and experience on designing educational games: A case study. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 29, 537-573. Subhash, S. & Cudney, E. A. (2018). Gamified learning in higher education: A systematic review of the literature. Computers in Human Behavior, 87, 192–206. https://doi.org/10.1016/j.chb.2018.05.0
  • Üçüncü, G., Karakaya, F., & Yilmaz, M. (2020). An activity for gifted and talented students to learn the concept of keystone species. Participatory Educational Research, 7(2), 19-32. https://doi.org/10.17275/per.20.17.7.2
  • Vos, N., Van Der Meijden, H., & Denessen, E. (2011). Effects of constructing versus playing an educational game on student motivation and deep learning strategy use. Computers & Education, 56(1), 127-137. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2010.08.013
  • Woo, H., LeTendre, G. K., Pham-Shouse, T., & Xiong, Y. (2021). The use of social robots in classrooms: A review of feld-based studies. Educational Research Review, 33(2021), 100388. https://doi.org/10.1016/j.edurev.2021.100388
  • Yeşilyurt, E. (2019). Değerler eğitimine uygunluğu açısından öğretim yöntem ve tekniklerinin incelenmesi: Bir derleme çalışması. Ekev Akademi Dergisi, 23(77), 121-146.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (11. b.). Seçkin.
  • Yıldırım, B. (2016). 7. sınıf Fen bilimleri dersine entegre edilmiş fen teknoloji mühendislik matematik (STEM) uygulamaları ve tam öğrenmenin etkilerinin incelenmesi (Doktora Tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Yılmaz, M., Karakaya, F., Çimen, O., & Adıgüzel, M. (2020). Identifying and correcting pre-service teachers' misconceptions about the alternation of generations. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 9(4), 1047-1063. https://doi.org/10.30703/cije.654967
  • Yılmaz, M., Karakaya, F., Çimen, O., & Adıgüzel, M. (2021). Examining the concept complexity of pre-service teachers in terms of species diversity and species richness. Erzincan University Journal of Education Faculty, 23(1), 1-13. https://doi.org/10.17556/erziefd.524708

Educational Games in Science Education: The Example of Biopoly

Yıl 2024, Cilt: 22 Sayı: 3, 2054 - 2074, 31.12.2024
https://doi.org/10.37217/tebd.1495666

Öz

Pre-service science teachers’ associating educational games with biology subjects will increase their professional development and success. In addition, it is important to know the place of educational games in science education, the advantages they provide and the difficulties experienced in the development process, in terms of both academic studies and field applications. In the research, it was aimed to develop an educational game covering general biology topics and to determine the views of pre-service science teachers about educational games. Phenomenology, one of the qualitative research methods, was used. The study group of the research consisted of 29 pre-service science teacher studying in the 2nd and 3rd grades. A semi-structured interview form developed by the researchers was used to collect the data. The data were analyzed using the content analysis method. As a result of the research, it was determined that the use of educational games in science education was beneficial in terms of reinforcing the subjects, attracting attention and providing permanent learning. However, it was determined that there were negative opinions due to reasons such as classroom management, the formation of misconceptions and difficulties in terms of practice time. Considering the research results, it is recommended that practices aimed at increasing the use of educational games in science education be encouraged and the necessary pedagogical and technical support be provided.

