Bu çalışma, 2023 ve 2024 tarihli Ortaöğretim Tarih Dersi Öğretim Programları’nı Eski Çağ tarihi konuları çerçevesinde amaçlar, yaklaşımlar, beceriler, kazanımlar ve ölçme değerlendirme açısından karşılaştırmayı amaçlamaktadır. Araştırmada, nitel araştırma tekniklerinden biri olan doküman analizi kullanılmış olup dokümanlardan elde edilen verilerin çözümlenmesinde ise içerik analizi yönteminden yararlanılmıştır. 2023 Programı kronolojik ve tematik yaklaşımları birleştirirken 2024 Programı tematik yaklaşımı ön plana çıkarmış ve Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli doğrultusunda yapılandırmacı bir eğitim anlayışı benimsemiştir. 2024 Programı, beceri temelli öğrenmeye vurgu yaparak tarih öğretiminde dijital teknolojileri daha etkin kullanmayı hedeflemiştir. Ayrıca Eski Çağ tarihi konuları tek bir üniteye indirilmiş ve içerik bütüncül bir yaklaşımla yeniden yapılandırılmıştır. Ölçme ve değerlendirme süreçlerinde ise 2024 Programı, dijital araçların kullanımını teşvik eden, öz ve akran değerlendirme gibi yöntemleri içeren daha yapılandırılmış bir sistem sunmaktadır. Sonuç olarak 2024 tarihli Öğretim Programı, dijitalleşme, disiplinler arası entegrasyon ve değerler eğitimi konularında kapsamlı yenilikler sunarak tarih öğretiminde bütüncül ve modern bir yaklaşım sergilemektedir.
This study aims to compare the 2023 and 2024 Secondary Education History Course Curricula in terms of goals, approaches, skills, learning outcomes and measurement and evaluation within the framework of Ancient History subjects. In the research, document analysis, one of the qualitative research techniques, was used, and the content analysis method was used in the analysis of the data obtained from the documents. While the 2023 Curriculum combined chronological and thematic approaches, the 2024 Curriculum emphasized the thematic approach and adopted a constructivist education approach in line with the Century of Türkiye Education Model. The 2024 Curriculum aimed to use digital technologies more effectively in history teaching by emphasizing skill-based learning. In addition, Ancient History subjects were reduced to a single unit and the content was restructured with a holistic approach. In the measurement and evaluation processes, the 2024 Curriculum offered a more structured system that encouraged the use of digital tools and included methods such as self and peer assessment. As a result, the 2024 Curriculum presented a holistic and modern approach to history teaching by offering comprehensive innovations in digitalization, interdisciplinary integration and values education.
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Tarih Eğitimi |
| Bölüm | Makaleler |
| Yazarlar | |
| Erken Görünüm Tarihi | 26 Ağustos 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 7 Şubat 2025 |
| Kabul Tarihi | 25 Haziran 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 23 Sayı: 2 |