Fen bilimleri öğretmen adaylarının eğitsel oyunlarla biyoloji konularını ilişkilendirebilmeleri mesleki gelişimleri ve başarılarını artıracaktır. Ayrıca eğitsel oyunların fen eğitimindeki yeri, sağladığı avantajlar ve geliştirme sürecinde yaşanılan zorlukların bilinmesi gerek akademik çalışmalar gerekse saha uygulamaları açısından önemlidir. Araştırmada, genel biyoloji konularını kapsayan eğitsel oyunun geliştirilmesi ve fen bilimleri öğretmen adaylarının eğitsel oyunlara yönelik görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, 2. ve 3. sınıfta öğrenim gören 29 fen bilimleri öğretmen adayından oluşmaktadır. Verilerin toplanmasında, araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Veriler, içerik analizi yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, eğitsel oyunların fen eğitiminde kullanımının konuları pekiştirme, ilgi çekme ve kalıcı öğrenmeyi sağlama açısından yararlı olduğu belirlenmiştir. Ancak sınıf yönetimi, kavram yanılgılarının oluşumu ve uygulama zamanı açısından zorlukların yaşanması gibi nedenlerden dolayı olumsuz görüşlerin olduğu belirlenmiştir. Araştırma sonuçları dikkate alındığında fen eğitiminde eğitsel oyunların kullanımının artırılmasına yönelik uygulamaların teşvik edilmesi, gerekli pedagojik ve teknik desteğin sağlanması önerilmektedir.
Pre-service science teachers’ associating educational games with biology subjects will increase their professional development and success. In addition, it is important to know the place of educational games in science education, the advantages they provide and the difficulties experienced in the development process, in terms of both academic studies and field applications. In the research, it was aimed to develop an educational game covering general biology topics and to determine the views of pre-service science teachers about educational games. Phenomenology, one of the qualitative research methods, was used. The study group of the research consisted of 29 pre-service science teacher studying in the 2nd and 3rd grades. A semi-structured interview form developed by the researchers was used to collect the data. The data were analyzed using the content analysis method. As a result of the research, it was determined that the use of educational games in science education was beneficial in terms of reinforcing the subjects, attracting attention and providing permanent learning. However, it was determined that there were negative opinions due to reasons such as classroom management, the formation of misconceptions and difficulties in terms of practice time. Considering the research results, it is recommended that practices aimed at increasing the use of educational games in science education be encouraged and the necessary pedagogical and technical support be provided.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Biyoloji Eğitimi, Fen Bilgisi Eğitimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 6 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 4 Haziran 2024 |
Kabul Tarihi | 4 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 22 Sayı: 3 |