Kaynakça

  • Adıgüzel, Ö. (2010). Eğitimde yaratıcı drama. Naturel.
  • Alkan, İ., Akkaya, G., & Köksal, M. S. (2016). Determining misconceptions of prospective science teachers by using modeling approach as a data collection way. Ondokuz Mayis University Journal of Education Faculty, 35(2), 121-135. https://doi.org/10.7822/omuefd.35.2.8
  • Atwood-Blaine, D. & Huffman, D. (2017). Mobile gaming and student interactions in a science center: The future of gaming in science education. International Journal of Science and Mathematics Education, 15(1), 45–65. https://doi.org/10.1007/s10763-017-9801-y
  • Başaran, Y. K. (2024). Sosyal bilimlerde örnekleme kuramı. The Journal of Academic Social Science, 47(47), 480-495. http://dx.doi.org/10.16992/ASOS.12368
  • Bayat, S., Kılıçarslan, H., & Şentürk, Ş. (2014). Analysing the effects of educational games in science and technology course on seventh grade students’ academic achievements. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 204-216. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2014.14.2-5000091535
  • Coştu, B., Karataş, F. Ö., & Ayaş, A. (2003). Kavram öğretiminde çalışma yapraklarının kullanılması. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(14), 33-48.
  • Çakıcı, Y. (2009). A prerequisite in science education: understanding nature of science. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi(29), 57-74.
  • Çokadar, H. (2012). Photosynthesis and respiration processes: Prospective teachers’ conception levels. Education and Science, 37(164), 81-93.
  • Dolunay, A. & Karamustafaoğlu, O. (2021). Opinions of science teachers about educational games: "The Fastest Sound" game. International Journal of Turkish Educational Sciences, 9(16), 48-69. https://doi.org/10.46778/goputeb.872860
  • Ekström, S. & Pareto, L. (2022). The dual role of humanoid robots in education: As didactic tools and social actors. Education and Information Technologies, 27(9), 12609-12644. https://doi.org/10.1007/s10639-022-11132-2
  • Eliasa, E. I. (2014). Increasing values of teamwork and responsibility of the students through games: Integrating education character in lectures. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 123, 196-203. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.01.1415
  • Espinoza, C., Orvis, K. S., & Brophy, S. P. (2022). Learning the electron transport chain process in photosynthesis using video and serious game. Journal of Biological Education, 56(4), 1-21. https://doi.org/10.1080/00219266.2020.1808511
  • Everett, M. & Piscitelli, B. (2006). Hands-on trolleys: Facilitating learning through play. Visitors Studies Today, 9, 10–17.
  • Garris, R., Ahlers, R., & Driskell, J. E. (2002). Games, motivation, and learning: A research and practice model. Simulation & Gaming, 33(4), 441-467.
  • Gençer, S. & Karamustafaoğlu, O. (2014). The views of students regarding teaching of “Static Electricity” with educational games. Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi (ATED), 4(2), 72-87.
  • Giannakos, M. N. (2013). Enjoy and learn with educational games: Examining factors affecting learning performance. Computers & Education, 68, 429-439. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2013.06.005
  • Güler, T. D. (2011). 6. sınıf fen ve teknoloji dersindeki ‘hücre ve organelleri’ konusunun eğitsel oyun yöntemiyle öğretilmesinin öğrencilerin akademik başarısına etkisi (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Gündüz, E., Yılmaz, M., & Çimen, O. (2016). The investigation of the 10th year biology text book of national education ministry (MoNE) as regards to scientific concept. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(2), 414-430.
  • Hacıoğlu, Y. & Başpınar, A. (2020). A elementary teacher’s and students’ first STEM education experiences. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 12(22), 1-23. https://doi.org/10.38155/ksbd.690919
  • Hakverdi-Can, M. (2013). İlköğretim öğrencilerinin bilim merkezindeki deney setleri hakkındaki görüşleri ve öğrenme. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1[Özel Sayı], 219–229.
  • Harari, N. Y. (2018). 21. yüzyıl 21 ders. Kolektif Kitap.
  • Hazar, Z. & Altun, M. (2018). Investigation of teacher opinions and competencies for educational games. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 13(1), 52-72.
  • Izgar, G. (2020). The effect of educational games on students’ acquisition of value: A case study. Değerler Eğitimi Dergisi, 18(40), 207-241. https://doi.org/10.34234/ded.736639
  • Karakaya, F. & Yılmaz, M. (2021). Investigating pre-service science teachers' misconceptions about the concept of organelle. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 19(1), 403-420. https://doi.org/10.37217/tebd.884899
  • Karakaya, F., Yilmaz, M., & Aka, E. I. (2021). Examination of pre-service science teachers’ conceptual perceptions and misconceptions about photosynthesis. Pedagogical Research, 6(4), em0104. https://doi.org/10.29333/pr/11216
  • Karamustafaoğlu, O. & Aksoy, S. (2020). Teachers' views about the educational game developed on “Classification of Living Things". Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(1), 90-109.
  • Kaya, S. & Elgün, A. (2015). The influence of instructional games in science teaching on primary students’ achievement. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(1), 329-342.
  • Kisiel, J. F. (2006). Making field trips work. The Science Teacher, 3(1), 46–48.
  • Kocabıyık, O. O. (2015). Olgu bilim ve gömülü kuram: Bazı özellikler açısından karşılaştırma. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 55-66.
  • Koray, A. & Duman, F. G. (2022). Subject-oriented educational robotics applications with Arduino in science teaching: digital dynamometer activity in accordance with 5E instructional model. Science Activities, 59(4), 168-179. https://doi.org/10.1080/00368121.2022.2093824
  • Korkmaz, S. (2018). Eğitsel oyun geliştirerek desteklenen fen bilimleri öğretiminin öğrenci tutum ve başarısına etkisi (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Laçin-Şimşek, C., Öztuna-Kaplan, A., & Sever, T. (2022). Educational games in science center: Experiences of pre-service science teachers. SAGE Open, 12(2), 1-15. https://doi.org/10.1177/2158244022110477
  • Mann, M. & Treagust, D. F. (2010). Students’ conceptions about energy and the human body. Science Education International, 21(3), 144-159.
  • MEB. (2006). İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programı. Ankara: MEB.
  • MEB. (2017). Öğretmenlik mesleği genel yeterlilikleri Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürlüğü, Ankara: MEB. https://oygm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_12/11115355_YYRETMENLYK _MESLEYY_GENEL_YETERLYKLERY.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • MEB. (2018a). Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı (İlkokul ve Ortaokul 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar). Ankara: MEB. http://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=325 sayfasından erişilmiştir.
  • MEB. (2018b). Biyoloji Dersi Öğretim Programı (9, 10, 11 ve 12. Sınıflar). Ankara: MEB. http://mufredat.meb.gov.tr/Dosyalar/20182215535566-Biyoloji%20d%C3%B6p.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Miles, M. B. & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook (2. b.). Sage.
  • Pabuçcu-Akiş, A. & Demirer, I. (2023). Integrated STEM activity with 3D printing and entrepreneurship applications. Science Activities, 60(1), 1-11. https://doi.org/10.1080/00368121.2022.2120452
  • Seçkin-Kapucu, M. & Çağlak, S. (2018). Pre-service science teachers’ skills and experience on designing educational games: A case study. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 29, 537-573. Subhash, S. & Cudney, E. A. (2018). Gamified learning in higher education: A systematic review of the literature. Computers in Human Behavior, 87, 192–206. https://doi.org/10.1016/j.chb.2018.05.0
  • Üçüncü, G., Karakaya, F., & Yilmaz, M. (2020). An activity for gifted and talented students to learn the concept of keystone species. Participatory Educational Research, 7(2), 19-32. https://doi.org/10.17275/per.20.17.7.2
  • Vos, N., Van Der Meijden, H., & Denessen, E. (2011). Effects of constructing versus playing an educational game on student motivation and deep learning strategy use. Computers & Education, 56(1), 127-137. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2010.08.013
  • Woo, H., LeTendre, G. K., Pham-Shouse, T., & Xiong, Y. (2021). The use of social robots in classrooms: A review of feld-based studies. Educational Research Review, 33(2021), 100388. https://doi.org/10.1016/j.edurev.2021.100388
  • Yeşilyurt, E. (2019). Değerler eğitimine uygunluğu açısından öğretim yöntem ve tekniklerinin incelenmesi: Bir derleme çalışması. Ekev Akademi Dergisi, 23(77), 121-146.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (11. b.). Seçkin.
  • Yıldırım, B. (2016). 7. sınıf Fen bilimleri dersine entegre edilmiş fen teknoloji mühendislik matematik (STEM) uygulamaları ve tam öğrenmenin etkilerinin incelenmesi (Doktora Tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Yılmaz, M., Karakaya, F., Çimen, O., & Adıgüzel, M. (2020). Identifying and correcting pre-service teachers' misconceptions about the alternation of generations. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 9(4), 1047-1063. https://doi.org/10.30703/cije.654967
  • Yılmaz, M., Karakaya, F., Çimen, O., & Adıgüzel, M. (2021). Examining the concept complexity of pre-service teachers in terms of species diversity and species richness. Erzincan University Journal of Education Faculty, 23(1), 1-13. https://doi.org/10.17556/erziefd.524708
Toplam 48 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Biyoloji Eğitimi, Fen Bilgisi Eğitimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Esma Eser 0000-0003-0762-6391

Keziban Dişli 0000-0002-3704-2445

Zeynep Çakır 0000-0001-9614-8592

Ferhat Karakaya 0000-0001-5448-2226

Erken Görünüm Tarihi 6 Aralık 2024
Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 4 Haziran 2024
Kabul Tarihi 4 Kasım 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 22 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Eser, E., Dişli, K., Çakır, Z., Karakaya, F. (2024). Fen Eğitiminde Eğitsel Oyunlar: Biopoly Örneği. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 22(3), 2054-2074. https://doi.org/10.37217/tebd.1495666

                                                                                                    Türk Eğitim Bilimleri Dergisi Gazi Üniversitesi Rektörlüğü tarafından yayınlanmaktadır.

                                                                                                                                      Creative Commons Lisansı